Har Stein Bagger fået lang nok straf for sin forbrydelse

Jeg må indrømme at jeg syntes at 7 år er for lidt straf til Stein Bagger når jeg tænker på hvor mange mennesker der er blevet berørt af hans bedrageri og svindel. ØVS

Jeg aner ikke hvad jeg skal synes om straftiden. Det har jeg svært ved at forholde mig til - nok fordi jeg aldrig har oplevet et fængsel og ikke ved hvordan der er sådan et sted.

Men jeg kan ikke lade være med at være lidt imponeret over hvor garvet pilrådden hans optræden for medierne har været. Totalt modelervoksansigt, og totalt kold/cool optræden. Han er en dreven manipulator, ingen tvivl om det.

:rock:

jeg ved ikke om jeg syntes 7 år er meget , ihvertfald ikke set i lyset af at voldtægtsforbrydere/børnepillere/narkohandlere osv af den slags kun får 1-2 års fængsel.
såsnart det er økonomisk kriminalitet så hyler folk op om højere straffe osv osv og hvorfor i grunden det, der findes masser af andre i min verden værrere kriminaliter der får meget meget mindre straffe

jeg syntes stein baggers optræden i tv var dybt dybt latterlig og det viste bare en total følelses kold, kæk og arrogant mand.
fatter slet ikke politiet tillod ham at lave sådan et show

[quote=Johnny;200336]jeg ved ikke om jeg syntes 7 år er meget , ihvertfald ikke set i lyste af at voldtægtsforbrydere/børnepillere/narkohandlere osv af den slags kun får 1-2 års fængsel.
såsnart det er økonomisk kriminalitet så hyler folk op om højere straffe osv osv og hvorfor i grunden det, der findes masser af andre i min verden værrere kriminaliter der får meget meget mindre straffe

[/quote]

Helt enig

Og jeg synes så der er nogen der er næsten lige så skyldige som Bagger…nemlig dem der har “givet ham lov” til at svindle sådan…

Men desværre er det blevet sådan, at finansmænd, investorer, banker o.s.v. ligger næsegrus af beundring, og bare lader pengene fosse ud, og næsten står i kø for at smide penge i projekterne, hvis bare tallene der præsenteres er store nok, mens andre risikerer både fogedret, tvangsauktion o.s.v. hvis de af nød kommer til at lave et lille overtræk på deres bankkonto.

Jeg er lidt enig med Johnny, hvis man tænker på hvor korte straffe der har været til incestforbrydere, voldtægtmænd etc., så er 7 år lang tid. Det ‘koster’ det mere, at begå økonomiske forbrydelser, end det gør at gøre mennesker ondt herhjemme, hvilke jeg synes er en sær prioritering.

Men så kunne man selvfølgeligt gå ind i diskussionen om, hvorvidt fængselsstraffe “nytter”, fx. i USA bliver der ikke begået mindre kriminalitet, og de har ganske lange straffe.

Jeg mener tildels at straffen er OK. Blot skulle jeg mene, at han for livstid skulle fradømmes retten til at stifte eller eje et selskab samt retten til at sidde i nogen former for bestyrelser. En eller anden form for samfundstjeneste i en år række ville jeg også mene var på sin plads.

7 års fængsel med mulighed for prøveløsladelse og han har allerede siddet de første 6 mdr.
Ja man kan mene, havd man vil, men at spritbillister der har dræbt et andet menneske, voldtægtsforbrydere og andre voldsdømte i mange tilfælde KUN får 1-3 år før de kan gå på gaden igen og møde ofret og dennes familie er derimod helt hen i vejret.

Den økonomiske kriminalitet rammer hovedsageligt andre virksomheder, banker og lign. (ved godt der er nogen der har mistet deres job) men vold eller narko, der ødelægger menneskeliv burde straffes med mere.

Stein Bagger ville nok opfatte et straf, der er rettet mod hans fremtidige muligheder for et luksusliv hårdere end 3-4 år bag tremmer, hvor han kan tage den uddannelse, han kun har påstået han har.:stuck_out_tongue:

Smid voldsforbrydere længere i fængsel, og straf Stein Bagger, Klaus Riskjær, Kurt Thorsen mm. med fratagelse af deres økonomiske muligheder, samt med meget mere samfundstjeneste. De er nemlig ikke deciderede farlige at have gående frit rundt :rock:

Straffen er slet slet ikke stor nok - mindst 10 år er min mening.

Jeg er meget forarget.
Især fordi han har bedraget alle også retssystemet.
Den mand er fuld af løgn.

Han har til stået “ALT”
Det lyder så yndigt -
Derfor bliver der ikke indkaldt vidner - smart (og den hopper dommeren også på.( nedsættelse af straframmen)

Men bagmandspolitiet har ikke formået at finde de sidste 500 millioner.

Hvad lavede han i USA - efter at han var blevet afsløret :?

Min svigersøn har mistet kr. 400.000,-(P.g.a. Danske Bank)
det er da ikke småpenge.
Og hvad med alle de mennesker - hvis liv Stein Bagger har ødelagt.

Danske Bank - som ikke vil låne fem flade ører til småsparere.
De var villige til at låne Stein Bagger mange mange millioner - uden sikkerhed :doh:

Ligesom Stein Bagger er så flabet at tilbyde en bestemt sum i værdier -
som så er accepteret.

Næh…han er snu.
Og retsvæsen + medierne hopper på den.

Some like it hot…:doh: