Har tabt sig efter kastration

Min 1 årige hankat blev kastreret d. 22 december og der var han en godt polstret lille fyr, men nu kan jeg mærke rygraden på ham… Hvad kan det være?

Det skal lige siges at før han blev kastreret var han meget inaktiv og lå og parrede puder og tæpper og ellers sov han bare, men her efter han er blevet kastreret er han blevet sig selv igen som da han var lille killing og han er meget aktiv.

Kan det være fordi han er blevet mere aktiv eller hvad kan det være?
Han spiser og drikker som han skal og går på bakken som normalt.

Godt spørgsmål - det går sædvanligvis den anden vej …
Jeg synes du skal veje ham og holde øje med, om han fortsat taber sig eller står stille vægtmæssigt. Hvis han ikke taber sig, kunne det tyde på, at han bare er som han skal være, forudsat at han ikke er undervægtig, selvfølgelig.

Ja det er lidt underligt. Jeg må lige købe en vægt så… har kun en køkkenvægt og den dur ikke :slight_smile:

Nej, det kan godt være lidt svært at få stoppet en voksen kat ned i en skål og sidde stille mens den er på køkkenvægten gg - heldigvis er vægte ret billige, så afsted efter sådan en (eller gå en tur til dyrlægen og få ham vejet - det kan vel næppe koste noget! - de fleste dyrlæger har en vægt stående til hunde, men den dur altså også til katte).

[QUOTE=Kylesa;559101]Min 1 årige hankat blev kastreret d. 22 december og der var han en godt polstret lille fyr, men nu kan jeg mærke rygraden på ham… Hvad kan det være?

Det skal lige siges at før han blev kastreret var han meget inaktiv og lå og parrede puder og tæpper og ellers sov han bare, men her efter han er blevet kastreret er han blevet sig selv igen som da han var lille killing og han er meget aktiv.

Kan det være fordi han er blevet mere aktiv eller hvad kan det være?
Han spiser og drikker som han skal og går på bakken som normalt.[/QUOTE]

Dejligt, at han er killing og meget aktiv :ok:
Og det er nok derfor han har tabt sig :slight_smile:
Den sidste hankat jeg havde var også meget inaktiv som fertil, men blomstrede meget op, da han blev kastreret.

find en fiskeriforretning og køb en fiskevægt. jeg har en digitalfiskevægt til o. 300 kr. den er genial. katten ind i transportkassen, transportkassen på krogen, og vupti katten er vejet.

:tihi: og så er det sjovt at se ekspedienten i forretningen “hvor store fisk skal der vejes?” glæd dig til ansigtsudtrykket når du svarer katte på ca 5 kg… det er guld værd :høhø:

Det er en god idé men er en almindelig vægt ligeså god og præcis? Fordi så kan man jo veje sig selv først tage katten op og veje sig igen og trække sin egen vægt fra.