Harm så det batter

Brudstykker af den video er delt så mange gange på facebook og det arme bar få så mange hug, men efter meningen skal forældre straffes, for både barn og kat er taber her :frowning:

Børn skal ære at behandle dyrene ordentlig, men kattens adfærd over for barnet er ikke i orden :frowning:

//youtu.be/XMIhL63KPxw

Det skulle have været standset meget før :frowning:

Beklager men vil ikke se den slags. Har faktisk lukket min FB profil for at andre kan slå op på den for at forhindre sådanne. ja det foregår og bliver ikke bedre af at blive tiet ihjel men det skal sendes til den rigtige modtager.

Der går alt for meget skidt rundt og nej jeg vil ikke se det. Dermed ikke sagt det er i orden. Og naturligvis håber jeg at de rigtige bliver oplyst og gerne får en bøde af myndighederne

jeg vil heller ikke se den, for jeg bliver så ked…

men samtidig om jeg til at tænke på noget… en opdrætter jeg kender og respektere mistede engang en killing da hendes barnebar besøgte killinge rummet uden opsyn (som han ofte havde gjort før) men den ene gang gik det galt og opdrætteren og barnets mor kom ind da killingen lå i kramper og den døde før de fik gjort noget som helst…

jeg må tilstå at jeg er meget opmærksom på mine børn, men jeg må da tilstå at jeg tror de også kan tage livet af en killing uden at en ond handling ligger bag…

Jeg kan nu godt forstå kattens reaktion. Mine bedsteforældre havde engang en huskat, og en dag kom min fætter skrigende/grædende ind i stuen med en rift på hånden, hvor katten havde kradset ham. Min bedstemor var straks oppe at køre og mente, at katten havde angrebet ham, hvortil min mor tørt bemærkede: “Jamen, hvad gjorde han ved katten, siden hans hånd var indenfor rækkevidde?”

Forældrene til barnet i videoen burde havde grebet ind før det gik så vidt. Det må være meget traumatiserende for den stakkels kat at blive angrebet sådan af et menneske. Jeg håber, barnet er modtageligt for konsekvenspædagogik og tænker sig om en anden gang, inden det slår en kat. :frowning:

:brist: :brist: :brist: :brist:

Stakkels-stakkels kat !!

Hvem står dog og filmer den slags ??

Var det ikke en bedre idé at smide kameraet, og få barn og kat væk fra hinanden ?!

Det er dog det mest bizarre, bare at stå og filme det og herefter lægge det ud på nettet ?!

:dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok:

Stakkels barn OG kat! :frowning:
Begge er tabere i den video - det skulle have været stoppet længe længe længe længe inden! :frowning:

Hver gang jeg har set den video med masser af grinende og hånlige kommentarer under, har jeg haft lyst til at skrive et harmdirrende indlæg om de forældre, der i den grad burde have hjulpet både barn og kat i den situation. For hverken barn eller kat fortjener den behandling de får af den anden part :frowning: Desværre (eller måske heldigvis?) har dem der har postet den, været så langt fra mit netværk, at jeg ikke kunne kommentere på den.

[QUOTE=PiaB;1269870]Stakkels barn OG kat! :frowning:
Begge er tabere i den video - det skulle have været stoppet længe længe længe længe inden! :([/QUOTE]

:brist::brist::brist::brist:

Min sympati ligger mest hos katten… og hvis det var et par ansvarsfulde forældre, havde de for længst lært deres barn at katten er NEJ !!! at slå på, skubbe til, drille og i det hele taget være grim ved.

Det barn i videoen, vil jeg gætte på er ca. 14-16-18 måneder gammelt, så det burde have lært det.

Vi har selv mødre med børn herinde, og jeg har da heldigvis aldrig-aldrig-aldrig set eller hørt noget, der bare ligner.

Og nu er det ikke for at være modbydelig, men jeg kan ikke se rifter på barnets hænder eller ansigt, så måske har katten ikke nogen kløer ?? og i så fald er barnet ikke kommet slemt til skade.

Jeg HÅBER af hele mit hjerte, at familien har fundet et bedre hjem til den stakkels kat !

:brist::brist::brist::brist:

Det var dog nogle helt igennem skrækkelige forældre og katteejere…

[QUOTE=PiaB;1269870]Stakkels barn OG kat! :frowning:
Begge er tabere i den video - det skulle have været stoppet længe længe længe længe inden! :([/QUOTE]
Jeg er enig! De er begge tabere…, katten bliver slået, og knægten har ikke lært at omgås dyr.

hvordan kan folk synes det er sjovt?! Og griner hun til sidst, hvor han bliver angrebet?!

Ja hun griner… Total uegnet som mor…

Man skal have kørekort til bil, tilladelser til dit og dat i dette land.

Men forældre - det kan enhver idiot blive - desværre

Har selv erfaret hvad det kan have af konsekvenser langt op i ens voksenliv, når forældrene burde være skiftet ud fra før man fik dem. Som min veninde siger: Det var sgu nemmere med de forældre, hvis vi havde haft dem fra små…

Jeg vil sige at det ikke var godt at lægge videoen på internettet, og dermed uden for posterens kontrol.

Jeg genkender godt følelsen af at ens video bruges til andet end ens egen intention.

En gang lagde jeg en video hvor jeg talte med min killing Leo om at hans transporttaske ikke vil gå når han bliver meget større end det han er nu, men da jeg hørte lyden på videoen, var min hankat Tomba ved at kradse døren fra hankatteværelset ind til gangen i smadder, hvilket ikke var særligt overvældende i den situation jeg ellers gerne vil vise, som jeg havde med Leo. Og derfor fjernede jeg videoen indenfor 10 minutter. Jeg håber stadig at ingen har kopieret videoen i den tid. For det kunne sagtens blive en sag til Facebook-gruppen “Bad catteries around the World” hvis nogen har lyst til at kalde mig hankatte-ejer-uegnet en dag.  Eller nogen som vil plædere for min sindstilstand som “underlig kattedame, som taler med mine katte”, evt. 

At katte giver igen, når man slår tror jeg alle børn lærer i løbet at barndommen, og det ser videoen ud til at være et perfekt eksempel på. Håber forældrene talte roligt med barnet efterfølgende, evt. nu også om hvordan internettets viralitet kan komme ud af kontrol. Der er vel ikke andet for nu.

[QUOTE=Sheer;1270072]Jeg vil sige at det ikke var godt at lægge videoen på internettet, og dermed uden for posterens kontrol.

Jeg genkender godt følelsen af at ens video bruges til andet end ens egen intention.

En gang lagde jeg en video hvor jeg talte med min killing Leo om at hans transporttaske ikke vil gå når han bliver meget større end det han er nu, men da jeg hørte lyden på videoen, var min hankat Tomba ved at kradse døren fra hankatteværelset ind til gangen i smadder, hvilket ikke var særligt overvældende i den situation jeg ellers gerne vil vise, som jeg havde med Leo. Og derfor fjernede jeg videoen indenfor 10 minutter. Jeg håber stadig at ingen har kopieret videoen i den tid. For det kunne sagtens blive en sag til Facebook-gruppen “Bad catteries around the World” hvis nogen har lyst til at kalde mig hankatte-ejer-uegnet en dag.  Eller nogen som vil plædere for min sindstilstand som “underlig kattedame, som taler med mine katte”, evt. 

At katte giver igen, når man slår tror jeg alle børn lærer i løbet at barndommen, og det ser videoen ud til at være et perfekt eksempel på. Håber forældrene talte roligt med barnet efterfølgende, evt. nu også om hvordan internettets viralitet kan komme ud af kontrol. Der er vel ikke andet for nu.[/QUOTE]

Tak for det indlæg! Jeg kom til at tænke på en situation, hvor jeg ville låne en hest ud. Der var et par og kigge på hesten, manden gik ind på folden, og hesten jagtede ham ud igen, det var ret voldsomt. Jeg blev overrasket og chokeret. Bagefter beskyldte konen mig for at være ligeglad, for jeg havde jo grinet ad det. Jeg husker bestemt ikke, at jeg grinede i situationen, men kan faktisk godt forestille mig, at jeg kan have gjort det i lettelse, da manden var kommet ud. Det havde sikkert heller ikke gjort sig godt på video. Og nu ville jeg så se katte-baby-videoen igen og kunne selvfølgelig ikke afspille den…