Haster.... Meget småt spisende kat,

Min Rikkemis har en dårlig tand som skal ud på onsdag, så langt så godt.
Men hun har i et døgnstid næsten været gået fra maden, muligvis pga. tanden. Da jeg opdagede det i går, fik jeg en smule (ca en spiseskefuld) kultura, tilsat colostrum i hende. Senere ville hun ikke have mere af det.
I aftes fik jeg hende 2 gange til at spise lidt moset Bosita med varmt vand i, tilsat Loxicom.
Idag har hun spist en smule (1-1½ spiseskefuld) i/d tørfoder og det er det.

Så til spørgsmålet: Kan vi vente med at tage hende til dyrlægen til onsdag, så småtspisende som hun er, eller skal vi afsted med hende idag. Hvor meget er det mindste hun må indtage pr dag, uden at risikere skader på leveren?
Vi står med en flytning, derfor er det først onsdag, der er bestilt tid til tandoperation.
På forhånd mange tak for rådgivning.

Rikke er en smule overvægtig, hun vejer ca 5 kg.

Jeg synes der er længe til på onsdag, så jeg vil anbefale dig at kontakte din dyrlæge i dag :slight_smile:

Jeg ville ikke turde gå weekenden i møde med en kat, som spiser så lidt.
Den mindste ting i det lige aktuelt er faktisk risikoen for udvikling af leverpåvirkning - hvis hun ikke indtager noget så får hun heller ikke væske indenbords, og så bliver hun meget hurtigt svært dehydreret - og så bliver tilstanden blot langt værre og også meget hurtigt livstruende. En dehydreret mister alt initiativ og spise/drikkelyst, og bliver meget hurtigt rigtigt dårlig.
Så jeg ville få hende vurderet idag - istedet for at have stor risiko for at skulle kontakte dyrlægevagten i weekenden.

Mange tak Hanne og Lone, vi har fået en tid hos dyrlægen 14.15 i eftermiddag.

Hvordan gik det? :slight_smile:

Rikke fik en sprøjte med antibiotika og en med noget kvalmestillende, og så fik vi 3 dåser a/d med hjem, og det har hun spist en god portion af med velbehag:). Så det kvalmestillende virker efter hensigten. Nu håber jeg det bliver ved at gå fremad. og så ryger tanden, eller tænderne (for der viste sig at være to) på onsdag. Så er hun forhåbentlig glad og godt tilpas igen, vores lille Rikkemis:hjerte:.