Havens fugle

Det er noget tid siden vi har set den, så satser på den har fundet hjem igen… :crossed_fingers:

Nope, duer er åbenbart ikke på listen over interessant bytte (vi har masser af ringduer, så der er ellers nok at tage af… :wink:) - faktisk gik han lige forbi den og ind ad køkkendøren, og duen var tilsvarende ligeglad med ham.

1 Synes om

Hvis du godt kan lide duer, har jeg en bunke skovduer du hellere end gerne må overtage … :sunglasses:

1 Synes om

Ok, hvor er jeres duer heldige, sådan forgik det ikke her. :upside_down_face:

Med venlig hilsen

Tak, men vi har som sagt allerede så rigeligt - og dem er jeg knap så imponeret af… :face_with_raised_eyebrow:

Han skulle nu ellers ikke høre et ondt ord fra min side, hvis han tyndede lidt ud i ringduerne… :hoho:

1 Synes om

Due-Der er her stadig - pt. ved at lære at spise af skål, så jeg kan få frigivet min foderskovl… :face_with_raised_eyebrow:

8 Synes om

:joy: evt overvejer hvor lang tid det tager i tid. Om det kunne betale sig og investere i foderskovl nummer 2 :wink:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Men skålen er trods alt knap så iøjnefaldende at ha’ stående på terrassebordet - og forsøg på at overtale ham til at indtage sine måltider nede på selve terrassen, er hidtil slået fejl… :sunglasses:

Forandringsparathed er tilsyneladende ikke blandt hans spidskompetencer.

3 Synes om

Duen må være en helt særligt udgave :grin:
tænker på storbyer, nogle steder er de da så tæt, når de søger efter mad, de ikke er til og komme til og få for.
Men måske han er bange for Manse :smirk_cat:

Med venlig hilsen

Due-Der kigger forbi til en lille aften snack…

6 Synes om

Lidt trængels i reden

Med venlig hilsen

9 Synes om

Er svaler senere ude end andre fugle, eller er det bare et sent kuld?

1 Synes om

Nej det vil jeg ikke mene, der er også en kuld igang i stalden, og en i laden omme bage ved huset. det er tredje kuld i år, vi oplevede den seneste kuld der kom på vingere de sidste dage i september, de var knap ude af reden inden de fløj, jeg tænker det kan godt være de ikke klarede den lange flyvetur

Med venlig hilsen

1 Synes om

Fra beg. af august - skadeungerne skifter fjer - og har lidt teenager periode hvor de leger med om de måke vil være grib som voksne :smile:

7 Synes om

Sådan en så jeg også, jeg troede den havde fået skab eller sådan noget, jeg er glad for at vide det er normalt :smiley:

1 Synes om

:smile: det troede jeg også første gang jeg så det for et par år siden - gik og var bekymret for unge. Men har ikke set dem så fjerløse som her.

Også lige et af gråkragerne - sammen med skader rydder de alle levninger fra misserne på 5 min. Klart at foretrække da vi har madsortering…der tømmes hver 14 dag :nauseated_face:

Så jeg har skade familie og kragepar der kommer 2 gange om dagen og ordner det problem :heart:

:smile: Deres favorit er også råt - og så bozita. Hvis jeg er langsom med servering giver de lyd - ligesom kattene :laughing:

10 Synes om

Spurvene holdt store badedag i det gode vejr i dag :smiling_face_with_three_hearts:

6 Synes om

Godt nok uden billeder. Men nu i går eftermiddags, hold op de fugle der var bagerst i haven, ved æbletræer og en ttæ med røde bær der også var faldet af. Der var solsort 5- 6 stk. Også en 5-6 dyk kvækerfinker. Og mange sjakker. Også så en 5- 6 fugle med røde vinger som jeg ikke ved hvad var. Kan ikke finde ud af det.
Der blev godt nok spist æbler. Og krager og råger havde travle med og vende heste pærene og fiske noget der

Med venlig hilsen

3 Synes om

En silkehale har lidt rødt på vingerne - og elsker røde bær:

https://www.google.com/search?q=silkehale&sxsrf=ALiCzsbThfW30qY0hr_AsAEcMZQTmAG7xQ:1668751653017&tbm=isch&source=iu&ictx=1&vet=1&fir=1Ff_oLdIFHqJxM%2C8g5AjSD4z-xclM%2C%2Fm%2F01crzf%3BJ4gMNUnWo7DA2M%2C_RMOGqU4TOob2M%2C_%3B3-Ls_BCKW195yM%2CvKbOMcAhu8IIdM%2C_%3BN3WJNImgdcxDLM%2C_XEgXpQEU1MbeM%2C_%3BGnKLuF_PnIBThM%2Cr5SrDDVdtySH4M%2C_&usg=AI4_-kSy3_AKYGCeWsScZHG0k6q4lyFZBQ&sa=X&ved=2ahUKEwjx8vuriLf7AhVeVPEDHXclAA4Q_B16BAhpEAE#imgrc=1Ff_oLdIFHqJxM

3 Synes om

Tak @galath det var lige den der også var der :smil:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Oppe bagerst i haven har vi et æbletræ, som indtil for 3 dage siden var fyldt med dejlige røde Ingridmarie æbler :apple::apple::apple::apple::apple::apple::apple::apple::apple::apple::apple:
Men så kom der sne…

Og pludselig vrimlede det med solsorte og trækfugle som havde fundet alle tiders madsted.
Nu er det fyldt med æbleskrog og kun nogle få æbler tilbage, som de sikkert også hurtigt får gjort kål på.

Det var da godt, at manden ikke havde nået at plukke dem, til alle de æblekager, vi ellers havde fantaseret om :savle: at vi skulle spise her i vinter :joy:. For så havde der jo ikke været nogen til de sultne fugle.
Nu må vi så nøjes med at spise købe æbler i år :grinning:.

10 Synes om