Er der nogen der har en god opskrift på havregrynskugler??
Og er der nogen der ved hvor længe sådan nogen kan holde sig??
Tak for den post.
Mvh, Signe, som altid er potentielt lækkersulten. -tihi
Her er en opskrift:
Ingredienser:
100 gram Smør
1 dl. Sukker
3 dl. Havregryn
3 spsk. Kakao
1 tsk. Vanillesukker
50 gram Kokos
Alt røres sammen. Et godt tip er at smelte smørret i stedet for at det er stuetempereret, og så bland det med sukker som det første, så “knaser” de mindre.
Holdbarhed ???
Her i huset,ikke ret længe:savle:
Tine
Haha det jo det, de bliver hurtigt spist og det her er ikke en større portion end den bliver spist indenfor et par dage og det kan de sagtens holde til
Amme-namme…
Ih, altzå… I poster den ene lækre mundfuld efter den anden lige pt - og jeg er bare SÅ lækkersulten hele tiden.
[quote=Elisabeth2;514186]Her er en opskrift:
Ingredienser:
100 gram Smør
1 dl. Sukker
3 dl. Havregryn
3 spsk. Kakao
1 tsk. Vanillesukker
50 gram Kokos
Alt røres sammen. Et godt tip er at smelte smørret i stedet for at det er stuetempereret, og så bland det med sukker som det første, så “knaser” de mindre.[/quote]
Brug evt. flormelis, så knaser de slet ikke Jeg kommer lidt kaffe i, så bliver de rigtig gode
Jeg ELSKER havregrynskugler - altså dem jeg selv triller:D
Synes jeg har lidt svært ved at spise dem når de er lavet af ungerne, hahahaha…ikke længe siden tøsen fik en pose med hjem fra børnehaven, og DE har altså snot næser, spytter når de taler og klør sig suspekte steder:uha:
(Kommer til at tænke på et afsnit af Klovn hvor Frank nægter at spise havregryskuger trillet af Don Ø’s barnebarn)
Nå, men jeg kan da fornemme på mængden af mundvand, at jeg må knalde en omgang sammen i aften.
[quote=Helene;514407]Jeg ELSKER havregrynskugler - altså dem jeg selv triller:D
Synes jeg har lidt svært ved at spise dem når de er lavet af ungerne, hahahaha…ikke længe siden tøsen fik en pose med hjem fra børnehaven, og DE har altså snot næser, spytter når de taler og klør sig suspekte steder:uha:
(Kommer til at tænke på et afsnit af Klovn hvor Frank nægter at spise havregryskuger trillet af Don Ø’s barnebarn)
Nå, men jeg kan da fornemme på mængden af mundvand, at jeg må knalde en omgang sammen i aften.[/quote]
Jeg troede næsten jeg var den eneste der havde det sådan. Nu arbejder jeg på en folkeskole - og jeg spiser kun det børnene har lavet, hvis jeg har set dem lave det - for så holder jeg dælme øje med hvor de klør sig
Den er rigtig god med kaffe i og lidt mørk smelt chokolade .
Vi skal lave vore luksus udgave i aften med kaffe og chokolade evt .en voksen udgave med lidt cognac i til jule aften.
[quote=Abaddon;514409]Jeg troede næsten jeg var den eneste der havde det sådan. Nu arbejder jeg på en folkeskole - og jeg spiser kun det børnene har lavet, hvis jeg har set dem lave det - for så holder jeg dælme øje med hvor de klør sig [/quote]Også hér! Når mine unger laver det her hjemme (og dej generelt) så er det under skærpede forhold:D. Jeg indrømmer blankt at jeg er hys på området…
Overboen kom også engang ned med noget håndtrillet hun havde lavet sammen med datteren, og tænk, jeg kunne sgu ikke spise det med god appetit, så jeg hoppede pænt over…ungerne fik lov at spise det (for jeg ved godt at det sikkert bare er mig der er lidt overgearet), og de overlevede da også. Men jeg følte mig først sikker efter 3 dage uden symptomer på ondt i maven:tihi:
Der skal der da rom i? :øhmm:
[quote=Helene;514407](Kommer til at tænke på et afsnit af Klovn hvor Frank nægter at spise havregryskuger trillet af Don Ø’s barnebarn)
[/quote]
:klapper::klapper:
Det gør jeg også…
Og håber ikke at folk med børn har tyndt toiletpapir :klapper:
Det gør jeg også…
Og håber ikke at folk med børn har tyndt toiletpapir :klapper:[/quote]Aaaaaadrk, eller har for lange ærmer i blusen!!!
-what
[quote=Noël;514414]Den er rigtig god med kaffe i og lidt mørk smelt chokolade .
Vi skal lave vore luksus udgave i aften med kaffe og chokolade evt .en voksen udgave med lidt cognac i til jule aften.
[/quote]
Opskrift please, kære Heidi.
Den ligner nu meget den der er herinde
125 g Smør
3 dl Havregryn
1 dl Kokosmel
1½ dl Flormelis
3 spk Kokao
1-2 spsk kaffe
50 -100 g smelt Chokolade (mørk)
Den voksen udgave kommes der 1-2 cognac istedet for kaffen.
[quote=Noël;514475]Den ligner nu meget den der er herinde
125 g Smør
3 dl Havregryn
1 dl Kokosmel
1½ dl Flormelis
3 spk Kokao
1-2 spsk kaffe
50 -100 g smelt Chokolade (mørk)
Den voksen udgave kommes der 1-2 cognac istedet for kaffen.[/quote]
Kære Heidi.
Mange tak for opskriften. Det lyder godt med chokoladen, så det skal i år være julehavregrynskuglerne i min familie.
Holdbarhed !! Jeg lavede tirsdag eftermiddag, 2 timer senere var de væk !!! hehe
En af mine bekendte river lidt marcipan i også…
Men det har jeg ikke gjort før så ved ikke om det smager godt