HCM konsortiet

For omkring et år siden blev jeg opmærksom på HCM-konsortiet, hvis formål det er at indsamle DNA på HCM-positive katte og HCM-negative katte på over tre år. Formålet er at opbygge en DNA-bank. Ved at samle DNA centralt får forskerne samlet en stor mængde DNA, som de dermed har til rådighed i forskningen.

Jette Kongensgaard har lavet denne hjemmeside, der forklarer nærmere om projektet og dets formål samt hvordan man indsender DNA til forskerne: www.feline-hcm.net

For at følge op på initiativet og undersøge kendskabet og omfanget af deltagelse i konsortiet har min mand lavet et kort spørgeskema, som jeg håber, at I har lyst til at udfylde.

http://www.surveymonkey.com/s/93RBS8V

På forhånd tak
Mariann

Done. Håber I får lidt ud af de ekstra anstrengelser - ved jo om nogen hvor sejt det er at indsamle DNA og hvor mange år det tager før det rykker lidt…
VH
Susanne (med en anden DNA kæphest)

Hej Susanne
Tak for besvarelsen. Håber der er andre der vil følge efter.

Mvh
Mariann

[QUOTE=dK Gugs;752840]Hej Susanne
Tak for besvarelsen. Håber der er andre der vil følge efter.

Mvh
Mariann[/QUOTE]

Done! - og dette allerede i går :slight_smile:

Knus Gitte

Jeg har i øvrigt nogle stykker, de også godt i teorien kunne få DNA på, men de er blot scannet i den grad normale, jeg har bare ikke gidet betale for at få udstedt en attest på dem… men positive er nok også mere interessante end negative i denne sammenhæng.
VH
Susanne

Er lidt nysgerrig…

Hvad skal du/i bruge resultatet af undersøgelsen til?
Har det (du) nogen som helst relation til feline-hcm.net og HCM forskningen?
Offentliggøres resultatet af undersøgelsen? vis ja, hvor?

:slight_smile:

[QUOTE=danpia;752922]Er lidt nysgerrig…

Hvad skal du/i bruge resultatet af undersøgelsen til?
Har det (du) nogen som helst relation til feline-hcm.net og HCM forskningen?
Offentliggøres resultatet af undersøgelsen? vis ja, hvor?

:)[/QUOTE]

Mangler en takke knap - så tak for spørgsmålet Pia :slight_smile:

Knus Gitte

Done:)

Done :wink:

[QUOTE=danpia;752922]Er lidt nysgerrig…
Hvad skal du/i bruge resultatet af undersøgelsen til?
Har det (du) nogen som helst relation til feline-hcm.net og HCM forskningen?
Offentliggøres resultatet af undersøgelsen? vis ja, hvor?
:)[/QUOTE]

Hej
Ja det er da et relevant spørgsmål :slight_smile:
Der er ikke som sådan nogle planer med resultatet. Vi synes, et det kunne være interessant at undersøge kendskabet til siden.
Initiativet er jo rigtig godt, synes vi, og undersøgelsen her kan måske også være lidt ekstra reklame for konsortiet og kan forhåbentlig medvirke til, at der bliver lidt mere opmærksomhed omkring siden og formålet med denne.
Jeg har ikke decideret nogen relation til siden, den står Jette Kongensgaard for, men jeg har hjulpet hende en lille bitte smule i forhold til noget korrekturlæsning og nogle andre småting på siden.
Vedrørende offentliggørelse af resultater så kan vi følge op i denne tråd, når der er tikket nogle resultater ind.

Spørg endelig, hvis der er flere spørgsmål.

Mange hilsner
Mariann