HCM scanning

Så er der bestilt tid til HCM scanning af mine 2 fertile NFO piger :slight_smile:

Nu er det for mig første gang jeg skal have en kat HCM scannet. Så hvordan foregår en HCM scanning egentlig?

Sorry hvis tråden burde ligge under sygdomme - jeg var i tvivl :slight_smile:

Knus Gitte

Missebarnet er scannet, og det foregik meget fredeligt i en mobil klink.
Hun skulle bare ligge stille et kort øjeblik mens hun blev scannet. Det tog hun meget roligt.

Er du blevet scannet… det er på samme måde, katten bliver bare en lille bitte smulge der hvor hjerte sidder, og bliver lagt på siden, og skal ligge lidt udtrakt. hun skal helst ligge helt stille… men det foregår stille og roligt…

Bruger man også gele på katten?

Knus Gitte

Ja, det gør man, men det er lige til at tørre af

Jeg har også fået scannet min store farlige bengal, han lå og rystede af skræk :tihi: men bortset fra det var det hele stille og roligt.
Det var også hos Ulrik i mobilklinikken.

Held og lykke med det
:slight_smile:

Præcis samme oplevelse her.
I et mørkt rum, lå Whiskey på siden på en stålplade, men jeg/vi stod og nussede og aede ham.
Han tog det i stiv pote og nød det så meget, at han faldt i en slaws rævesøvn :høhø:
Det tog vel ca. 10-15 min. hvilket synes som lang tid, når man hører om det - fakta er at tiden susede afsted.

Og Helios, der er umulig at ryste på udstilling - intet får ham til at blinke med øjnene - skreg for sit liv af rædsel fordi han ikke forstod konceptet, og Jørgen Koch måtte give ham en pause og bede mig holde ham i stedet for den studerende, han ellers havde med inde. Det gør jo ikke ondt, heller ikke på Helios, men han ville absolut ikke ligge der lidt på siden/lidt på ryggen. Det var ret surrealistisk :slight_smile:
VH
Susanne

Hvad plejer i at betale for en HCM scanning?

Knus Gitte

Jeg mener det er 625 eller i hvert fald lige der omkring på LIFE.
Men det er kun pga. deres egenskab som universitet.
Alle andre steder i landet skal du nok nærmere forvente det dobbelte.

Så har jeg været afsted til HCM scanning med begge mine fertile piger.

De tog det begge i stiv pote :slight_smile:

Scanningen er foretaget af Mette Rønn Landbo på Aalborg dyrehospital. Hun var super forklarende omking scanningen, både i forhold til det vi begge kunne se på skærmen og i forhold til de målinger, der efterfølgende blev foretaget på scanningsbilleder (snap shots fra scanningen). Jeg følte mig virkelig gode hænder og det samme gjorde mine piger:-)

Og det bedste af det hele er selvfølgelig, at begge mine pige er HCM normale :slight_smile:

Knus Gitte