Hegn til overs? - Træf hos Skattekat?

Der er vel ikke nogen af jer, der har indhegnet have, der skulle have en lille rest hegn på 4-5 meter til overs, som I gerne vil af med?

@Beydana har sådan en smart løsning til at sikre taget mod, at kattene kan hoppe derop fra havebordet eller andet møbler (plus at jeg tror, den også virker den anden vej - mod at fremmede katte kan hoppe ned, hvis de kommer fra taget). Den løsning kunne jeg godt tænke mig at kopiere, men ikke hvis det kræver, jeg skal ud at investere i 25 meter havehegn igen :slight_smile:

Det er muligt, at det også kan gøres med noget andet hegn, som er billigere i anskaffelse. Det må jeg i givet fald undersøge. Det kunne bare være rigtig rart, hvis det kunne lade sig gøre. Så ville min terrasse måske ligefrem blive brugbar.

Jeg tror måske, det vil fungerer bedst med hegn i højden 180 cm.

Det var egtl. en nødløsning, jeg fandt på sidste år, hvor jeg ret hurtigt efter indflytningen pludselig havde en kat, som gentagne gange sprang fra sålbænken og op på taget. Jeg satte rester af hegn fra indhegningen op i tagrenden på denne måde (klippet i en bredde på 7 masker), og det har afholdt ham fra at tage springet i over et år nu (selvom han ind imellem stadig sidder derude og spekulerer :muhaha:)

Men jeg vil tro, det afhænger lidt af forholdet imellem tagudhæng og tagrender, om det kan sidde fast af sig selv, som det gør her. Jeg er helt klar over, at nogle katte (européer f.eks. :hoho: ) sagtens vil kunne forcere det, men det virker på huskattene her :ok:

tag2

tag3

3 Synes om

Jeg har lige tjekket mine rester - har nemlig to stykker. Men de er kun lige knap en meter lang og knap en halv meter lang :confused: mit indkøb passede lidt for perfekt til mit indhegningsprojekt. Så det får du ikke meget ud af at “arve” desværre.

1 Synes om

Men det kunne måske godt være nok til at sætte hen langs terrassen, hvis det er 180 cm højt? Hvis du vil af med det?

Det kræver selvfølgelig, at vi finder ud af, hvordan jeg får fat i det, men det kunne nok også lade sig gøre her i ferien.

Jeg skulle måske lige tjekke min tagrende/tag først for at se, om det ser ud til at kunne lade sig gøre. Det har jeg egentlig bare forestillet mig, det kunne :slight_smile:

Det er en meter højt. Jeg satte op i to baner.

Ah, okay - ja, så rækker det nok ikke langt nok.

Vi har en del hegn liggende i maskestørrelse 5x10 og 160 eller 180 højt (har været brugt til “tårne” til at tørre brænde i) - det er du velkommen til at få, men så er der selvfølgelig lige broen imellem…?

Nu ER det jo længe siden, jeg har været i Spjellerup sidst - og jeg har slet ikke set @Skattekat’s barnebarn. Så kunne man jo slå flere fluer med et smæk :slight_smile:

1 Synes om

Jamen, det lyder da som en god plan - I siger bare til… :wink::+1:

1 Synes om

Det er typisk … @galath og @DorteH lægger planer der involverer mig ‘‘while I’m busy making other plans’’ (havde besøg af den anden Dorthe :wink: ) :venter:
Vi fik æble-crumblecake :yum:

7 Synes om

Yeps - that’s what normally happens with life… :sunglasses:
PS. Serverer du også sådan en fætter, når du får besøg af @galath…? :wink:

Måske, hvis jeg er hjemme den dag … det ved jeg jo ikke endnu :sunglasses:
Skulle du spørge for en ven?

1 Synes om

Just out of curiosity… :thinking:

Er I fx hjemme en dag i uge 31, @Skattekat og @DorteH? Helst samme dag, jo :wink: Ikke søndag - så kommer jeg næppe af sted på arbejde mandag :slight_smile:

Den crumble ser virkelig lækker ud :savle: :wink:

Jeg har ferie - og den kommer formentlig primært til at gå med at passe syg hest - så jeg ret fleksibel hele ugen…

Jeg skal bare til MR-scanning d. 3/8 og så træner jeg mandage og torsdage … men det kan jeg aflyse i tilfælde af en bedre aftale :sunglasses:

1 Synes om

Pssstt… 3/8 er i uge 32… :wink:

1 Synes om

Jamen, så er der ingen is på koen :yum:

1 Synes om

Nej - den smed du jo på æblecrumblen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nu kommer jeg til at tænke på, dengang Rachel skulle lave trifli i Venner - og fik 2 opskrifter blandet sammen, så der kom oksekød i …

1 Synes om