Hej Alle kattegale

Nu hvor jeg gennem et par måneder har set masser af gode råd og dejlige fotos på siden, vil jeg lige introducere mig og mine darlings.

Jeg hedder Karina, bor i Århus området sammen med kæresten.

Jeg er opvokset på en gård med de tamme og vilde katte der hører med. For nyligt er jeg så selv blevet ejer af Cashmere og Bailey - to huskatte i den sjove alder ( 5,5 måneder ).

Cashmere (rødstribet ) er en utrolig kærlig og kælen hankat, at typen der kaster sine 4 kilo på skødet, så snart man kommer hjem :hjerte:. Bailey (gråstribet) er en rigtig pige - har sin egen vilje , og så har hun et kæmpestort repetoire af lyde fra “hm!” (= fortsæt så med at kæle for mig, dame!) til lyde der kan bringe en i tvivl om, om hun er en kat eller en ræv :?

I får lige et billede af børnene - her igang med den vilde leg i kradsetræet:

Hilsen Karina

Hejsa og :velkommen:
Sikke et par flotte misser med de smukkeste striber :hjerte::hjerte:

:velkommen::velkommen::velkommen:

Velkommen til dig og misserne :slight_smile:

Velkommen! Hvor er de søde! Jeg ELSKER rødstribede misser! Ja og de “almindelige striber” er også søde! Det er RIGTIGE katte :smiley:

Osse rart at få flere Århusianere (og næsten-århusianere) med herinde :smiley:

Velkommen til dig og dine smukke missere :heya:

Velkommen til. Dejlige katte, og specielt da hende den striwede Bailey pige :inlove:
VH
Susanne

WOW! :wow: De er godt nok flotte dine katte! Især rigtig flotte striber på Bailey :slight_smile:

Og velkommen herind til endnu en Århusianer… (og altså ikke med Aa :tihi:)

Jeg bryder lige ind her. for den slags striber her, er det dét der er makreltabby? Eva, dine er klassisk tabby, det er ikke det samme, vel?

Ergh hvorfor skal de osse være strivrede på så mange måder?

de er SKØNNE med striber!!! :hjerte: En skønne dag VIL jeg ha’ en rød tabby! (at det så nok bli’r en OSH er jo lige meget, det er striberne der tæller!)

Hejsa, Karina - og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Hvor er det dog et godt billede af dine smukke stribemisser.:hjerte: Dem håber jeg, vi kommer til at se meget mere til. :ok:

:heya: Velkommen til.

Sikke et par skønne katte. Hvor er de smukke begge to :hjerte::hjerte:

velkommen til dig og dine afsindig smukke striber

:velkommentilkg:

wow…missepigens striwer matcher da stammen på kradsetræet :slight_smile:

Uhh lækre katte !!:hjerte::hjerte::hjerte:

Cats og Conni

Sikke nogle dejlige katte du har dig! :slight_smile: Og velkommen til officielt så!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;750089]Jeg bryder lige ind her. for den slags striber her, er det dét der er makreltabby? Eva, dine er klassisk tabby, det er ikke det samme, vel?

Ergh hvorfor skal de osse være strivrede på så mange måder?[/QUOTE]

Ja, Bailey er makrel tabby :slight_smile: Og ja, mine er klassisk, eller blotched tabby (to forskellige ord for samme ting)
Du kan se de forskellige slags tabby her på denne illustration

Velkommen til navnesøster :slight_smile: og selvfølgelig også velkommen til de fine misser. Super billede

:velkommen:

[QUOTE=Eife;750302]Ja, Bailey er makrel tabby :slight_smile: Og ja, mine er klassisk, eller blotched tabby (to forskellige ord for samme ting)
Du kan se de forskellige slags tabby her på denne illustration
[/QUOTE]

Ja nu blev jeg jo selv lidt nysgerrig også og googlede det. Jeg tænker, at de måske er broken mackarel tabby, da striberne flere steder er “gået i stykker” så at sige :høhø:

Det er nok lettere at se på disse billeder:

Så er der dømt striber for alle pengene… WooHooo…!!!

Velkommen til…! :smiley: Jeg har også et par stribemisser (nej, ok, den ene er spottet tabby. :tihi: )

Velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Sikke finere misser du der har dig. Glæder mig til at se mere til dem med tiden. :smiley: