Hej alle

Nu har jeg været her en lille måneds tid og har ikke fået præsenteret mig ordenligt:)
Jeg hedder Rikke, og kommer fra den smukke ø Bornholm.
Jeg flyttede for 2 måneder siden sammen med min kæreste igennem 2 år, Michael, i et dejligt hus i Skovlunde på Sjælland.
Vi har 2 dejlige undulater og en skøn norsk skovkat.
Vi købte dem alle sidste år:)
Wulli (vores kat) er 15 måneder, fuld af liv og vi har fået så meget glæde af ham:hjerte: Han er den dejligste missebasse i hele verden.
Freja er 1 og 5 måneder og Dimzy er 10 måneder:hjerte:
Udover at være helt dyretosset, elsker jeg at skrive poesi, gå ture i naturen, læse bøger, tage billeder omm.
Jeg er sygemeldt på 3. år med angst og depression, men det begynder at gå meget meget bedre:)
I august måned får vi vores nye prinsesse hjem, en smuk hvid norsk skovkattepige fra DK Robdrup:hjerte: Det glæder vi os rigtig meget til:D

Wulli

Freja

Katla

Michael og Rikke

Dimzy

Så vil jeg da ønske dig :velkommen: herinde og takker også for den flotte billedpræsentation :slight_smile:

Men lige et spørgsmål:
Har Freja ikke blå næbpude? Har hxn det, er det nemlig en han :tihi:
(Hunnernes er brune).

[quote=Mega;410144]Så vil jeg da ønske dig :velkommen: herinde og takker også for den flotte billedpræsentation :slight_smile:

Men lige et spørgsmål:
Har Freja ikke blå næbpude? Har hxn det, er det nemlig en han :tihi:
(Hunnernes er brune).[/quote]

:slight_smile: Den var lillablå da hun var en lille unge, nu er den helt brun :slight_smile:
Er helt sikker på at det er en hunundulat:D
Det er lidt svært at se, men kan du se det er brunt på de her billeder?

:velkommen:

Ja, på billedet til højre kan jeg!
Jeg havde - da jeg boede hjemme - et kæmpe stort flyvebur med mange undulater. Størstedelen af dem var grønne og blå, men jeg kunne alligevel godt kende dem fra hinanden. De var alle sammen tamme og kravlede rundt på mig, når de var ude at flyve.

Vidste du forresten, at de elsker at plaske i vand?

[quote=Mega;410154]Ja, på billedet til højre kan jeg!
Jeg havde - da jeg boede hjemme - et kæmpe stort flyvebur med mange undulater. Størstedelen af dem var grønne og blå, men jeg kunne alligevel godt kende dem fra hinanden. De var alle sammen tamme og kravlede rundt på mig, når de var ude at flyve.

Vidste du forresten, at de elsker at plaske i vand?[/quote]
Ej hvor lyder det skøøønt:)
Ja de gør… Freja elsker specielt når der er salatblade i vandet, så hun kat hyggenappe/spise og plaske rundt i vandet :slight_smile:
Dimzy går ikke ind i badet så tit.
Hvordan gjorde du dem så tamme?
Jeg har kæmpet med tålmodighed og træning… Men jeg kan ikke få dem til at blive helt tamme. Jeg kan sagtens hapse dem osv. men de vil ikke sidde på finger, blive nusset osv.
Undulater er skønne… Håber på at få et stort voliere(hvordan staves det?) med flere undulater engang… Hvis kæresten siger god for det :slight_smile:
Undulater er meget individuelle sys jeg (vores er og har været ihvertfald).
Min første undulat Donse var så speciel for mig, og vi havde det skønneste forhold:hjerte: Savner ham stadig utroligt meget!
Her er et billed af ham og mig:

Jeg gjorde dem tamme ved at håndfodre dem med noget lækkert. Så lærte de at forbinde hænder med noget rart, og når jeg så strakte armen i vejret, kom de flyvende og satte sig på hånden.

Prøv også roligt at føre en strakt finger op under dem, mens de sidder på en pind, og rør ved deres fødder. Så går de muligvis over på fingeren.
Men altid langsomme bevægelser.

PS: Når undulater får grønt, skal det være TØRT. Er det vådt, kan de få diarré.

[quote=Mega;410164]Jeg gjorde dem tamme ved at håndfodre dem med noget lækkert. Så lærte de at forbinde hænder med noget rart, og når jeg så strakte armen i vejret, kom de flyvende og satte sig på hånden.

Prøv også roligt at føre en strakt finger op under dem, mens de sidder på en pind, og rør ved deres fødder. Så går de muligvis over på fingeren.
Men altid langsomme bevægelser.

PS: Når undulater får grønt, skal det være TØRT. Er det vådt, kan de få diarré.[/quote]

Det har jeg nemlig prøvet… Men tålmodighed og træning, så kommer det nok :slight_smile:
Freja har ikke haft diarré ved at spise våde salatblade… Måske med noget grønt kan de få det…

dejlig kat! OG Velkommen her hvor vi alle er kattegale:)

Jeg har desuden boet 20 år i Skovlunde, som jeg elsker, før jeg flyttede til Hornbæk,- – og nu til Vejby

Cats og Conni

:velkommen:fine katte og fugle du har :wehuu:

Hej Rikke,

Også er velkommen fra mig :slight_smile:
Det var dejligt at få “sat ansigt” på dig i går da du var på besøg.

[quote=PiaR;410359]Hej Rikke,

Også er velkommen fra mig :slight_smile:
Det var dejligt at få “sat ansigt” på dig i går da du var på besøg.[/quote]
Tak Pia :slight_smile: Ja, det er altid rart og det var dejligt at min kæreste kunne komme med og hilse på jer og misserne også:D
Jeg savner allerede Katla utroligt meget, det er helt underligt :slight_smile:
Men hun har også bare sat sine spor i mit hjerte allerede:hjerte:

stort og hjertelig :velkommen: - selv om du har været her længe snart :smiley:

skønne skønne billeder!!!

Mange gange velkommen:velkommen::rock::heya::heya::pompom:

:velkommen: til dig og din zoo :tihi:

Til dig og dine dyr - de ser allesammen skønne ud! :wehuu:

Hej :slight_smile:

Søde dyr du har! Jeg kommer selv i tanke om den undulat, jeg havde en gang. Det var så sødt, jeg kunne lave sådan en mysselyde med læberne og så kom den vraltende hen til mig og gav mig en mysser :smiley: Må den hvile i fred!

VELKOMMEN :slight_smile: