Hej med jer :-)

Hej
Jeg har luret på siden her i et par dage og nu var det nu :slight_smile:
Jeg er 33 år. Bor sammen med min mand og vores 2 børn.
Vi har besluttet os for at nu er det nu. Vi skal have en kat. Vi har begge haft hund og jeg har haft kat.
Ideen med kat er min mands idé, på trods af han er blevet indoktrineret med at katte er ulækre, skumle og generelt væmmelige :uha:
Vi har ikke kontakt til hans familie mere, der ligger en del til grund.
Da vi ikke ønsker hund igen og manden igennem noget selvransagelse er kommet frem til at de her katte faktisk er ret søde, så foreslog han en dag at vi fik kat.
Jeg ville gerne være sikker på det var det rigtige og ikke bare en eller anden, “jeg skal bryde fri idé”
Vi har været på besøg på et internat og han var solgt :hjerte:
Vi står overfor en flytning og vælger at vente med at få en killing til vi er kommet på plads. Vi glæder os.
Jeg har godt nok haft kat før, meeen derfor kan det jo alligevel være jeg har en masse spørgsmål.
Dem må jeg hellere stille et andet sted end i den her tråd :smiley:
Sikke en smøre :smiley:
Jeg glæder mig til at lære jer at kende :slight_smile:
Mille

:velkommen: herfra :slight_smile:

Hejsa, Mille - og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Held og lykke med jeres kommende kat. Vores Snehvide:hjerte: er også internatskat - og ikke et sekund har vi fortrudt. :thumbup:

Velkommen til, håber du bliver glad for at være her :heya:

Velkommen :slight_smile:

Her skal du nok få brugt nogle timer inde :høhø:

Velkommen herinde … jeg syntes i skulle overveje at få to killinger … de har så meget glæde af hinanden i hverdagen … og har hinanden at krudte af på … og tro mig det er en fordel … og en glæde at se på …

Hej og :velkommen:

:velkommen:

Velkommen :smiley:

Velkommen til, glæder mig til at se billeder af jeres lille kat, når I engang får adopteret en :smiley: Godt din mand overkom sin indoktrinering, tænk at nogen kan have det sådan med katte :uha:

Han blev da heldigvis klogere :wink:
Har heldigvis en meeeget klog kæreste hvad det angår. Kattemenneske! :tihi:

Velkommen til :smiley:

Når I nu skal ha’ en helt ny kat, så vil jeg som andre herinde foreslå I får to med det samme. To katte er absolut ikke hverken dobbelt så drt eller dobbelt så bøvlet, det sidste faktisk tværtimod, fordi de har hinanden at lege med :slight_smile: Og (hvis nu din ikke-så-kattevante mand er urolig: De4t betyder IKKE at de knytter sig mindre til deres mennesker :))

Velkommen til :smiley: Og når I nu får den nye kat så husk billeder! Vi eeelsker billeder! :smiley:

:velkommentilkg: God idé, at I venter med at få killingen. Melder mig i koret - Jeg synes også, at I skal få to killinger :slight_smile: Glæder mig til at se billeder :hjerte:

:velkommen:

Velkommen herind, håber du får glæde af forummet. Vi svarer i hvert fald gerne på spørgsmål herinde :smiley:

:heya: Velkommen til.

:velkommen:Håber du bliver glad for at være her.

Tusind tak for velkomsten :hjerte:
Her virker til at være rart at være :slight_smile:
Lad mig bare sige, at vi begge kommer fra familier der ikke har katte som deres yndlingsdyr…
Dog er jeg ikke præget af at min mor er bange for katte. Hans mor derimod er noget for sig og ja, nok om det :smiley:
To katte, tanken har strejfet os, meeeen. Først og fremmest tror jeg at vores udlejer kun har tilladt en enkelt kat. Dernæst, så må det da være dyrere med mere foder, grus og dyrlægebesøg?
Billeder skal I nok få. Det er da det bedste :thumbup:

[QUOTE=Puttehønen;965129]Tusind tak for velkomsten :hjerte:
Her virker til at være rart at være :slight_smile:
Lad mig bare sige, at vi begge kommer fra familier der ikke har katte som deres yndlingsdyr…
Dog er jeg ikke præget af at min mor er bange for katte. Hans mor derimod er noget for sig og ja, nok om det :smiley:
To katte, tanken har strejfet os, meeeen. Først og fremmest tror jeg at vores udlejer kun har tilladt en enkelt kat. Dernæst, så må det da være dyrere med mere foder, grus og dyrlægebesøg?
Billeder skal I nok få. Det er da det bedste :thumbup:[/QUOTE]

Selvfølgelig spiser 2 katte mere end 1, og ja de sikder derfor også mere, men køber I noget ordentligt kvalitetsfoder (eks fra zooplus.de) er der penge at spare, så det ikke bliver væsentlig meget.
Mht dyrlæge: Jo det koster ekstra, når det gælder sygdom, så få dem forsikret, der er flere tråde herinde der omhandler forskellige forsikringer, og til det årlige eftersyn:
Jeg har personligt en konto, hvor jeg sætter penge ind hver måned (300 kr) og de dækker faktisk alle de udgifter jeg har med 2 huskatte, og så er der til opsparing til klatretræer mm. Man kan hurtig blive shoppegal når det gælder misserne :slight_smile:

Hvis I er fast besluttede på kun at hane én kat, vil jeg anbefale at I måske får en ældre kat, der er vandt til at være alene (der findes endda dem der helst skal være alene). Så har I også mulighed for at vælge lidt ud fra temperement. Desuden er der mange voksne katte der har brug for et hjem.
FinnFrode linker til hans historie om Snehvide, der er ældre adoptiv kat og jeg selv har lige fået Harald (også voksen kat) og jeg kunne ikke have fået en dejligere kat :slight_smile:
Ok… nu virker morgenkaffen :slight_smile:

Rigtig meget velkommen til KG :slight_smile: Håber du for rigtig meget ud af det :slight_smile:

De fleste katte trives bedst med at have en anden kats selskab - og det gælder da endnu mere for killinger. Og det er såmænd ikke væsentligt dyrere med to end med én kat. Der er mindre spild af både foder og grus, og hos dyrlægen får man oftest rabat, hvis man kommer med begge til det årlige eftersyn.

Men der findes da heldigvis også katte, der helt klart har det bedst som enekatte. Så hvis I vil nøjes med én (i første omgang :tihi:), synes jeg, I skulle vælge en voksen kat, hvor temperamentet er færdigudviklet. Så vil internatet have nemmere ved at vejlede jer til at finde den rette.

Killinger er skønne, men killingetiden er kun nogle få måneder af en kats liv. Og der sidder altså så mange skønne voksne og ældre katte og venter på internaterne. Læs evt. også denne tråd: ‘salgstale’ for seniorkatten. :slight_smile: