Hejsa alle sammen :D andre med Shar pei?

Hejsa- så fandt jeg i af at komme herind!!!:stuck_out_tongue: det tog også kun en aften :lol:
Men som overskriften nok hinter lidt til så har jeg en super sød Shar pei tæve- Bertha, på 8 måneder. Hun er fawn brush coat og med stamtavle :love2:
Er der andre herinde med en Shar pei???
Knus Josefine

Nej har ikke selv, men min onkel har 2 stk vidunderlige Shar pei piger, på nu 11 og 2 år. Ved hans yngste har døjet med noget de kalder Shar pei feber og var ret syg. Syntes det er en smuk hund.

Mvh
Gitte

Ps. Vil da se din pige

Nej, men fortæl da gerne hvorfor du har valgt lige den race? :slight_smile:

Åh- jamen hvorfor valgte vi Shar Pei… Min kæreste og jeg har begge haft hund før- så da vi besluttet os for at få en hund havde vi begge lidt viden om hvad det skulle og IKKE skulle være. Martin veto’ed alt langhåret- det var ikke noget han gad bruge tid på (altså pels) jeg veto’ed alle jagt hunde da vi ikke går på jagt og slet ikke er de slags mennesker der for motioneret sådan en hund nok. Vi var begge enige om ingen små hunde da det heller ikke lige er en hund der passer til os og mine to børn. Martin havde set en fyr med tre Shar pei hos vores Dyrelæge en gang og han gik igang med at research dem- imens jeg gjor det samme med British bulldog, da det lige var en hund for mig! Shar pei’en læst/googled/spurgte vi os frem til at være en race for os. Også fordi vi godt kan lide en lidt speciel hund.
Bertha er importeret fra Rusland (som mange af vores katte, Kurilean bobtails også er) hun er en sjov, selvstændig, meget intelligent hund som elsker hendes familie og også andre mennesker hun lige lære at kende. Hun er aktiv og lærenem dog KUN når det passer hende! Men en smuk glad pige som er super god til vores børn på 3 år og vores katte! Og 7-9-13 ind til videre helt rask

Aller først :velkommen:

Og så håber jeg, du kan tilgive et nærgående spørgsmål, men er det virkeligt alm. brugt at få syet Shar Pei’ens panderynker op på en speciel måde med perler for at undgå, de hænger ned over dens øjne?

[QUOTE=Mega;904916]Aller først :velkommen:

Og så håber jeg, du kan tilgive et nærgående spørgsmål, men er det virkeligt alm. brugt at få syet Shar Pei’ens panderynker op på en speciel måde med perler for at undgå, de hænger ned over dens øjne?[/QUOTE]

Hejsa :smiley:
Jamen det med perler kender jeg ikke- men jo, det er meget normalt at sætte nogle stæng i hvalpenes rynker for at lette presset på øjnene- så de ikke udvikler indadvendte øjnvipper som jo kan gøre hunden blind på sigt :frowning: vores Bertha havde også syet hendes øjne op lidt- hun mærkede det slet ikke og i dag er der intet :smiley: