Jeg har en Hellig Birma, som engang imellem efter man har leget med den, godt kan sige nogle underlige pive lyde… Det lyder som om den ikke kan få vejret og lyder helt forfærdeligt…
Så er bange for den har problemer med luftvejene!:S
Det kunne godt lyde som en hjertefejl … en af mine katte har en lille mislyd på hjertet og især da han var mindre, halsede han som en hund, hvis han kom til at overanstrenge sig.
Har den altid gjort sådan, eller er det noget der lige er kommet? Hvor gammel er Bimsen?
Vil IKKE male fanden på væggen, slet ikke hvis det altid har været der. Men det var det var lige præcis dét, der gjorde mig opmærksom på min Dusses sygdom.
Men hun mistede også fuldstændig pusten, og lå stille et minuts tid. Er det også tilfældet her?
Hun er kun l knap ét år gammel og det er først noget vi har lagt mærke til inden for de sidste 3 måneder…
Men det kommer efter vild leg for det meste, og det er ikke fordi hun stopper af den grund med fortsætter bare med at lege mens hun “hiver”- efter vejret…
Tror jeg må have hende til læge igen…første gang ville de dog ikke gøre noget ved det…
[QUOTE=Stiver112;857647]Hej alle, tak for jeres respons!
Hmm… en hjertefejl lyder sørme ikke godt!
[/QUOTE]
Det behøver ikke at betyde så meget … min kat lever i bedste velgående og bliver 5 år til sommer
Men kræv at katten bliver undersøgt ordenligt, hvis ikke din sædvanlige dyrlæge tager dig alvorligt … find en ny!
Normalt ikke nej, men det kan såmænd ske i enhver race - jeg har kendt ikke mindre end 2 maine coons, der måtte opereres og have næseborene udvidet! Så man kan ikke være helt sikker, før der er kigget på det.
VH
Susanne