Henvendelse vedr Ragdoll

Fik denne mail tilsendt af min veninde, som havde givet den overskriften “Hva gir du?..”

Hej

Jeg ønsker mig en ragdoll men ville gerne vide nogle ting så her er nogle
spøgesmål :

1. fælder de meget? hvornår?

2. Lugter deres lort så man bare ikke kan holde ud at være i det room
    kattebakken er i ?

3. Kan den være alene fra kl 7 til halv 3 når jeg er i skole ?

4. kræver den meget ? hvad kræver den meget?

5. kaster den meget op ?

6. SKAL den have en anden katte ven eller kan den godt være alene kat i
    et hus og ikke ude?

vis der er mere i vil give mig råd om så bare skriv

her er nogle ting jeg godt ville have:

Jeg ville godt have at den er stille om natten og at den kan være alene
på mit værelse fra 7 til halv 3 fra mandag - fredag, den skal også lade
vær med at fælde for meget, den skal også elske børn + mennesker i hele
taget + dyr , kan være ene kat i et hus.

med det ved i så at det ikke skal være denne race (har i så en anden race
?)

Hilsen laura som meget gerne vil have en ragdoll for det er NUSER !!!

-what -what -what …nok ik liiige en man har lyst at sælge en NUSER killing til, og den kære Laura bliver da nok heller ik 18 år før om laaang tid -uh

Men “sjov” er den da -høhø

Har i nogle af samme skuffe?

LOL
Hold da op nogle krav, har i foreslået hende en tøj bamse fra BR, den hverken fælder eller larmer og lorten lugter heller ikke, det er nok den race der passer bedst til pigens behov.
Men hun har da gjort et forsøg på at stille for hende nogle relevante spørgsmål [bigloony]
Det må man da give hende.

Har kun oplevet meget uhøflige mennesker der fortalte at de jo bare kunne købe en om hjørnet uden stamtavle når nu mine SKULLE være neutraliseret, det har de jo så fået besked om at det kunne de da bare gøre.

-kat2 [oregonian_bear9.gif]

Jep tøjbamse er nok det rigtige for hende. -thumbs

Ja det er tydeligt for mig at det er skrevet af et barn, og så sidder jeg faktisk og krummer tæer ved at et voksen menneske kan ligge hendes brev ud på nettet til offentlig beskuelse og latterliggørelse.

Jeg kunne også godt have valgt at hjælpe mit barn med at sende sådan et brev han/hun selv havde skrevet, selvom jeg ville være klar over at det nok ikke ville afføde et tilbud om en kat, men jeg er så sådan opbygget at man skal støtte op om sit barn så længe det ikke er til skade for andre personer. Og så ville jeg blive enormt ked af at se det lagt ud på denne måde.

Dette er ikke skrevet for at “svine” dig til, men for at du måske tænker lidt mere over denne problemstilling en anden gang.

Jeg tror du har ret. Men jeg tror også at forældreren så dermed gerne vil overbevise sit barn om at det at få kat ikke er en god ide. Måske er det endda forældreren som gerne vil have en anden race.Eller måske forældreren som gerne vil have en Ragdoll. Så jeg kan godt forstå man stadig ville være betænkelig. Jeg ville måske skrive at hun kunne få sin forældre til at ringe til dig. Fordi det er de voksne som skal tage ansvaret og beslutningen for at købe en kat.

Råd til hende ville jeg dog skrive.

Det er jeg så IKKE enig i. Der står jo ikke hverken efternavn eller afsender på barnet her, så jeg tager den da som et sjovt indslag i, hvad børn dog kan finde på, og den er da ikke værre end de andre jokes, med hvad børn kan sige.
Hvad man så skal svare på sådan en, tja, det er måske at anbefale barnet eller det unge menneske, at gå på biblioteket og læse om hvad en kat egentlig er, før man anskaffer sig en sådan.

[bigloony] [bigloony]
OHHH, i skulle bare vide hvad mennesker kan finde på at spørge om, når de skriver el. ringer.
et par ex. som jeg idag bare griner af.

1. Kan man få den kodet( Killingen) til at elske min søn, sådan at det kun er hans kat.
  2. kan jeg få den i en anden farve, så den bedre passer til sofa puderne.
    3 hvilken farven bliver den på næse ryggen, når den bliver voksen, jeg kan bare ikke leve med en kat der ikke bliver musse grå der.
    4 hvad koster så den kat… (min Højgravide Princesse)… hvad koster så den der…(Jazz min meget fertile hankat)… de var squ lige ved at få ham med… han havde ned pisset deres hus på under 5 min, og ædt deres hund, og kanin. Nå man da de fandt ud af at der ikke var udsalg i katteri Boromir, var det øv. En uge efter var der besked på tlf svaren at de gerne ville ha min Princesse, nå hun ikke var gravid mere… [smilie=hate-boid.gif] [smilie=hate-boid.gif] [smilie=hate-boid.gif]
  3. jeg vil gerne købe en kælekat jeg må få et par kuld på [smilie=hate-boid.gif] , den er nok den mest almindelig.
  4. mit barn vil gerne ha en killing -what
    Tja det var lidt af min sjove… -engel
    I ander har sikkert også nogle stykker.
    Hilsen Pia -engel

Åh gud. Den her havde jeg ikke hørt før.

-øøøvvvs -lyside -høhø

Kan lige se det for mig. -xxrotflmao

Ja ved Gud det er “sjovt”

Pigen som har skrevet mailen er nok ik et barn…hun er nok 7. 8. klasse. Hun skriver ok, og hun går i skole fra…til…
Min def på et barn - er uskyldsren. De unge er langt mere fremme i skoende en jeg var i den alder. De er møgforkælede og tror de kan få ALT. Hende her er altså for langsom og uvidende

Børn tror de er livets omdrejning. De KAN/MÅ ALT. Ungdomshus ved vold.

NæNæ lille ven. Livet rammer dig - grow up. Om det er at udlevere en stakkels pige…hm måske - ellers ta en smut på evt Baboon…

Børn skal ik pakkes i vat, for verden vil skide på vattet [smilie=hate-boid.gif]

Free Jazz:
Kan kun skrive -uha

Og så -høhø

Og jeg vil gerne flere af “tosserne” [smilie=hate-tunz.gif]

Jamen, det er da meget fornuftige spørgsmål -høhø Jeg vil da også have en kat med mussegrå næseryg! -fin
En kælekat til avl? De har jo tydeligvis misforstået noget! Folk er godt nok dårligt informerede…
Det er lidt det samme når jeg hører folk udtale sig om komplicerede emner som EU, politik eller historie. De kommer med de sjoveste udtalelser! [smilie=hate-tunz.gif] (det gør jeg nok også til tider! -rulleøjne )

Jamen alene forventningen om at den kan være på hendes værelse hele dagen får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.

Måske hun skulle have akvariefisk… nå nej de kan ikke krammes…

Et marsvin så?!?!

jeg synes den med at den skal lade være med at fælde for meget er sjovest…

to grunde:

1. den er semilanghårs…de fælder og meget synligt!
  2. det lyder som om det er noget man kan træne katten til. jeg har herefter forsøgt at sige til Balder at han bedes afholde sig fra at fælde i soveværelset, og på mine bukser da det grisser noget så forfærdeligt. og hvis så Gwen ville holde op med at fælde på gulvtæppet så skal vi kun støvsuge halvt så ofte…men de hører sg ikk efter ??? :wink: