Henvendelse

Godmorgen, her til morgen har jeg fået en henvendelse på min killing jeg harvsat til salg… Jeg bliver altid lidt kritisk når det står skrevet på engelsk, men denne gang kan jeg ikke helt gennemskue om det er fup. Der står sådan her: How are you doing ,
I am interested in buying your kitten / cat for sale on killingelisten
Please can you kindly let me know if you still have the kitten for sale and email* me with the last price, pictures and present health condition of the pet.
What name do you call the pet and when last was the kitten vet checked.
Thank you and waiting to read from you.
Phillipe.

Tænker i også at det er fup og fidus?

Den har jeg også fået her til morgen og den røg lige i skraldespanden :slight_smile:

Den stinker, er in umiddelbare tanke…
Men prøv at svare på spørgsmålene og stil så dine egne spm…og se så om du evt får en fornemmelse af om det bare er en lidt uheldig kontaktform, eller et scam.

Jamen så ryger min vidst samme sted hen :wink: Synes bare den var svær at gennemskue…

[QUOTE=Ann K;929578]Den stinker, er in umiddelbare tanke…
Men prøv at svare på spørgsmålene og stil så dine egne spm…og se så om du evt får en fornemmelse af om det bare er en lidt uheldig kontaktform, eller et scam.[/QUOTE]

Ja det kunne man sagtens gøre, men når Catika også har fåer den, og vi har to vidt forskellige racer så kan jeg næsten ikke tro ander end det er fup :slight_smile:
Kan man egentlig ikke få virus af at svare tilbage?

Der mangler ligesom noget mere om “Philipe”. Hvilken katteerfaring har han, og hvor bor han henne i verden, bare for at nævne at par ting.

Uden referencer af nogen art lyder det mest som optakten til det gamle trick, hvor køberen sender en check på salgspris/depositum. Desværre kommer han til at skrive et alt for stort beløb på¨checken, men du skal bare hæve den i banken og så sende ham det overskydende med Western Union. Efter en uges tid viser det sig, at checken er falsk, så banken hiver beløbet tilbage fra dig. Og de penge du sendte med Western Union er naturligvis tabt, for de kan ikke spores.
Det mest positive man kan sige om det nummer er, at katten heldigvis aldrig bliver sendt nogen steder hen. Katten er nemlig slet ikke hans ærinde… :slight_smile:

Tilføjelse - nej, der er næppe virus involveret.

[QUOTE=FinnFrode;929587]Der mangler ligesom noget mere om “Philipe”. Hvilken katteerfaring har han, og hvor bor han henne i verden, bare for at nævne at par ting.

Uden referencer af nogen art lyder det mest som optakten til det gamle trick, hvor køberen sender en check på salgspris/depositum. Desværre kommer han til at skrive et alt for stort beløb på¨checken, men du skal bare hæve den i banken og så sende ham det overskydende med Western Union. Efter en uges tid viser det sig, at checken er falsk, så banken hiver beløbet tilbage fra dig. Og de penge du sendte med Western Union er naturligvis tabt, for de kan ikke spores.
Det mest positive man kan sige om det nummer er, at katten heldigvis aldrig bliver sendt nogen steder hen. Katten er nemlig slet ikke hans ærinde… :slight_smile:

Tilføjelse - nej, der er næppe virus involveret.[/QUOTE]

Ja det er da også rimelig smart fundet på hvis altså man godt vil snyde. Godt der ikke kommer nogen katte i klemme! Måske sku jeg prøve at svare ham tilbage at han godt må fortælle lidt om sig selv og hvorfor han lige netop godt vil ha en birma LOL!

Men er I egentlig ikke som opdrættere meget ude for, at folk fra andre lande kontakter jer? Jeg har kendskab til en tidligere opdrætter af Main Coon og de killinger blev da solgt både til England, Tyskland osv…Jeg ville nok spørge lidt ind og så ellers være meget påpasselig med det trick som Finn fortæller om, men det ville da være ærgeligt, at det måske er en potentiel kunde, som ryger i skraldespanden fordi han kontakter jer på engelsk ;))

Jeg har også modtaget den :slight_smile:

Den blev slettet.

Formuleringen er den samme, som de 100vis vi hører om på heste-nettet.

he he ja så er det jo nok blot en snydemail, træls at det eksisterer…

Ja, det sker selvfølgelig, men præcis den mail Mette har lagt ind har de fleste af os der har haft kuld på killingelisten modtaget mange gange.

Sidst jeg fik en seriøs henvendelse fra udlandet, boede det interesserede par i Dubai. Men mit kuld var solgt.

Læser aldrig i dem, min spamfilter bliver opdateret hurtigt, heldigvis.

[QUOTE=DK Delaney;929576]Godmorgen, her til morgen har jeg fået en henvendelse på min killing jeg harvsat til salg… Jeg bliver altid lidt kritisk når det står skrevet på engelsk, men denne gang kan jeg ikke helt gennemskue om det er fup. Der står sådan her: How are you doing ,
I am interested in buying your kitten / cat for sale on killingelisten
Please can you kindly let me know if you still have the kitten for sale and email* me with the last price, pictures and present health condition of the pet.
What name do you call the pet and when last was the kitten vet checked.
Thank you and waiting to read from you.
Phillipe.

Tænker i også at det er fup og fidus?[/QUOTE]

Bare den første sætning siger mig at her er noget galt. Hvem vil starte en høflig henvendelse med: Hvordan har I det? Ikke jeg i hvert fald.

[QUOTE=DK Delaney;929576]Godmorgen, her til morgen har jeg fået en henvendelse på min killing jeg harvsat til salg… Jeg bliver altid lidt kritisk når det står skrevet på engelsk, men denne gang kan jeg ikke helt gennemskue om det er fup. Der står sådan her: How are you doing ,
I am interested in buying your kitten / cat for sale on killingelisten
Please can you kindly let me know if you still have the kitten for sale and email* me with the last price, pictures and present health condition of the pet.
What name do you call the pet and when last was the kitten vet checked.
Thank you and waiting to read from you.
Phillipe.

Tænker i også at det er fup og fidus?[/QUOTE]

Da jeg har en hjemmeside med navn på killingerne behøver interesserede ikke spørge om hvad mine killionger hedder ergo der er noget galt.

Jeg har haft en lignende mail i min indbakke, og jeg skrev da lidt med ham. Han ville give meget for meget for katten, og fra da af røg de bare lige lukt i papirkurven. Jeg vidste godt på forhånd, at det var en af de der falske henvendelser, men jeg skulle da lige se, hvor langt han ville gå :wink:

Nu kan jeg se, at der er flere der har fået den,- men jeg ville alligevel aldrig besvare sådan en mail, - - - for hvis folk er interesseret i een af mine katte, vil jeg formode, at de i det mindste begrunde det, og med lidt uddybende om “sigselv” og hvorfor det netop var min killing ( evt. " altid drømt om ; farve, type eller blot race!!)

Jeg husker selv hvor meget umage jeg gjorde mig, da jeg i sin tid ønskede, at købe en Singapura, til Danmark!, - hvor jeg altid beskrev, at jeg var Burmeseropdrætter, og havde forelsket mig i de små katte, som jeg gerne ville opdrætte,- og havde læst om på fora: ??! ,- og med henvisning til min egen hjemmeside, hvor der stod hvilke klubber jeg var medlem af!

OK nu er det jo en “kælekat” der her er tale om, - - men alligevel mangler der en masse oplysninger synes jeg!!! Hvor bor Phillipe f. eks ??? og hvad ved han om katte generelt? Cats og Conni

“How are you doing?” er ellers den måde, de såkaldte Nigeria-mails ofte starter… :smiley:

Men GODT og FORNUFTIGT at du spørger før du reagerer på den og evt. blev snydt :slight_smile:

Jeg har også prøvet at svare og for at komme videre skal jeg jo bruge navn og adresse for at lave kontrakt og transfer, men det kunne vedkommende ikke få sig selv til at op og så kunne vi jo ikke lave nogen handel. Da jeg ydermere ber om 1000kr i reservationsgebyr og forventer at køber selv henter killinger var jeg jo ikke særlig interessant at handle med.

:slight_smile: denne mail lå også i min indbakke her til morgen - den blev smidt ud med det samme