Henvendelse

Sikke mange mennesker de prøver at snyde :slight_smile: Man sku næsten prøve at snyde dem :smiley:

Nu har jeg svaret tilbage til ham at han godt må fortælle lidt om sig selv og hvorfor han ønsker den race han har henvendt sig på :slight_smile:

Jeg har også fået den. Den var i mit spamfilter, også bliver en automatisk slettet

det var også min tanke - hvorfor spørge om navne når det på alle de sider jeg har været på er oplyst. - så har man ihvertfald ikke sat sig ind i killingen man “har set”.

Man kan spilde svindlernes tid ved at korrespondere med dem - på samme måde, som man kan med Nigeria-svindlerne.
Netop fordi de har sendt den samme mail til tusindvis af mennesker, som de ikke har styr på, kan man f.eks. bruge en nyoprettet Hotmail til at holde dem beskæftigede med at svare på allle mulige og umulige spørgsmål. Hvilke katte har de? Hvordan bor de? Billeder, referencer, stamtavler o.s.v.
Hvis man går ind i den leg, skal man bare holde sine egne personlige oplysninger tæt til kroppen, så de aldrig finder ud af, hvem man er. :cool:

Som udgangspunkt, skal man tage de fleste udenlandske henvendelser på kælekatte med et gran salt :wink:

[QUOTE=FinnFrode;929673]Man kan spilde svindlernes tid ved at korrespondere med dem - på samme måde, som man kan med Nigeria-svindlerne.
Netop fordi de har sendt den samme mail til tusindvis af mennesker, som de ikke har styr på, kan man f.eks. bruge en nyoprettet Hotmail til at holde dem beskæftigede med at svare på allle mulige og umulige spørgsmål. Hvilke katte har de? Hvordan bor de? Billeder, referencer, stamtavler o.s.v.
Hvis man går ind i den leg, skal man bare holde sine egne personlige oplysninger tæt til kroppen, så de aldrig finder ud af, hvem man er. :cool:[/QUOTE]

Ih, hvor er du udspekuleret, Finn Frode :uha:

:høhø:

Ja det var også min tanke, hvorfor købe en kælekat i udlandet :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;929673]Man kan spilde svindlernes tid ved at korrespondere med dem - på samme måde, som man kan med Nigeria-svindlerne.
Netop fordi de har sendt den samme mail til tusindvis af mennesker, som de ikke har styr på, kan man f.eks. bruge en nyoprettet Hotmail til at holde dem beskæftigede med at svare på allle mulige og umulige spørgsmål. Hvilke katte har de? Hvordan bor de? Billeder, referencer, stamtavler o.s.v.
Hvis man går ind i den leg, skal man bare holde sine egne personlige oplysninger tæt til kroppen, så de aldrig finder ud af, hvem man er. :cool:[/QUOTE]

Så skal man måske også kede sig en hel del alligevel, hvis man gider sidde og skrive frem ogtilbage med dem :slight_smile:

Jo - der er meget handel over græserne, men en mail med ovenstående ordlyd, ville jeg aldrig gide svare på.

Er jeg selv interesseret i at købe kat i udlandet, vil jeg skrive hvilken kat jeg er interesseret i (opdrættere er jo aldrig ligeglade med hvilken killing det er), hvorfor jeg er det, hvem jeg er, hvordan jeg holder kat, hvad er mit opdræt, mine linier osv osv.

Gider en udenlandsk køber ikke gøre noget i samme stil, er det slet ikke et sted jeg vil sælge.

Jeg vil også tage dem med et gran salt, man kan få mange useriøse henvendelser som opdrættere

Der er nu en del der køber kælekatte i udlandet af mange forskellige årsager. Jeg har selv lige købt en kælekat i Tyskland. Min årsag er at jeg ikke kunne finde det jeg ville have her i Danmark.Jeg har længe ønsket mig en siam eller ori og indrømmet, jeg er en sucker for deres ører. Jeg er helt skudt i flagermuseører der sidder lidt lavt. Og når jeg ikke er til brunmasket kunne jeg ikke finde det jeg ville have i Danmark, så da jeg faldt over den wauw-faktor jeg ville ha hos en opdrætter i Tyskland kontaktede jeg hende og vi kunne blive enige om betingelserne. Så jeg købte en allerede kastreret kælekat i Tyskland.
Jeg er absolut ikke bleg for at importere - Europa er så lille med fly, og det er så nemt at gøre det. Så når jeg leder efter en kælekat er det for mig en kat der for mig er sund og rask - og så skal den sige wauw til mig når jeg kigger på den. Jeg vidste ikke om min siambaby holdt til udstilling da jeg købte ham - han havde bare lige det jeg “tænder på” ved racen - og så var det ham jeg skulle have. At han så har vist sig at holde til udstilling er jo bare skønt nu jeg har fået lyst til det igen, men det var absolut ikke derfor jeg ville have ham. For mig betyder stamtavler meget lidt når jeg køber en kælekat, det eneste der interesserer mig er en snak med opdrætter om hvad der ligger i linjerne og hvordan forældres tandstatus osv. er og så at jeg synes katten er super lækker at se på.

Men til selve topic: den mail er kendt for at være et Nigeria-scam. Den sendes ud til heste-, hunde- og katteopdrættere i et væk. De har et program der scanner sider som f.eks. killingelisten for mailadresser og så massegenerer de mails til de aktive adresser i håb om bare nogle få hopper på den.

[QUOTE=Panthera;929753]Der er nu en del der køber kælekatte i udlandet af mange forskellige årsager. Jeg har selv lige købt en kælekat i Tyskland. Min årsag er at jeg ikke kunne finde det jeg ville have her i Danmark.Jeg har længe ønsket mig en siam eller ori og indrømmet, jeg er en sucker for deres ører. Jeg er helt skudt i flagermuseører der sidder lidt lavt. Og når jeg ikke er til brunmasket kunne jeg ikke finde det jeg ville have i Danmark, så da jeg faldt over den wauw-faktor jeg ville ha hos en opdrætter i Tyskland kontaktede jeg hende og vi kunne blive enige om betingelserne. Så jeg købte en allerede kastreret kælekat i Tyskland.
Jeg er absolut ikke bleg for at importere - Europa er så lille med fly, og det er så nemt at gøre det. Så når jeg leder efter en kælekat er det for mig en kat der for mig er sund og rask - og så skal den sige wauw til mig når jeg kigger på den. Jeg vidste ikke om min siambaby holdt til udstilling da jeg købte ham - han havde bare lige det jeg “tænder på” ved racen - og så var det ham jeg skulle have. At han så har vist sig at holde til udstilling er jo bare skønt nu jeg har fået lyst til det igen, men det var absolut ikke derfor jeg ville have ham. For mig betyder stamtavler meget lidt når jeg køber en kælekat, det eneste der interesserer mig er en snak med opdrætter om hvad der ligger i linjerne og hvordan forældres tandstatus osv. er og så at jeg synes katten er super lækker at se på.

Men til selve topic: den mail er kendt for at være et Nigeria-scam. Den sendes ud til heste-, hunde- og katteopdrættere i et væk. De har et program der scanner sider som f.eks. killingelisten for mailadresser og så massegenerer de mails til de aktive adresser i håb om bare nogle få hopper på den.[/QUOTE]

Ja det var da godt nok smart fundet på eller noget :-/

Jeg er lidt spændt på at se hvad han finder på at svare tilbage, ikke at jeg hopper på ham :d

[QUOTE=Vivi_Fletcher;929726]Jo - der er meget handel over græserne, men en mail med ovenstående ordlyd, ville jeg aldrig gide svare på.

Er jeg selv interesseret i at købe kat i udlandet, vil jeg skrive hvilken kat jeg er interesseret i (opdrættere er jo aldrig ligeglade med hvilken killing det er), hvorfor jeg er det, hvem jeg er, hvordan jeg holder kat, hvad er mit opdræt, mine linier osv osv.

Gider en udenlandsk køber ikke gøre noget i samme stil, er det slet ikke et sted jeg vil sælge.[/QUOTE]

I den her mail er den følgende linje helt afslørende:

I am interested in buying your kitten / cat for sale on killingelisten

Man ved da, om det er en killing eller en voksen kat, der er til salg, hvis man har kigget på listen, og behøver ikke helgardere sig ved at skrive begge dele.

Vi har også fået mailen her :-(((

Så fik jeg da endelig taget mig sammen til at komme på killingelisten:ups:

Mon jeg så ikke også får mailen snart:)

Tine

[QUOTE=skoglund;930867]Så fik jeg da endelig taget mig sammen til at komme på killingelisten:ups:
Mon jeg så ikke også får mailen snart:)[/QUOTE]

Helt sikkert. Ellers må du nok låne en kopi af en af de andre… :wink:

[QUOTE=yvonne42;929590]Men er I egentlig ikke som opdrættere meget ude for, at folk fra andre lande kontakter jer? Jeg har kendskab til en tidligere opdrætter af Main Coon og de killinger blev da solgt både til England, Tyskland osv…Jeg ville nok spørge lidt ind og så ellers være meget påpasselig med det trick som Finn fortæller om, men det ville da være ærgeligt, at det måske er en potentiel kunde, som ryger i skraldespanden fordi han kontakter jer på engelsk ;))[/QUOTE] :

Jo da selvfølgelig vil man som opdrætter da meget gerne i forbindelse med, andre opdrættere. Jeg har da også utrolig mange forbindelser, - - men ved første kontakt, er det så folk, der skriver om sig selv, og hvorfor de kontakter netop mig, og oftest henviser til egen hjemmeside.
Er der spørgsmål om køb/salg af kat , går der mange mails frem og tilbage!
Jeg ville være blevet lidt nervøs, hvis jeg f. eks. kunne have købt og fået udleveret en Singapura ved en mail med så få oplysninger!! Så jo, kontakter over hele verden er virkelig ønskeligt!

Cats og Conni
!

Den fik jeg os igår :slight_smile: den ligger i min spam mail.

Virkelig ærgerligt at få sådan nogle per automatik bare fordi man har sin killing på en liste, men heldigvis fanger min mail mange af sådan nogle mail :slight_smile: