Her bor vi ... billeder fra vores hjem og hverdag

Ja, som overskriften siger handler dagens billedtråd lidt om vores hverdag i Kolding. Og som altid starter vi dagen med at hygge og putte. Der er nu et par fordele ved at være bedste venner med sådan en tyk og bamset Maine Coon.

Bagefter skal “sprutten” have en omgang bank. Se hvor farlig, jeg er.

Og så sover jeg til middag med Lillemis. Hun er mest til nullerputter og kalder sig selv for “Nullerputternes Ukronede Dronning” (NUD) - heldigvis må jeg låne den ene af dem. Bemærk, at jeg har taget den tættest på foderdimsen. Jeg kunne jo gå hen og blive sulten senere.

Prøv at se alt vores legetøj??? :besvimer::uha: En KÆMPE kurv med alverdens ting og sager.

Da Lillemis har det med at gnave i ledninger, har Roomberta fået sin egen hjemmelavede garage. Det er simpelthen et af mine bedre køb, da kattene, som normalt er panisk angste for den normale støvsuger, nærmest ikke tager notits af den. At den tilmed også gør ordentligt rent, er jo fantastisk. Aldrig har gulvet været pænere. :ok:

Og til sidst et billede af Lillemis, og skal jeg være helt ærligt, så synes jeg faktisk at hun er en rigtig smuk kat med et dejligt sind. :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Tak fordi, at I kiggede med.

Det var godt nok smart med sådan en langhåret dims, man kan bruge til varmepude… :ok:

Tak for kigget. :slight_smile:

Hmmm, skifter du fortæller undervejs? Eller er det virkelig skaldepanden, der har investeret i Roomberta?

[QUOTE=galath;937922]Hmmm, skifter du fortæller undervejs? Eller er det virkelig skaldepanden, der har investeret i Roomberta?[/QUOTE]Det er vist en kombination … men det overbeviste manden om, at det var en pragtfuld investering. :stuck_out_tongue: Ej, jeg kan simpelthen ikke få lov til at redigere mine indlæg uden at al min tekst og billeder forsvinder, så det er derfor at det ikke lige er blevet rettet.

Sikke en herlig lille fortælling om din hverdag SKALDEPANDEN, og det er nogle rigtig flotte kammerarter du bor sammen med :ok:.

OF, det er med vilje at jeg har skrevet Skaldepanden med stort og fed, for jeg bliver altså ved med at læse det navn som skraldespanden :ups:

se det er præcis derfor jeg skal have et større sted at bo så jeg kan få en mco til rynke at sove i !

og sikke ulden hun er den gode skalde

[QUOTE=En forhenværende bruger;937934]Sikke en herlig lille fortælling om din hverdag SKALDEPANDEN, og det er nogle rigtig flotte kammerarter du bor sammen med :ok:.

OF, det er med vilje at jeg har skrevet Skaldepanden med stort og fed, for jeg bliver altså ved med at læse det navn som skraldespanden :ups:[/QUOTE]Hahaha. Der er altså også lidt skraldespand over hende.

[QUOTE=kira v;937985]se det er præcis derfor jeg skal have et større sted at bo så jeg kan få en mco til rynke at sove i !

og sikke ulden hun er den gode skalde[/QUOTE]Ja, hun taber desværre ikke pelsen. Tilgengæld er hun den mest charmerende lille størrelse, der bare nikker en skalder og forlanger kys op til flere gange om dagen. En MCO eller NFO kan i hvert fald godt anbefales - de skal bare være tålmodige. & ellers kan Britas Skaldemusse-frakker godt erstatte sådan en.

[QUOTE=Maibrit;937987]

Ja, hun taber desværre ikke pelsen. Tilgengæld er hun den mest charmerende lille størrelse, der bare nikker en skalder og forlanger kys op til flere gange om dagen. En MCO eller NFO kan i hvert fald godt anbefales - de skal bare være tålmodige. & ellers kan Britas Skaldemusse-frakker godt erstatte sådan en.[/QUOTE]

Tak for kigget :slight_smile:

Ladyshaver burde kunne gøre tricket :høhø:

Dejlige billeder fra jeres hverdag - det er ikke så tit, vi får dine misser at se :hjerte::hjerte::hjerte:

Når nu du tager Skaldepanden med til Strib, synes jeg du skal pakke hende NUD’en ned i en anden taske og tage hende med også - jeg kunne godt tænke mig at se, hvordan sådan en wannabe burmeser klarer sig :slight_smile:

[QUOTE=birtheras;938000]Tak for kigget :slight_smile:

Ladyshaver burde kunne gøre tricket :høhø:[/QUOTE]Ja, eller Veet. Nu har de jo lavet sådan en fancy lyserød maskine. Det er vist bedst bare at acceptere, at hun har charme, selvtillid og lækkert hår. :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Temple Bar;938004]Dejlige billeder fra jeres hverdag - det er ikke så tit, vi får dine misser at se :hjerte::hjerte::hjerte:

Når nu du tager Skaldepanden med til Strib, synes jeg du skal pakke hende NUD’en ned i en anden taske og tage hende med også - jeg kunne godt tænke mig at se, hvordan sådan en wannabe burmeser klarer sig :)[/QUOTE]Mange tak, Mette. Uha, jeg har mine betænkeligheder ved at tage Lillemis med, da hun kan være lidt af en hystade, og blive voldsomt pigesur når hun ser andre katte. Men det kunne være man skulle tage chancen.

Hun ville ikke være den første kat, der overraskede positivt på en udstilling :slight_smile: Selvfølgelig kan det også være en stor fejl at tage hende med, men så kan der sikkert findes en løsning :slight_smile:

Tak for kigget - hvor er de dejlige - alle tre

Dejlige billeder af de tre skønne katte. :hjerte::hjerte::hjerte:
Det ser ud, som om Nokki har nok at se til med at følge med i alt, hvad der sker. :smiley:

Skønne billeder af nogle skønne katte! :slight_smile:

Men altså, den der Coon, kunne han ikke godt ta’ og beholde alt det pels selv - behøver han at smitte af på Nokki? :tihi:

Smart med roombaens “hule” - det var også en rigtig smart løsning for os der har katte, som starter Roombaen på de mærkværdigste tidspunkter - bare for at se hvor irreterende “de to-benede” synes det er :argh: Har du “bare” lavet det af en spånplade og så maling?

/Mette

Det ser da bare dejligt ud som I alle hygger jer :slight_smile:

Sikke dejlige billeder af skaldemusen, hendes sprutte og hendes behårede missevenner.

[QUOTE=Mette Mejdahl;938070]Skønne billeder af nogle skønne katte! :slight_smile:

Men altså, den der Coon, kunne han ikke godt ta’ og beholde alt det pels selv - behøver han at smitte af på Nokki? :tihi:

Smart med roombaens “hule” - det var også en rigtig smart løsning for os der har katte, som starter Roombaen på de mærkværdigste tidspunkter - bare for at se hvor irreterende “de to-benede” synes det er :argh: Har du “bare” lavet det af en spånplade og så maling?

/Mette[/QUOTE]Det må være en meget smitsom pelssygdom så. :besvimer:

Ang. garagen
Jeg ved ikke helt hvad det er for en type træ, og det havde den sorte farve, da jeg købte det. Jeg var i Silvan i Kolding, hvor de har sådan et “restlager”, hvor man kan få træplader i forskellige størrelser til en billige penge. Prisen for træet var 30 kroner og betod af en “bundplade” (toppen af garagen) og en lang plade som kunne anvendes til at lave sider med. Ligeledes er der anvendt 10 skruer. Så prisen har ca. været 40 kroner for det hele.

Bagpå er der ligeledes lavet en en lille trækant for at gøre adgangen til ledninger minimal. Jeg har lavet en lille tegning af “hulen”. Håber, at den giver mening:

Men en spånplade kunne sikkert godt anvendes, og så kan man ellers male den eller måske tapetsere den med en sjov tapet. Men kan du få fat i en rigtig træplade til rimelige penge, er det naturligvis det bedste pga. holdbarheden.

Tak for kigget af de dejlige katte :slight_smile:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;938028]Tak for kigget - hvor er de dejlige - alle tre[/QUOTE]Mange tak, Lis.

[QUOTE=FinnFrode;938036]Dejlige billeder af de tre skønne katte. :hjerte::hjerte::hjerte:
Det ser ud, som om Nokki har nok at se til med at følge med i alt, hvad der sker. :D[/QUOTE]Jamen Nokki skal helst have styr på alting. Tænk hvis man gik glip af noget, jo.

[QUOTE=HeroldDesign;938081]Det ser da bare dejligt ud som I alle hygger jer :-)[/QUOTE]Som regel har vi hygge herhjemme, men det sker, at der bliver lagt op til “fræs” - heldigvis.

[QUOTE=kamikaze;938102]Sikke dejlige billeder af skaldemusen, hendes sprutte og hendes behårede missevenner.[/QUOTE]Mange tak, Brita.