Her er tingen som en ægte kattegal MÅ eje

ja jeg ved det :ups: men det er en gammel vane jeg har. Prøver dog at ændre på det stille og roligt :ups:

Men jeg vasker så til gengæld aldrig en ½ maskine. Jeg fylder den altid (ja ikke proppet :tihi:) og på den måde gør jeg lidt for miljøet der :ok:

Da jeg var tøs, lærte jeg at vaske tøjet på 60 grader (fra min mor) og det gør jeg så til gengæld ALDRIG he he

[quote=Vivi_Fletcher;224019]Hvor smart er det, at have viskestykker, der ikke kan tåle mere end 40°, når bakterier først dør ved 60°?

Men de er ellers fine :-)[/quote]

Nu har jeg jo lige fået mit hygiejnebevis, og der lærte vi at bakterier først dør ved 75 grader.

Så ja de viskestykker bliver det nok ikke lige. :? så må jeg jo kreere noget selv. :thumbup:

[QUOTE=KKH;224065]Nu har jeg jo lige fået mit hygiejnebevis, og der lærte vi at bakterier først dør ved 75 grader.
[/QUOTE]

Damn … jeg burde jo være død nu så :tihi:
Må overveje om jeg skal lave en kogevask 1 gang om ugen … men jeg er altså ikke meget for det - det bruger faktisk dobbelt så meget energi som en vask på 60°

[quote=Vivi_Fletcher;224070]Damn … jeg burde jo være død nu så :tihi:
Må overveje om jeg skal lave en kogevask 1 gang om ugen … men jeg er altså ikke meget for det - det bruger faktisk dobbelt så meget energi som en vask på 60°[/quote]

Jeg kogevasker så kun en gang hver 2. - 3. uge, så jeg har ikke HELT så dårlig samvitighed.
Til gengæld har jeg loads off håndklæder, viskestykker, karklude osv…

Men ja Karina - bakterier er dælme standhaftige. :ok:

Forresten - er det ikke noget med, at man skal have lidt skidt og møj en gang imellem??? :tihi:

[quote=Annette O;224073]Jeg kogevasker så kun en gang hver 2. - 3. uge, så jeg har ikke HELT så dårlig samvitighed.
Til gengæld har jeg loads off håndklæder, viskestykker, karklude osv…

Men ja Karina - bakterier er dælme standhaftige. :ok:

Forresten - er det ikke noget med, at man skal have lidt skidt og møj en gang imellem??? :tihi:[/quote]

Jo det siger min mand også, men det er jo ikke nødvendigt at få det hele på én gang :høhø:

Jeg vasker viskestykker, håndklæder osv ved 60 grader og alt andet får hhv 40 og 30 grader.
Og så får jeg ikke ram på et par stykker af de standhaftige bakterier - det dør jeg nok ikke af og min samvittighed mht miljøet har det meget bedre :ok:

øøøøv jeg kan ikke se Gry´s link :frowning:

Men er da helt vild med de der holdere!

Vi vasker alt på enten 30 eller 60 grader, alt efter hvad det er selvfølgelig. En sjælden gang imellem vasker vi så en vask på 90 grader, det har vaskemaskinen efter sigende også godt af.

HE HEEE :wehu:

I går vaskede jeg tøjet på 30 grader :rock:

Sig lige jeg er goooo :klapper:

Jeg vasker ikke på høje grader, for overstående ryger i tørretumpleren og der dræbes det sidste pga. varmen.

Jeg er så heller ikke en af dem, der bruger kogevask, men faktisk er
kogevasken godt for andet end at dræbe bakterier i karklude mv.,
er jeg blevet belært om.

Kender en, der arbejder ved Brandt-Blomberg og hun siger, at selve vaske-
maskinen faktisk skal køre igennem på kogeprogrammet indimellem for ellers
kommer der bakterier i selve maskinen, så den kan komme til at lugte surt,
og lugten kan sætte sig i tøjet. De sorte belægninger, der kan komme i
sæbeskuffen sætter sig også i tilløbsrøret ned i maskinen og andre steder.
Så det er altså vigtigt en gang i mellem at skrue op for temperaturen.

Jeg har bare ikke selv fået gjort det endnu :ups:

[quote=Annette O;224875]HE HEEE :wehu:

I går vaskede jeg tøjet på 30 grader :rock:

Sig lige jeg er goooo :klapper:[/quote]

Dyyygtig :fin: