Herning Landsskue

Jaah, vi vel hjemme igen og godt smadret er jeg endt foran computeren :høhø:

Det har været nogle rigtig hyggelige dage på Herning Landsskue, og med meget mere tålelige temperaturer end sidste år! :slight_smile:

Arrangementet var velplanlagt og løb super af stablen - der var rigtig, rigtig meget publikum inde omkring. Vi fik fortalt meget om racekatte og jeg tror de første 200 børn eller mere har været forbi og nusse pelsen af Athea :tihi:
Den gode nyhed er at en del flere end sidste år kunne svare korrekt på spørgsmålet om hvorvidt en killing skal være hhv. 8 uger, 12 uger, eller at det er lige meget hvornår den flytter hjemmefra :slight_smile:

Sådan på den private side er der lige lidt pral herfra, for Athea blev Mis Landskue d. 1. juli 2011 :smiley: Og sørme om ikke vi vandt Flotteste Bur både i går og i dag :slight_smile:

Tillykke med Athea’s titel :wink:
Så lad os da se det famøse bur - Billeder tak :tihi:

Rikke - Joeh, nu er det sådan at jeg ikke havde kamera med :tihi: Så det kan jeg slet ikke vise dig :wink: Meeen, jeg tror PiaB tog nogle billeder - og ellers så gjorde Landsskue fotografen, så mon ikke det kommer på deres hjemmeside snart :slight_smile:

fik billeder af Athea, men ikke af hele hendes bur desværre…
Kigger på billederne i morgen - resten af aftenen skal nu bruges på disney film, cola og tidligt i seng :tihi:

Mine resultater : en frygtelig masse snakken kat og hygge :tihi: Et KANON arrangement, og både Yasha og Unni fik i den grad nusset pelsen af…
i går var det mest Unni der blev snakket med - Yasha var nemlig liiiidt russer-fornærmet på det hele :tihi: I dag fik Unni så lidt mere fred og Yasha fik æren af RIGTIG mange børn. Sad med Yasha ude på skødet meget af dagen og det gav VIRKELIG mange hænder der skulle røre - både voksne og børn! Yasha nød virkelig al den opmærksomhed og Unni nød at ligge og sove i buret :tihi:

En kanon weekend - jeg er allerede klar til næste år igen :tihi:
… og der kommer billeder, fra i går, i morgen :slight_smile:

Pia - Rigtig god fornøjelse… Har har Casper besøg af en kammerat, og de sidder og skyder zombier på PS3 :rulleøjne: Så jeg tror snart jeg vil gå ned i seng med en bog :tihi:

HA - din blæremås! :wink:

Hehe, Nej det er dig vel undt sødde!
Athea ér skøn og dit bur - ja du ved jo at jég synes det er super fint!!
Stort Tillykke! :slight_smile:

Og Jég hàr taget et billede af hele buret :wink:

Jeg har også haft et par skønne dage, hårde men herlige! :slight_smile:
Det var SÅ dejligt med de mange frivillige arme, til at hjælpe med Agnes fredag - og sandelig også med at få alting til at køre på skinner, både fredag og lørdag - Tak! :slight_smile:

Og hvis nogen er i tvivl, så har der altså været rigeligt med publikum, som Eva skriver!
Helt præcist har der været 43.438 mennesker på skuet over 3 dage, med lørdag som den bedst besøgte!
Så ja, vi er trætte - og kattene er trætte! :slight_smile:

Sådan så kattestalden ud, det meste af idag (lørdag):

/Mette

Jeg er rigtigt glad for, at I har mod på det igen :slight_smile: Det ER en helt speciel “udstilling”, men selv om det nærmest vælter ind med børn, hunde, barnevogne og balloner så er der ikke én eneste kat, der reagerer på det! De står der og ser for manges vedkommende sin første levende ko ganske få meter væk, og alligevel er der ikke det der bare ligner panik :slight_smile: (Se på billedet af Evas kat hvor tæt på køerne er!) Jeg tror at ejernes meget afslappede holdning til at NU skal vi have en hyggelig dag på dyrskue smitter meget af på kattene. Vi er også klar igen næste år - vi er lige så trætte som dem der står for Landsskuet, men når vi får snakket endelig med dem, så tror jeg at det næste år udvides til at være alle 3 dage. Jeg fik også knipset et par billeder, men har forlagt kameraet så det projekt er udsat til imorgen. Men stort til lykke til Eva for succesen begge dage med buret og Mis Dyrskue igår og til Tine, der idag havde Mis Dyrskue med sin dejlige røde MCO.
VH
Susanne

Og hvorfor skulle de dog også det? Deres forfædre har levet sammen med køer i årtusinder, så de ved godt, hvordan man omgås dem.
Det er bare os mennesker, der ikke allesammen ved, at man skal flytte sig, når køerne løfter halen… :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;628555]Og hvorfor skulle de dog også det? Deres forfædre har levet sammen med køer i årtusinder, så de ved godt, hvordan man omgås dem.
Det er bare os mennesker, der ikke allesammen ved, at man skal flytte sig, når køerne løfter halen… :)[/QUOTE]

Jeg gik tur med mine første burmesere rundt om den mose, jeg bor ved. Den er om sommeren befolket med Aberdeen Angus-kvæg og jeg skulle hilse fra Guinness og sige, at de er dælme store og farlige - og kan garanteret zappe en lille tyk burmeser med deres blik. Det krævede altid meget overtalelse at få ham forbi dem og én dag, hvor han havde passeret dem meget forsigtigt, rundede vi et sving og ovre på den anden side af vejen stod 3 heste og kiggede på ham :yikes::yikes:

Så ville han hjem!!!

Ja, det er altid sjovt, når bybørn kommer på landet… :smiley:

Knud Erik og jeg takker også for et par hyggelige dage. Og vi er friske på at være med igen næste år.

Kiksen var ikke så tryk fredag, det gik meget bedre lørdag, da han kom lidt væk fra kørene og fik et større bur.

Her er lidt billeder fra lørdagens kaffebrygning:

det var knokkel hyggeligt, og sikke regnen kunne få folk ind i tørvejr og besøge os. og alle parter hygger sig med at finde miss dyrskue og bur samt deltage i konkurrencen. at halvdelen af kattene har pels endnu er et mysterie ! de er blevet skam klappet og aet

[QUOTE=kira v;628692]det var knokkel hyggeligt, og sikke regnen kunne få folk ind i tørvejr og besøge os. og alle parter hygger sig med at finde miss dyrskue og bur samt deltage i konkurrencen. at halvdelen af kattene har pels endnu er et mysterie ! de er blevet skam klappet og aet[/QUOTE]- Det hjalp desværre ikke på Nokkis bepelsede hale. :høhø:

Tak til JYRAK for et fedt arrangement. Det var super hyggeligt med en udstilling/fremvisning, hvor det overhovedet ikke var nødvendigt, at stresse rundt eller holde øje med en dommer. Forplejningen var også helt i top. :ok:

Jeg vil helt klart deltage næste år også. :cool2:

hehe det hjalp faktisk på Yasha - han er i sommerfæld (stadig!), men han fælder ikke halvt så meget i dag, som han gjorde i torsdags :tihi:
han fik nusset RIGTIG mange af de løse hår af :tihi:

Også herfra et stort tusind tak til alle for et par dejlige dage.

Alle var bare i godt humør og dagene fløj afsted.

Og så var det meget lærerig. Bare spørg mig om hvordan man sætter en ko op til udstilling :klapper::klapper:

Så vi ses igen til næste år. Der er sat X i kalenderen.:juhu:

Ja her har selv perser-folket noget at lære! :tihi:
DET var show-klargøring for alle pengene :smiley:
trimme, farve, fønne, lakke, trimme, fønne, trimme, fønne, farve, lakke, trimme og til sidst fønne - og så sad linjen hen over ryggen rigtig…
og så manglede de stadig ekstensions, farve og hårlak til halerne, pelsen, pletterne og farve til klovene…

Så faktisk inde i en af de andre stalde en ko som fik trimmet “næsehår” med en lille bitte bitte saks :tihi: jooo! de sku være fin til det yderste næsehår!

overalt på asfalten ude foran ko-staldene var der “klov-aftryk” fra de havde fået farvet klove :tihi:

[QUOTE=•~ Rikke ~•;628261]Tillykke med Athea’s titel :wink:
Så lad os da se det famøse bur - Billeder tak :tihi:[/QUOTE]

Her er så billede af kat og bur :wink:

Desværre ret små, der er kun noget om det i deres “Glimt fra Landsskuet” pt. Jeg håber de skriver lidt mere om Mis Landsskue senere…

Hejsa

Jeg har lige smurt leddene lidt, så jeg kan ramme tasterne.
Det er så dejligt at se/høre at alle har haft nogle gode dage. Os der har knoklet med arrangementet er glade for “roserne” og selv om vi er trætte, ja så er vi helt klar til næste år. Lige nu er vi bare enormt trætte, men det er der vel ikke noget at sige til efter at have stillet op torsdag, hvor vi først kom i seng ved 01 tiden op igen kl. 05 ud på landsskuet, 2 dage i streg og så lige rydde stalden inden vi tog hjem…jeg var ikke i stand til at holde øjnene åbne da kl. var 21.

Man får mange sjove bemærkninger på skuet; sidste år var en ung mand forundret over vi vaskede vores katte, selv om han lige havde givet sin ko en omgang med vand og sæbe. I år var det en ældre bonde der var fortørnet over der ingen halm var til kattene og at vi tog dem med hjem. De tog da ikke deres heste med hjem…øhhh godt så.
Måske man skulle til at skrive de sjove bemærkninger ned.
En af de sjove punkter på lørdagen, var som i kan se ovenover, Jeanettes bedre halvdel hælde alle kaffebønner ud på bordet…det var simpelthen kosteligt.

Vi glæder os til at se jer næste år.

[QUOTE=Khin-Mya;629138]
Måske man skulle til at skrive de sjove bemærkninger ned.[/QUOTE]

Nogle af de bedre kommentarer jeg hørte i løbet af dagen:

Han må da være en perser når den er blå - sagt om min russian blue hankastrat, FLERE gange i løbet af lørdagen
Der må være en siameser som stamfader til min kat derhjemme, for den har samme farve øjne - en ældre dame som stod og kiggede ind til de to fine tøser ved ved siden af Yasha
Er det en huskat? Min huskat derhjemme er altså meget mere sort - sagt af en dreng på omkring de 12 år om min Unni - som jeg nok synes ligner en huskat :tihi: han var dog MEGET skråsikker på, at hun kunne være en huskat, når hun ikke var mere sort… han var ikke sådan lige at overbevise :klapper:
Den har samme farve som din russian blue - er de mon i familie? - hold op mange troede at blå er en “unik”/sjælden farve og at alle blå så absolut må være i familie så :?
Kan man virkelig udstille en huskat - hvilken race udstiller man den så som? - der var så godt som ingen, der mødte Unni, der vidste at man måtte udstille huskatte - som huskat! :tihi:

Der var mange flere gode kommentarer og spørgsmål her og der, men kan ikke lige huske flere lige nu…

Hehe, åh ja, jeg har (i årenes løb) mødt mange der stædig fastholdte at deres tykke cobby blå huskat helt bestemt var en russian blue - for den var jo blå! Og det havde dyrlægen selv sagt! :rulleøjne: