Hittekats Felix nr. 2

Vil lige fortælle jer om den lille Felix som flyttede ind hos os i mandags

Manden var lige kommet hjem og fik et opkald fra en kloarkarbejder, som havde fundet en killing. Jannik var lettere forvirret og kloarkarbejderen kom med killingen, som så vidt vi har forstået er fundet i en kloark her i nærheden.

Killingen blev mandag aften vasket og føj, vandet var bare helt sort, han fik to omgange vask før han var helt ren. Derudover var han ellers en fin killing.

Tirsdag (altså i går) fik jeg en tid hos dyrlægen og han blev testet for FIV/FeLv - heldigvis negativ. Jeg var bare så glad da jeg fik det resultat af vide.
Han tog besøget rigtig flot. De barberede ham på halsen for at tage blodprøven der. Han fik den taget helt uden bedøvelse og spandt i stor stil - for det var jo bare så hyggeligt at få opmærksomhed.
Der var 1 dyrlæge og 2 sygeplejerske på arbejde den dag, og de var så solgte til ham. Det var lige før jeg ikke havde fået ham med hjem igen.
Vi vurderede ham til at være født ca. d. 1/6, han er dog lidt undervægtig men det skal han nok hurtig komme efter.

Han er hverken bange for hund eller andre katte. Og så elsker han bare at blive snakket med. Han er også renlig. Jeg har desværre for vane at kalde fremmede killinger for “ven”, så det lystre han allerede på…

Om der er fundet et hjem til ham er jeg ikke helt sikker på. Men det er jeg sikker på Brita har styr på :slight_smile:

Jeg kan desværre ikke ligge et billede ind, da min mobil vil ikke rigtig samarbejde med min computer… Men jeg skal gøre mit bedste til at få et billede ind af ham i morgen.

Så lykkedes til mig alligevel :slight_smile: Så her er lige et billede af vores lille “ven”

Nåh, så er der en ny, lille ven til Probie :hjerte:

Han er da bare sådan en sød lille fin mis.:hjerte:

Sikke en sød lille trold! :slight_smile:

Der har vi jo Felix 2…nui hvor er han fin
Jeg vil meget gerne have billedet i en mail så jeg kan sende det til en eventuel ny slave. Hun har lige mailet mig og spurgt til ham. Lidt spøjst at hun ringede samtidig med du Henriette ringede i mandags. Du for at spørge om han måtte blive hjulpet af hittekat og hun for at spørge om hittekat havde en misseven til hende, deres to mis og to børn.
Jeg har mailet hende, hun hører nærmere, og at han var FIV FeLV-negativ og ellers en bette fin misling.
Men jeg kunne jo ikke skrive så meget så derfor skal vi lige have fundet ud af de praktiske foranstaltinger og hvad vi gør.

Han er da godtnok en kær lille én :slight_smile: Dejligt at der er nogen der passer på ham :thumbup:

Skylder lige en lille forklaring.
Når mis bliver bragt ind hos dyrlægerne i Galten/Ry (mine dyrlæger) kaldes de for nemheds skyld Simba og Savannah.
Misserne der bringes ind hos Henriettes dyrlæger i Karup/rødkærsbro har vi også for nemheds skyld givet navne der begynder med samme forbogstav og da jeg syntes Felix er et både godt og rammende kattenavn og Henriette dernæst fandt Fionanavnet så er dette her Felix 2.

[QUOTE=kamikaze;909756]Der har vi jo Felix 2…nui hvor er han fin
Jeg vil meget gerne have billedet i en mail så jeg kan sende det til en eventuel ny slave. Hun har lige mailet mig og spurgt til ham. Lidt spøjst at hun ringede samtidig med du Henriette ringede i mandags. Du for at spørge om han måtte blive hjulpet af hittekat og hun for at spørge om hittekat havde en misseven til hende, deres to mis og to børn.
Jeg har mailet hende, hun hører nærmere, og at han var FIV FeLV-negativ og ellers en bette fin misling.
Men jeg kunne jo ikke skrive så meget så derfor skal vi lige have fundet ud af de praktiske foranstaltinger og hvad vi gør.[/QUOTE]

Brita - har sendt dig en sms :slight_smile:

Jeg vil lige se om jeg får muliged for at flashe lidt med mit digicam i morgen på ham :slight_smile: Og så skal jeg nok sende nogle billeder til dig :slight_smile:

Og jeg har svaret den. En lidt hektisk aften…har haft en telefonfødsel, men det gik fint…5 dejlige mislingebørn.

Jeg skal jo også passe mit job som Jyrakkonsulent

Nårh :slight_smile: Han ligner lidt min Milou.

Jeg vil godt love jer for at han er dejlig

Han ligger hos mig i sengen og jeg slipper ikke for den daglige ansigts vask

Nej, da - en fin lille stribemis:hjerte:, der slet ikke ved, hvor heldig han har været. :slight_smile:

Hvor er han sød ! og dejligt at han måske allerede har et nyt hjem !

Åhhh det var han jo… Den lækre lille mus…

Felix d. anden… Ser frem til at følge ham indtil han får nyt hjem (og det er jo vigtigt med et rent ansigt ;-))

Han er godt nok en fin lille en :slight_smile:

Stor ros til jeres endnu en gang flotte arbejde! :smiley:

Ih hvor er han fiiin :hjerte:

Så er billedet Henriette sendte i en mail iaftes videresendt til den (forhåbenlige) nye slave og børnene…så vidt jeg husker to piger på 11 og 13 år.
Så må vi se hvad de siger, men mit bud er de besvimer
Henriette har styr på 1. vaccination i næste uge og neutralisering og 2. vacc. og mærkning midt i sep.
Så må hans nye slaver væbne sig med tålmodighed, men der findes et gammelt ordsprog der lyder som følgende
“det er aldrig skidt at vente på noget godt”…det vil jeg fortælle dem

Hvor er han dog en sød lille misling :slight_smile:

Sikke en sød mis. det var godt at han blev reddet ud af kloaken…