Hittekilling

Jo, det har den ene af dem, og den anden er vidst ved at få.

Imorgen får de en sprøjte med penicillin, og så får de 3 dage oralt.

Det virkede for de andre killinger.

Dyrlægen mente jeg lige skulle se om jeg kunne holde dem i live før vi begyndte på noget, for de 2 af dem har været uden deres mor og mad, siden igår morges.

Hvor ER det godt I fandt resten…stor ros både til dig men også din nabo.
Dejligt at læse det også kan ende godt. HÅÅÅÅBER mislingerne kommer sig hurtigt på Dortemaden :kryds:
Send mig adressen…så sender jeg fluks en nullerputseng til de små fine mislinger :wehuu:

[quote=alleos7;211119]Jo, det har den ene af dem, og den anden er vidst ved at få.

Imorgen får de en sprøjte med penicillin, og så får de 3 dage oralt.

Det virkede for de andre killinger.

Dyrlægen mente jeg lige skulle se om jeg kunne holde dem i live før vi begyndte på noget, for de 2 af dem har været uden deres mor og mad, siden igår morges.[/quote]

Ja de skal jo være i stand til at få behandling, det samme er det jo med vaccinationer, det skal de også ha’ kræfter til inden.
Tak for dit svar :slight_smile:

Så har dyrlægen kigget og stikket på/i mislingebørnerner.

Han siger de er fine.
Han siger han tror de er 3½ uge.
Han siger jeg godt må lade de andre misser være sammen med dem.

Og så vil han forøvrigt give vaccinationen af mine de store misser gratis fordi jeg er så sød.

Han er desværre gift,ellers havde jeg måske muttet ham lige midt på munden.

Nåjah, og så ville han være kat her i sit næste liv.

Måske fordi jeg kom indtil ham, og pillede 3 små killinger op fra BH´en.
Men jeg har fået at vide det er der det er bedst at “opbevare” dem.

Godt i fik fat i resten af dem! Orv hvor er de dejlige altså :wehuu:
Skønt at de har det godt! :thumbup:

Dorthe hvor er du et dejligt menneske, altid plads til en mere.
Nøj de er søde og dejlige.

Knus Elin

Godt du trådte til, oh åbnede dit hjem for killingerne, Dorte…

Du må have gang i noget mærkning så du kan kende forskel:tihi:

Heldigvis igen nogle killinger, der var heldige at blive fundet imens tid var - dejligt at du kan tage dem ind :thumbup:

Og så kære de er :inlove:

Sikke en dejlig tråd:-)

Du er en guldklump Dorte:-)

[quote=alleos7;211111]

Det blev til 3 yndige nuslinger…

den ene ret svag, men med lidt at spise, fik den det straks bedre…

De er søde.
Og de ligner hinanden helt og aldeles så man ikke kan kende forskel, men det lærer man vel.

Der er en dreng og en pige, og en jeg ikke er sikker på, men jeg tror dreng…[/quote]
:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu: Hvor er de fine! Wow.

Så er der update, og den er desværre nedslående.

Den ene af killingerne døde for 3 dage siden, den kunne simpelthen ikke klare at skulle have penicillin og ormekur.
Det var vi dog nød til at give dem, da de var ualmindeligt smækfyldte af orm.
De fik voldsom øjenbetændelse, så der skulle penicillin til.
Én af de 2 sidste har det heller ikke godt, og det er tvivlsomt om den kan overleve.
Dyrlægen mener det er fordi de i over et døgn (de 2 af dem), har været uden mad og vædske på et meget varmt loft. Vi ved jo ikke med sikkerhed hvor længe deres mor var væk før vi fandt dem, men det er for de 2´s vedkommende jo over 30 timer.

Det er åbenbart ret fatalt for killinger.

Den 3. killing har det dog rigtigt fint.
Den drøner rundt, og er helt fri for betændelse i øjnene allerede.
Den æder som et tærskeværk, og gider aldeles ikke have flaske.

Den kaster sig med dødsforagt ind i vilde lege med de store killinger, og kanøfler dem.

Den er dyrlægen sikker på nok skal overleve.

Den startede med at hedde Lillebror, kom så til at hedde Sander og nu hedder den så YRSA…

Men i må meget gerne krydse fingre for at lille VERA overlever. Dyrlægen og jeg er enige om at vi ser det på et døgn endnu, og hvis ikke hun er blevet friskere og selv gør anstalter til at ville spise, så lader vi hende få fred.

Øvs hvor trist :ked:

:kryds::kryds::kryds:

Åh, jeg krydser fingre!

Og som relativ ny her på forum, har jeg først set tråden nu, men må tilslutte mig koret; hvor er det godt at der er mennesker som dig!

Kedeligt når det går sådan, men du har i hvert fald gjort en kæmpeindsats…men nogen gange slår det bare ikke til hvis odds’ene på forhånd er for hårde…

Åg det gør mig ondt…hååber den der ikke har det godt, får det bedre og dèt meget snart.
Det er skidt at mangle ISÆR væde når man er sådan nogle små mus…jo mindre krop og jo mere ung kroppen desto mere sårbar.
:kryds:

Uanset hvad så er der overlevet MINDST 1 mere end der ville have gjort, hvis du ikke havde gjort en indsats.
Og alene det er jo fantastisk. Ligesom du.

[quote=kamikaze;220279]Åg det gør mig ondt…hååber den der ikke har det godt, får det bedre og dèt meget snart.
Det er skidt at mangle ISÆR væde når man er sådan nogle små mus…jo mindre krop og jo mere ung kroppen desto mere sårbar.
:kryds:[/quote]

Det er lige det dyrlægen også siger.

han er bange for at der er sket uoprettelig skade på lever og nyrer på de 2 vi fandt sidst.

Den første vi fandt, så naboen jo kl. 7 om morgenen og omtrent 10 timer senere, tog jeg den ind, og gav den med det samme flaske.
de andre fandt vi jo først dagen efter, sidst på eftermiddagen, og det tog over en time at få fat i dem, da vi var nød til at lave hul i taget for at komme derind.

Dyrlægen mener at den første nok skal klare det, fordi den for det første lå i skygge under en busk i de 10 timer, og så at der kun gik 10 timer.
De 2 andre lå jo i noget rockwool under tagpladerne, og der var nok 45 grader i løbet af dagen.

Derfor mener han ikke at killingerne klarer det.

Hvis de havde været voksne, havde det været hårdt for dem, men de havde kunnet tåle intensiv behandling, det kan de her små størrelser ikke siger han.

Han rådede mig til at opgive VERA og BROR, dagen efter vi fandt dem, for han sagde det ville blive hårdt at passe dem. De skulle starte med ekstratyndt erstatning det første døgn, men så skulle de have hver anden time.

Det fik de, og det så da også ud til at de måske klarede det, men det begyndte hurtigt at gå ned af bakke.
Jeg overvejede sonde da BROR gav op, men det sagde dyrlægen ville være synd. Han sagde at killingerne skulle vise viljen til at ville spise, ellers var det bedst at lade dem få fred.

Så BROR fik fred i søndags.

Nu håber jeg så at jeg kan få VERA til at ville spise, for det vil hun helst ikke lige nu.
Jeg kan dog få hende til at tage meget tyndt erstatning, og hun tisser også fint.
Nu tager jeg et døgns tid med mad hveranden time, men hvis hun så stadig skal nødes kraftigt, har jeg aftalt med dyrlægen at hun skal have fred.

Men hvor er det hårdt, for selv om jeg har haft dem så kort, så knytter man sig jo til dem.

Her er en lille “snas” med YRSA, på facebook:
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/video/video.php?v=1194206013732

(Jaja Therese imorgen skal jeg nok lægge den op på youtube)

Det lyder logisk, dèt din dyrlæge siger…så små kroppe er sårbare og få timer kan være afgørende.

Det er dejligt at høre at det går godt med den ene af killingerne :slight_smile:

Det var godt at du var klar til at tage dig af dem og jeg synes du har gjort alt hvad du kunne for at de alle tre skulle få en chance.

Puha , det må ha gjort meget ondt at miste de små :ked:
Jeg har haft mine 14 dage i morgen , jeg ville godt nok blive meget ulykkelig hvis der skete dem noget .
Men du har kæmpet en kamp for dem og heldigvis er der en tilbage :inlove: