Hjæælp diarre

Øv øv øv min nye kat (killingen 14 uger gammel) har diarre og har haft lige siden hun kom (4 dage siden)! Hun har massere af energi og spiser da også okay, men det står bare ud af enden på hende og så er det jo klart hun ikke kan styre det… Men hvad pokker kan jeg gøre for at hjælpe hende?? Hun får skånekost og lidt zooLac, men det synes ikke at hjælpe spor :ked: Jeg er så ked af det af, havde glædet mig sådan til at den lille ny skulle flytte ind og det var blevet udsat en ugestid (fordi katten nemt op havde dirrare og var ved dyrlægen fordi den oven i købet var blevet dehydreret) Men gik da ud fra at den var HELT rask igen når de kom med den.

Jeg ved også godt at noget af det nemt kan skyldes stress overflytning, meen plz er der ikke nogen der kan hjælpe mig?? Hun er så sød og vil gerne snakkes med og nusses og det er jo herligt, men jeg er efterhånden godt træt af at tørre op gøre rent hver gang hun skal af med noget og det er synd for den lille mis at hun har diarre! Jeg tror jeg gør det beste jeg kan, men er der nogen der har nogle gode råd plz hjælp mig! det er ikke til at hold eud at se på, at hun har det dårligt hver gang hun skal af med noget :ked:

mvh den bedrøvede ejer Hanna

Hvordan er lugten - og farven?

Hvis hun har haft det fra hun kom ville jeg kontakte sælger (som måske kender problemet) - helt så hurtigt går det ikke med en stressmave.

Det kunne jo være noget der smittede:-(

[quote=Lis Dahlstrøm;399147]Hvordan er lugten - og farven?

Hvis hun har haft det fra hun kom ville jeg kontakte sælger (som måske kender problemet) - helt så hurtigt går det ikke med en stressmave.

Det kunne jo være noget der smittede:-([/quote]

Farven er lyssebrun og lugten er bare forfærdelig! ad… skal dog lige siges at farven har ændret sig fra gul til brun hvilket tros alt må være et godt tegn. Så håber det snart går den rigtige vej:S

Som jeg læser det, var ankomsten til dit hjem blevet udsat fordi den havde diarre og var blevet dehydreret.

Når den nu har været hos dyrlæge hos sælger, og fik dette konstateret, hvad sagde han det var?

Lyder til at maven ikke var gået helt i orden inden den så flyttede til dig, men kontakt sælgeren og spørg ind til det.

Kunne være Giardia - er det, kan du forvente alle katte skal behandles.

Læs om Giardia her:
http://www.felisdanica.dk/upl/files/7/237.pdf

Jeg syntes stadig du skal kontakte sælger - ingen grund til en masse test hvis problemet er kendt

Da de kom og aflede katten sagde de at, dyrlægen sagdem at katten ellers var sund og rask, men jeg vil da straks ringe til sælger og høre noget mere om problemet.

netop, ellers …

Er det Giardia (eller andet smitsomt) har de andre killinger i kuldet det vel også - og sikkert end el af husets andre katte?

Der er kun et at gøre - test - det burde ha’ været gjort allerede hos opdrætter!

Måske du skulle levere den tilbage? Du burde ihvertfald isolere den - og få renset alle bakke og nyt grus i …

[quote=Lis Dahlstrøm;399163]netop, ellers …

Er det Giardia (eller andet smitsomt) har de andre killinger i kuldet det vel også - og sikkert end el af husets andre katte?

Der er kun et at gøre - test - det burde ha’ været gjort allerede hos opdrætter!

Måske du skulle levere den tilbage? Du burde ihvertfald isolere den - og få renset alle bakke og nyt grus i …[/quote]

fuldstændig enig!
killingen startede med diarre efter den fik dens anden ormebehandling… det var der det hele startede og ved også at hun var den eneste i kuldet der fik diarre. Det ved ved jeg kan ske efter sådan en behandlig men det pljer at gå hurtigt over igen.

[quote=Sofiebo;399167]fuldstændig enig!
killingen startede med diarre efter den fik dens anden ormebehandling… det var der det hele startede og ved også at hun var den eneste i kuldet der fik diarre. Det ved ved jeg kan ske efter sådan en behandlig men det pljer at gå hurtigt over igen.[/quote]

Ja - men stanken - og farven? Det passer vel ikke med en ormekur?

Og hvis en ormekur kan fremprovokere så dårlig mave har katten nok ikke verdens bedste immunforsvar - som jo i den grad er vigtigt snakker vi avlskatte …