HJÆLP! At holde live i en syg killing + moderen

[QUOTE=Andreas;593861]Situationen er rivende gal!

Det kræver stor rutine og stor kapacitet at håndtere sådan en situation. Det har KV og DB. Hvis du gerne vil hjælpe, så meld dig som frivillig hos dem. Det er bedre end at starte dit eget nødhjælpsprojekt, når du ikke har overblik over risiko og konsekvenser.

vh

Andreas[/QUOTE]

:ok::ok::ok::ok:

Helt enig med dig… det er for stor en mundfuld for en enkelt person (måske ude den helt store erfaring med katte og deres behov)

men trådstarter :

Vend tilbage med flere oplysninger, uden at navngive person eller sted - for de katte skal bare have hjælp hurtigst muligt - og måske er katteejeren selv interesseret i at modtage hjælpen - men ved ikke, hvor hun skal henvende sig ??:brist:

Helt enig med dig… det er for stor en mundfuld for en enkelt person (måske ude den helt store erfaring med katte og deres behov)

men trådstarter :

Vend tilbage med flere oplysninger, uden at navngive person eller sted - for de katte skal bare have hjælp hurtigst muligt - og måske er katteejeren selv interesseret i at modtage hjælpen - men ved ikke, hvor hun skal henvende sig ??:brist:[/QUOTE]

:sorry:

Men jeg mener, at trådstarter - som flere allerede har sagt, og som trådstarter selv er indstillet på - skal henvende sig til de professionelle fra DB og KV og lade dem håndtere sagen. Jeg er sikker på, at de to organisationer er i stand til at vurdere, om der er tale om kynisk misrøgt eller en person, der bare har brug for hjælp, fordi det hele er vokset hende over hovedet.

Og ja, kattene har brug for hjælp nu, og det trækker jo bare tiden ud, hvis trådstarter skal sidde og korrespondere med os.

Det er kan godt være, det virker grænseoverskridende og brutalt at anmelde folk, men i det her tilfælde må man jo først og fremmest tænke på kattenes ve og vel. Mener jeg.

Men jeg mener, at trådstarter - som flere allerede har sagt, og som trådstarter selv er indstillet på - skal henvende sig til de professionelle fra DB og KV og lade dem håndtere sagen. Jeg er sikker på, at de to organisationer er i stand til at vurdere, om der er tale om kynisk misrøgt eller en person, der bare har brug for hjælp, fordi det hele er vokset hende over hovedet.

Og ja, kattene har brug for hjælp nu, og det trækker jo bare tiden ud, hvis trådstarter skal sidde og korrespondere med os.

Det er kan godt være, det virker grænseoverskridende og brutalt at anmelde folk, men i det her tilfælde må man jo først og fremmest tænke på kattenes ve og vel. Mener jeg.[/QUOTE]

Meget enig!
Og hvis trådstarter er en smule nervøs for at anmelde, så kan vedkommende jo i første omgang sende en PB til MetteKV, der netop har kontakterne og viden indenfor kattevelfærd… Det er måske ikke optimalt - men Mette har selv antydet, at hun kan og vil hjælpe… og så er det da bare om at tage mod tilbuddet!

Jeg må sige :sorry: igen.

Jeg havde simpelthen ikke set KVMettes indlæg, hvor hun spørger efter flere informationer :ups:

[QUOTE=galath;593950]Jeg må sige :sorry: igen.

Jeg havde simpelthen ikke set KVMettes indlæg, hvor hun spørger efter flere informationer :ups:[/QUOTE]

Ingen skade sket Ingrid. Jeg er hjemme i dag, så jeg skal ikke kunne sige om KV allerede er kontaktet. Har sendt PB med tilbud om at hjælpe, hvis der er behov for det. Det er alt hvad jeg kan gøre fra sygesengen pt.

Nu trækker jeg altså denne tråd frem i lyset igen. Har snakket med mine kollegaer, hvoraf en af dem tidligere har arbejdet for Dyrenes Beskyttelse. Ingen af dem jeg har kunne komme i kontakt med, hverken hos KV eller DB, har hørt noget om denne sag.
Flere mennesker (både DB og KV) står klar til at hjælpe… men det kræver at der bliver anvist en adresse.
Jeg kan kontaktes via PB, så det holdes helt privat, og man behøver ikke involvere sig yderligere.

Denne her sag må ikke bare glide ud i sandet!

Det er helt okay, hvis man ikke ønsker at involvere mig eller KV, men så bare et pip om at relevante personer er kontaktet.

Nogen der ved om der er gjort noget for at hjælpe kattene og familien?