hejsa.
jeg håber der eer nogen der kan give et godt råd.
jeg har jo min kære hunmis monse. monse adopterede for snart ½ år siden en killing - bettenøv.
monse har behandlet ham som var han hendes egen - hun blev steriliseret efter det gik galt med en graiditet men selv efter det blev hun ved at tage sig af bettenøv. hun fulgte ham rundt, han pattede ved hende og hun opdrog ham.
for to uger siden mistede jeg/vi bettenv til en hjerneblødning og siden har det bare gået ned af bakke for monse.
hun spiser ikke, hun ligger bare det samme sted, hun vil ikke snakkes med hun vil ikke ud.
jeg var ved dyrlæge med hende og skal nu give hende væske med en engangssprøjte fordi hun heller ikke vil drikke.
hun virer som om hun fuldkommen har opgivet livet og det gør migså ondt at se på.
hvad kan jeg gøre??
jeg har da før haft hunkatte med killinger hvor killinger er kommet væk men jeg har aldrig set denne reaktion ved nogle af dem.
Sådan nogenlunde reagerede Tjalfe i sin tid, da hans bror døde…
Det eneste jeg kan råde dig til er hurtigst muligt, at anskaffe en ny killing - og så ellers krydse fingre for, at en lille ny vil kunne rive hende ud af depressionen.
Mit bedste bud ville være at få anskaffet en ny legekammerat hun kan tage sig af-thumbs
Helt klart en ny killing - ASAP
Enig med de andre her - og det HASTER. Ellers risikerer du at få alvorlige adfærdsproblemer i din kat.
Jeg taler af bitter erfaring. Der mangler tapet på alle vægge hjemme i min gang. Årsagen er, at Nanoq i 2006 mistede Freja. Selv om Nemo kom hurtigt efter hænger den vane han den gang fik ved…
Og nogle gange er det værre ting en lidt tapetkradseri, der opstår…
mvh
PS du bør heller ikke lade din sorg smitte til katten. Jeg VED at dette er svært - men forsøg at undgå det ved at opretholde en dagligdag som katten kender
hejsa. tak for svr men ser i jeg har tre missere mere to killinger og en 11 år gammel hankat ( kastreret) men hun gider dem ikke. hun kan endda reagere agressivt hvis de ikkke lader hende være i fred.
og nej jeg prøver at holde min sorg lidt for mig selv både pga katte, hunde og mine børn som bestemt også søørger
Jeg vil nu også sige en ny killing, også selv om du har de andre misser, måske netop en ny killing er det der skal til for at hun bliver glad igen.
Nanoq sørgede selv om der var to andre katte her. Nemo og Leo - de var ikke Freja jo…