Hjælp fra KG's syglade

Jeg har jo fået foræret en fantastisk symaskine!!
Den kan i hvert tilfælde MEGET mere end jeg kan, men jeg er frisk på at prøve!!

Jeg har lige bestilt et kamera og kunne tænke mig, at bruge en af mine utallige tasker, som en kamera-taske.
Jeg fandt så denne Tutorial på nettet…og tænkte: DET KAN JEG DA GODT KLARE!! :juhu::juhu:

MEN…nogen der kan hitte ud af at konverter de mål der bruges??
Hvad er ‘’ ?? er det ikke tommer??

Ja, da… HER. en god online converter :slight_smile:

" betyder inches - her er en lidt mere overskuelig converter, hvis du bare skal omdanne inches til cm Convert inches (in) & centimeters (cm) Har tit brugt denne da jeg strikker efter engelske opskrifter.

Tak skal I have…
Så må jeg igang!!

Har fundet flere mulige tasker…hvor kommer i dog fra ?? :ups:

En anden ide som jeg selv benytter mig at fil omregning af tommer til centimeter er, hvis du har en IKEA i nærheden, at ta’ derhen og snuppe en håndfuld af de der målebånd de har hængende. De har nemlig centimeter på den ene side og tommer på den anden :slight_smile:

Jeg kan bedst relatere til noget jeg kan se for mig, at noget er “20 cm langt” siger mig ikke så meget før jeg ser de 20 cm på et målebånd. Så bare hvis du (eller andre) har det lissom mig på det punkt…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;832643]En anden ide som jeg selv benytter mig at fil omregning af tommer til centimeter er, hvis du har en IKEA i nærheden, at ta’ derhen og snuppe en håndfuld af de der målebånd de har hængende. De har nemlig centimeter på den ene side og tommer på den anden :slight_smile:

Jeg kan bedst relatere til noget jeg kan se for mig, at noget er “20 cm langt” siger mig ikke så meget før jeg ser de 20 cm på et målebånd. Så bare hvis du (eller andre) har det lissom mig på det punkt…[/QUOTE]

Nu bliver jeg lidt forvirret…fordi du nævner tommer
Jeg har nemlig altid troet, at de der ‘’ betød tommer…
Men kan se i denne tråd, at de betyder inches

Og 1 inch er lig med 1 tomme :slight_smile:
Samme mål på to forskellige sprog…

[QUOTE=Ann K;832678]Og 1 inch er lig med 1 tomme :slight_smile:
Samme mål på to forskellige sprog…[/QUOTE]

Nåååååååååå…så forstår jeg bedre!! :tihi: