HJæLP! HASTER! Kat fundet i Viby (Aarhus)

En af mine Facebook-venner har i aften fundet en herreløs, MEGET sulten lille kat. Den er ikke øremærket og hun kunne ikke mærke nogen chip. den var MEGET sulten - men hun kan ikke ha’ den hvor hun bor, for hun har en hund der ikke kan li’ katte. Hun tog den ind fordi hun tro’de Falck kunne hjælpe den videre, og nu ved hun ikke hvad hun skal gøre.

hun har en lille ungdomsbolig, så der er ikke mulighed for at lukke katten/hunden fra i nat…

Hvad gør man? Tingskoven åbner jo først kl. 10 i morgen :frowning: Er der andre muligheder jeg har overset?

Jeg har lige fået at vide at hun har fundet en der kan ha’ den midlertidigt. Men stadig… Hvad gør man en tirsdag aften med en fundet kat? Internatet har lukket om onsdagen… Og hvad gør man så egentlig?

Det er en lille sort kat med gule øjne forresten. MEGET kælen.

Man håber vel på at man har nogle venner der kan hjælpe? ( Som dig :wink: ) Eller lader katten blive ude?

Joeh… Jeg har så ikke rigtigt kunnet hjælpe andet end med en lille smule gode råd… som ikke var ret brugbare L Men hun har så vistnok fået en nabo til at passe på den. Hvis hun satte den ud igen risikerede den jo at blive væk en gang til :frowning: Og det er jo ikke sikkert det var en dyreven der fandt den næste gang…

Som sagt tog hun den ind fordi hun tro’de at Falck kunne hjælpe. Det kan de så ikke. Og når så det stedlige internat har lukket om onsdagen… ER der egentlig andre steder man så kan gå hen?

Ved det faktisk ikke… men tror det ikke… Hvis det var en hund kunne hun jo ringe til politiet… :frowning:

så bruger man al sin overtalelser evner overfor politiet, som har adgang til internatter hele døgnet.
Det kræver virkelig gode talegaver, har været der, men det kan lykkes hvis man blot bliver ved og ved og ved :slight_smile:

OK. Altså igen et eksempel på at hunde er “mere værd” end katte… en kat kan jo bare klare sig selv :(:(:(:(:frowning:

Hvor er dyreværnsloven henne?

det har intet med status / mere værd at gøre, men alle hunde i DK har en EJER, det gælder desværre ikke for katte.

En overnatning eller to på et aflukket badeværelse el. lign. kan være en løsning indtil internatet åbner…. og forhåbentlig har plads.

Hvis dette ikke er muligt, så tror jeg, der er god sandsynlighed for, at en meget sulten og tillidsfuld kat vil holde sig til, hvis man stiller mad og vand ud til den (et sted der er læ og ly) og går ud og snakker meget med den.

I den tid man fungerer som kattens fodervært, kan man samtidig forsøge at finde dens ejer.

Der er selvfølgelig ingen garanti for, at katten ikke forsvinder, hvis man lader den være ude. Men hvis man ikke selv har mulighed for at tage den ind, og heller ikke kender nogen i nærheden der kan, så er det da en mulighed (som jeg selv har brugt – heldigvis med succes).

Indirekte har det :slight_smile: Fordi vi netop mangler en specifik kattelov. Men det er så en helt anden diskussion :slight_smile:

[QUOTE=Tinkavera;952919]En overnatning eller to på et aflukket badeværelse el. lign. kan være en løsning indtil internatet åbner…. og forhåbentlig har plads.

Hvis dette ikke er muligt, så tror jeg, der er god sandsynlighed for, at en meget sulten og tillidsfuld kat vil holde sig til, hvis man stiller mad og vand ud til den (et sted der er læ og ly) og går ud og snakker meget med den.

I den tid man fungerer som kattens fodervært, kan man samtidig forsøge at finde dens ejer.

Der er selvfølgelig ingen garanti for, at katten ikke forsvinder, hvis man lader den være ude. Men hvis man ikke selv har mulighed for at tage den ind, og heller ikke kender nogen i nærheden der kan, så er det da en mulighed (som jeg selv har brugt – heldigvis med succes).[/QUOTE]

Jeg foreslog også en nat på et badeværelse, men finderen bor i en ungdomsbolig så det var åbenbart ikke en mulighed (jeg ku’ forestille mig det er et af de toiletter hvor man skal bakke ind…)

Her ville det være en dårlig løsning fordi alle kattebakkerne står på badeværelset… så det ville nok gå ud over det ene barn hvis jeg skulle huse en hittekat :slight_smile:

Der ER jo også det med at tage fremmede katte ind at man ikke ved om de kan smitte med både lopper og andre ubehageligheder… Hvis mit hus var større så jeg kunne lave en bedre adskillelse ville det være en mulighed, men som det er … ikke så meget, desværre. Ellers havde jeg såmænd selv hentet katten, den lød ualmindelig KÆR! Men nu har den så heldigvis fundet et andet stede at være til Tingskoven åbner igen :slight_smile:

Ring til Mariann i Nimtofte…hun er altid god for hjælp.
Gå ind på DB’s hjemmeside/internater/nimtofte og der må være et nummer man kan ringe på. Jeg har hendes mobil hjemme, men sidder på arbejde

øhhhh forstår ikke falck ikke vil hjælpe, de har nemlig osse nøgle til tingskoven og der er faktisk et karantæne hus derude specielt beregnet til katte som falck indlevere i nattens løb

Tråde som denne, kunne jeg enormt godt tænke mig blev fulgt op på/blev opdateret/gjort færdige

Enig!!

Hørt :slight_smile:

Jamen det skal jeg også nok så snart jeg selv har hørt mere :slight_smile: Hun har ikke kontaktet mig igen. Men jeg skal da gerne spørge hvordan det endte medd katten :slight_smile: Jeg regnede med hun selv havde taget kontakt, men åbenbart ikke :slight_smile:

Fortsættelse følger…forhåbentlig :slight_smile: