Hjælp Hjemmeside

Til alle jer “damer” med smukke hjemmesider!

Hvordan gør i? Jeg får fnidder, jeg har prøvet alt! Hvordan laver man en flot hp Uden brug af skapeloner og frontpage?
Jeg har vista og frontpage fungere ikke til det.

Jeg er meget bestmet på at nu skal det læres og jeg har indtil videre brugt 3 uger på at lære at jeg ikke kan finde ud af at bruge et eneste af de programmer jeg har prøvet.

Er jeg virkelig dummere end snot… Eller hvad er jeres trik?

Har prøvet med skrabeloner og mini site, men det kan altså ikke det jeg vil.

Er der nogen der kender det der hedder Serif Webplus?

Hvis i andre bruger noget af det jeg har prøvet så tager jeg virkelig hatten af for jer. For jeg fatter brik!

Hjælp mig inden jeg kaster min computer ud over altanen og ser den dø!
For bliver åndsvag hver gang jeg finder et nyt program HELT FOR BEGYNDERE! Og endnu engang må konstatere at der tilsyneladende er et stadie under begynder. Ved så bare ikke hvad det måtte hedde?

Sorry mit sure opstød, men jeg vil så gerne! Jeg kan bare ikke finde ud af det!:kryds:

Jeg bruger frontpage - eller dreamweaver, og koder lidt selv som programmerne ikke kan.

Da jeg startede i sin tid, så brugte jeg hjælpemenuen i programmet og ellers søgte jeg efter tutorials på nettet (det sidste gør jeg stadig). der er mange gode sider derude :slight_smile: Man kan også købe hæfter, der kan hjælpe en igang.

Men ellers kan man jo lære at kode fra bunden :slight_smile:

og ps. frontpage kører fint med Vista - det er bare ikke en del af pakken mere.

Vi beder om hjælp hos nogen, der kan det der med hjemmesider :wink:

Hvorfor modstand mod at bruge skabeloner …Som feks. dem der ligger hos one.com ? Der er ikke megen forskel fra dem, og til de færdige skabeloner som kigger i FrontPage.

Sådan en skabelon er jo ‘bare’ bygget op med rammer …Og man har da sin fulde frihed til selv at ændre størrelsen og udseende …

Jeg er fint tilfreds med min …Og de færdige skabeloner har da givet mig så meget lyst til selv at fnidre med det, at jeg sikkert snart ændrer look på min igen :slight_smile:

Jeg kan ikke tilbyde hjælp med at henvise til programmer - Jeg kan ikke selv finde ud af at kode. Men hvis I ender op med en opbygning ala det jeg har, så giver jeg gerne en hjælpende hånd :slight_smile:

Start med at læs de guides på html.dk
Hent Stones Webwriter - http://www.webwriter.dk/

Og så det bare igang med at lege, du lærer bedst ved blot at prøve dig frem.
Ellers prøv og find en flot hjemmeside, højre klik og vælg vis kilde.
Der vil du kunne se hvordan siden er bygget op og evt. låne lidt koder :stuck_out_tongue:

Du kan også gå ind på www.yola.com de har mange gode sider og det er gratis :slight_smile:

Glemte lige at fortælle, hvis du bruger Stones Webwriter - vil din side overholde W3C standarderne. hvilket gør at din side vil se ens ud i alle browser.

Html.dk har desuden et link til W3C Validatoren , så du kan tjekke din side op bagefter, og derved rette evt. fejl.

Hvis jeg kan finde den - og jeg garanterer absolut ingenting - så må du gerne låne den mappe jeg lærte Frontpage efter på AOF for fem år siden. Noget af det er formentlig forældet, men beskrivelsen af hvordan man får startet rigtigt samt alle øvelserne er rigtigt gode. Jeg lavede den første udgave af gizzemissen.dk efter 2 af de 4 uger på kurset, og jeg havde aldrig lavet hjemmesider før :tihi:

[quote=Rikke H;297335]Jeg bruger frontpage - eller dreamweaver, og koder lidt selv som programmerne ikke kan.

Da jeg startede i sin tid, så brugte jeg hjælpemenuen i programmet og ellers søgte jeg efter tutorials på nettet (det sidste gør jeg stadig). der er mange gode sider derude :slight_smile: Man kan også købe hæfter, der kan hjælpe en igang.

Men ellers kan man jo lære at kode fra bunden :slight_smile:

og ps. frontpage kører fint med Vista - det er bare ikke en del af pakken mere.[/quote]
Jeg har prøvet at instalere frontpage men det vil altså ikke kører på min vista udgave:-( Og dreamweaver har jeg altså opgivet.

[quote=Alice;297394]Hvorfor modstand mod at bruge skabeloner …Som feks. dem der ligger hos one.com ? Der er ikke megen forskel fra dem, og til de færdige skabeloner som kigger i FrontPage.

Sådan en skabelon er jo ‘bare’ bygget op med rammer …Og man har da sin fulde frihed til selv at ændre størrelsen og udseende …

Jeg er fint tilfreds med min …Og de færdige skabeloner har da givet mig så meget lyst til selv at fnidre med det, at jeg sikkert snart ændrer look på min igen :slight_smile:

Jeg kan ikke tilbyde hjælp med at henvise til programmer - Jeg kan ikke selv finde ud af at kode. Men hvis I ender op med en opbygning ala det jeg har, så giver jeg gerne en hjælpende hånd :-)[/quote]
Tak for tilbudet men jeg er altså ikke tilfreds med skarbelonen. fx. har jeg ønske om at lave en forside med mulighed for at vælge sprog og det kan de ikke. Så kal jeg lave en hel ekstra menu til den engelske version og det syntes jeg ikke er holbart.

[quote=Groggy;297397]Start med at læs de guides på html.dk
Hent Stones Webwriter - http://www.webwriter.dk/

Og så det bare igang med at lege, du lærer bedst ved blot at prøve dig frem.
Ellers prøv og find en flot hjemmeside, højre klik og vælg vis kilde.
Der vil du kunne se hvordan siden er bygget op og evt. låne lidt koder :P[/quote]
tak for links!

Det ville jeg rigtig gerne hvis bare frontpage ville virke på min com.

Men alt i alt Tak for svar jeg syntes i er nogle dygtige damer og jeres tålmodighed rækker tilsyneladende længere en min:høhø:

Har lige fundet ud af at webwrigther heller ikke kører på vista:(

[quote=TineL;297692]Jeg har prøvet at instalere frontpage men det vil altså ikke kører på min vista udgave:-( Og dreamweaver har jeg altså opgivet.[/quote]Det lyder mærkeligt - jeg bruger Frontpage og har vista:-) Hvilken version er det? Måske problemet ligger der? Jeg bruger 2003, men mener også den tidligere kører fint.

det er fra 2008 og det er 64bit. nørden siger det er der problemet ligger…?
Nu har jeg så lige prøvet i one’s program og det virker ikke ordenligt alle mine æer bliver til firkanter:S

Jeg bliver snart idiot!

[quote=TineL;297798]det er fra 2008 og det er 64bit. nørden siger det er der problemet ligger…?
Nu har jeg så lige prøvet i one’s program og det virker ikke ordenligt alle mine æer bliver til firkanter:S

Jeg bliver snart idiot![/quote]

Nørden har desværre ret. Mange programmer fungerer kun i 32 bit. 64 bit er helt klart vejen frem, men der er bare alt for få ting, der understøtter det endnu. Jane installerede for nylig Windows 7 i 64 bit men måtte opgive at få sit netkort til at virke, da der ikke var lavet en driver, som fungerede ordentligt i 64 bit. På 32 bit udgaven er der ingen problemer.

/Flemming

[quote=TineL;297798]det er fra 2008 og det er 64bit. nørden siger det er der problemet ligger…?

Jeg bliver snart idiot![/quote]

Er det ikke fordi du har valgt en usædvanlig font, som ikke understøttes ?
Jeg havde ingen problemer med æøå i den one skabelon jeg har brugt.

Jeg bliver snart idiot![/quote]Det kan jeg ikke helt forstå - altså at du skriver det er fra 2008. Så vidt jeg husker er 2003 versionen den sidste. I 2006 besluttede man at frontpage ikke mere skulle med i officepakken.

[quote=Alice;297867]Er det ikke fordi du har valgt en usædvanlig font, som ikke understøttes ?
Jeg havde ingen problemer med æøå i den one skabelon jeg har brugt.[/quote]
Min nørd siger at det er fordi den ikke afslutter koderne, han er uddannet programør, jeg har heller ikke brugt skarpelonerne men den version hvor man selv starter fra bunden.

Det er fordi vi misforstår hinanden jeg snakker om vista fra 2008 og ikke frontpage!

Du kan højre klikke og vælge kør som winxp