Hjælp hun mobber

Jeg ved ikke om nogle kan huske denne pige.

Dengang vi fik Perle vejede hun 2,2 kg… og var en sød og kærlig kat som sov det meste af dagen væk…

i dag har jeg ændret meget syn på perser og synes faktisk at vi ofter at Perle mobber/ opdrager sine mennesker end vores orientaler gør… Af en eller anden grund savner vi engang imellem den perle i ser på billedet oven over… og hvorfor… ja… se selv…


Perle tilbringer det meste af sin dag med at kigge på køleskabet… Som det måske kan ses tigger hun bedre end noget andet dyr jeg nogen sinde har mødt… Selv køleskabet tigger hun overfor… for tit håber hun at kaffefløden selv kan finde vej ned på en tallerken…

Når køleskabet til Perles store gene ikke at indeholde kaffefløde begynder man at se en helt ny side af Perle…


Først kravler hun ved første lejlighed op i køleskabet og undersøger den GRUNDIGT om hun ikke kan finde en eller anden form for fløde… Hvis der gør, sætter man sig pænt og tigger ind til det kommer på gulvet… Men når køleskabet ikke indeholder fløde begynder perle at fortælle sine mennesker på følgen måder at hun savner sin fløde…


Man begynder ganske enkelt at mobbe sine mennesker mest muligt… så snart de åbner noget hopper perle ind i det og man NÆGTER at flytte sig til begge mennesker i husstanden kigger på hende…

Men hvis dette ikke virker… Ja så begynder Perle at søge ander alternativer…


Så begynder hun at gøre klar til at flytte hjemmefra…

Så vil nogle opdrage Perles forældre til at give hende fløde… Også selvom de andre katte i huset efter Perles formaninger ikke kan lide fløde…

Mange hilsner Perles flødekande som er glad for at perle nu har nået den lette vægt på mellem 3-4 kg

Haha, en herlig serie med en lige så herlig tekst :tihi:

-LOL

hvilken Perle :slight_smile:

Vi kan godt forstå dig Perle (Siger Bobine og Benjamin) slaver er tit urimelige …:slight_smile:

Hehe gode billeder -LOL

Århh en dejlig smuk Perle som ved hvad hun fortjener :wehuu:

:høhø: ja perser katte er eksperter i at få det præcis som de vil have det…

-LOL Hvor er hun dog sød :wehuu:

Åh ja…
Fløde 9 er vist en genetisk betinget perser-faible, du kan evt maile Leises opdrætter Vibekka - hun har hjemmeside www.amalias.dk
Hendes forrige, elskelige stamfar Lion Leise elsker både fløde 9 og smør!
Det er lidt af en klassiker…
Mit bedste råd er, at det bare er en daglig, lille del af deres kost: En lækkerbid, ligesom du selv har en favorit-morgenmad eller snack i løbet af dagen.
Vi synes, at kattene skal spise efter vores ønske.
Kattene har, ligesom os, nogle daglige favoritter, som de gerne vil have.
Jeg kan lide ristet brød med mild ost, div. enkle supper etc.
Leise kan lide fløde 9, smør, og div. vådfoder on & off.
Gia er komplet ligeglad med vådfoder, men hun vil vældig gerne have stuebambus og specielt tyndt, bambusagtigt kattegræs.
Så hvis det var mig, ville jeg bare “forkæle” katten, og give (s)kattebassen det, som jeg under mig selv: Div. små kostpræferencer til et fast tidspunkt.
Du kan selv vælge din mad - i et eller andet omfang under jeg mine elskede katte det samme :slight_smile: