Hjælp! Hvad gør man lige?

jeg opdager her tidligt i morges, inden jeg skulle i skole, at min pung er PIST væk… Eftersom jeg ikke må kører uden mit kørerkort (Som også lå i den)… Så måtte jeg holde ufrivilligt fri! Jeg har gjort følgende. Ryddet op i hele huset. Den er her ikke, undersøgt postkassen, hvis nu en venligsjæl skulle have fundet den. Har været nede i de 2 butikker og nærliggende butikker for at hører om de har fået den indleveret. Har gået de ruter som jeg gik igår. Har undersøgt ALT mit vasketøj. Gjort hovedrent, den er her ved gud ikke :frowning:

Min jakke har kun været i gangen, alligevel har jeg ledt alle rum igennem. Gået ruterne jeg gik igår, uden held. :frowning: Øh det er vel omkring 14-16 tiden jeg har mistet den i?

Men hvad gør jeg så nu? Jeg kan jo ikke køre før jeg får et nyt kørekort? Og jeg har ikke råd til at betale for alle de nye kort :frowning:

De skal spærres ikke? og jeg skal have bestilt nye?

Jeg mener man kan få et nyt midlertidigt, prøv at kontakte borgerservice
Kan læse lidt her, men du skal jo ikke udenfor DK

Men så må du jo køre uden med kvittering for at det nye er søgt?

Du skal da i hvert fald SKYNDE dig at spærre dine bankkort/hævekort, hvis du ikke allerede har gjort det??!!

Nå men hævekort er nu spærret og alt er meldt stjålet … Håber det dukker op :frowning:

Har du tjekket i bilen?

Har ingen bil :frowning: Kun min scooter, og den er slet ikke brug igår overhoved :frowning:

Nu tager jeg udgangspunkt i mig selv …Jeg ville straks tjekke køleskabet / fryseren. Jeg har nemlig egne erfaringer med at finde mine ‘forsvundne’ ting de mærkeligste steder :-). To gange har jeg fundet min pung i køleskabet, en gang har jeg fundet min hårbørste i fryseren …Nogen der sagde glemsom ?? :slight_smile:

Når jeg ikke kan finde noget plejer at det ligge i en af sengene på kradsetræet :tihi: Casper er god til at lægge fjernbetjeningen ind i køleskabet…

Jeg HAR tjekket køleskabet og fryseren ! For sidst jeg ikke kunne finde mit hævekort lå det der… Men ingen held denne gang :frowning: det er bare pist væk :frowning:

Fandt du det eller er det stadigvæk pist væk ?

Jeg har engang kørt stor kbh rundt fordi jeg havde forlagt min pung - den var bare væk, fandt den så dagen efter under en hundeseng!

ja jeg har katte, ja har katte der elsker når ting falder på gulvet.

Der var en dag en tube øjensalve var væk. den skulle bruges. Jeg måtte til odense på døgnapotek med recept og købe en ny - dagen efter under hundesengen…

har du kigget under sofa, under seng? og alle sådanne steder det kunne sige upsedasse sikke den kan falde?

Jeg har haft endevendt alt, på nær mit tøjskab… Måske jeg skulle give det et GO…

Den er stadig PIST væk :frowning: Og mandag er jeg simpelthen nød til at køre uden kørekort, kan simpelthen ikke vente længere på et lift :frowning:

Gå op på kommunekontoret og forklar, at dit kørekort er væk. Så bestiller de et nyt kørekort til dig. De har nok en fotoautomat, men du kan spare lidt penge, hvis du medbringer et pasfoto. Samtidig udskriver de et midlertidigt kørekort til dig. Det er bare et stykke pap, der gælder i et par måneder, indtil det nye kort kommer.

Og så må du hellere melde din pung stjålet.

vh

Andreas

Og husk gyldigt pas og penge. Har du ikke pas, så medbring dåbs- eller navneattest.

Min taske blev stjålet sidste år, jeg fik nyt midlertidigt kørekort da jeg bestilte det nye. Man må selvfølgelig ikke køre uden køre koret, risikoen er at du får 1000 kr i bøde, måske kun 500 på scooter. Det ville selvfølgelig være træls, men risikoen for at man lige de dage skulle rende i en kontrol tænker jeg er ret lille :slight_smile: Jeg køre alt for tit uden kørekort fordi jeg glemmer min pung der hjemme eller på jobbet :dokdok:

Og ja, det er vigtigt at melde det hele stjålet ved politiet, jeg oplevede at nogen misbrugte mine id kort, og der var det jo rart at have anmeldelsen da jeg skulle forklare at det ikke var mig… Og hvis du har indbos forsikring så dækker de også det det koster at få nyt sygesikring, kørekort osv :slight_smile: