Hjælp med at få stoppet "declawing" i USA!

Her er en hjemmeside hvor der samles underskrifter ind for at stoppe den brutale praksis med at bortoperere kattens kløer. Noget som er tilladt i både USA og Canada - og gøres alt for ofte. Det bør selvfølgelig forbydes som det er i Europa.

Selvfølgelig…

har skrevet under !!!

Done ! :slight_smile:

Ditto

[QUOTE=Teresa Guldager;846171]Her er en hjemmeside hvor der samles underskrifter ind for at stoppe den brutale praksis med at bortoperere kattens kløer. Noget som er tilladt i både USA og Canada - og gøres alt for ofte. Det bør selvfølgelig forbydes som det er i Europa.

http://www.thepetitionsite.com/2/Ban-Cat-Declawing-In-The-United-States/[/QUOTE]

Selvfølgelig! Det har jeg protesteret mod i alle de år jeg har opdrættet Utroligt, at det stadig er tilladt!

Cats og Conni

Gjort! Det er simpelthen noget svineri! :frowning:

Hvis nogen af jer sælger katte til USA og Canada bør I være opmærksomme på, at der altså stadig er opdrættere der bruger eller lader deres købere bruge denne modbydelige metode.
Så det er om at se sig godt for når man sælger katte til Amerika.

Er det virkelig sandt hvad jeg har læst at man godt kan udstille katte der er declawed i TICA?

Tak, Teresa.
Det er utroligt, at der stadig er folk, der udsætter deres katte for noget, der svarer til, hvis vi fik amputeret de yderste fingerled. :S

Ja, det er desværre korrekt.

Så er der skrevet under

Done og har delt linket på min FB væg !

naturligvis skrevet under

done :slight_smile:

I TICAs HHP klasse er det muligt at udstille declawed katte, da mange af disse katte er internatskatte, der blev indleveret sådan. Katte med stamtavle må ikke være declawed - heller ikke i TICA.

Jeg har nu skrevet under, delt på fb og på to mailing lister.

jeg synes det er fedt at man kan se folks kommentarerer til afstemningen… god ting!!

Tak Camilla, at det var HHP klassen fik jeg åbenbart slettet inden jeg trykkede send. I øvrigt står der dette i samme pasus som declawed nævnes:

What cats can be shown?

Almost any cat can be shown. Minimum age is 4 months, there is no maximum. Almost all associations require that adult Household Pets (over 8 months) be altered. TICA allows declawed cats to be shown. TICA allows cats with physical handicaps, such as three legs or one eye, to be shown

Så man kan sige at TICA tager stilling og handler på en komplet håbløs og manglende lovgivning i mulighedernes land…

Done :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;846292]Tak Camilla, at det var HHP klassen fik jeg åbenbart slettet inden jeg trykkede send. I øvrigt står der dette i samme pasus som declawed nævnes:

[/QUOTE]

Som jeg læser den pasus har det ikke noget med HHP at gøre - men gælder alle katte