Hjælp med at få stoppet "declawing" i USA!

Lis, den passus fortæller hvilke katte der kan deltage i Household Pets klassen og som det også står i den at Households Pets kan være neutraliseret som 8 måneder for uden at de må være “declawed”, en-øjede og have kun 3 ben osv.

Klart. Skrevet under OG delt på FB

Skrevet under :slight_smile: Klart det skal stoppes!

Selvfølgelig er der skrevet under, jeg håber inderligt at det bliver forbudt

Har skrevet under på noget lignende flere gange… Altid med det store håb at en skønne dag, så vil en eller anden med magt få øjnene op for hvilken grusom handling declawing egentlig er :frowning:

Og så lige et lille pip… de der plastprofiler, som jeg har på min hjemmeside… dem som forhindrer katte i at kratte i møbler… De er købt hos et firma, som aktivt arbejder for oplysning omkring declawing og gennem dette forsøger at få det forbudt. En vis procentdel af firmaets overskud går det dette…
Der er jo en grund til at jeg kalder profilerne for Purrfect Paw :wink:

Men du kan være helt rolig, det gør den ikke. :wink:

Det er et tilbagevendende hot emne, at vi tillader declawed katte i HHP, men som Camilla skrev er argumentet, at man ikke vil udelukke eventuelle hittekatte, internatskat m.v. som ejeren har overtaget i den tilstand. Det er ikke fordi TICA billiger eller anbefaler declawing, men fordi man ønsker at give mulighed for nogle katte, som ikke kan udstilles andre steder. Det samme gælder fx for katte, som har mistet et øje; vi har faktisk haft en enøjet huskat på en dansk udstilling, og det gav anledning til megen hvisken i krogene.

Skrevet under, jeg har skrevet under på det samme en del gange tidligere, utroligt det stadig er tilladt i et land der har dyrepoliti.

Ja, det er langt fra den første undeskriftsindsamling, vi har deltaget i, men hver eneste “petition” og hver eneste underskrift er med til at skubbe holdningen i USA et lille skridt i den rigtige retning. Det kan kun gå for langsomt, men flere og flere byer og stater derovre forbyder trods alt declawing…

Så er min underskrift sendt .

Naturligvis har jeg skrevet under :slight_smile:

Jo da :slight_smile:

Signed - og tak for forklaringerne omkring TICA

Har ogsaa underskrevet :slight_smile:

Forleden faldt jeg over en YouTube video… en siameser som kom med i bad, hos en tøs som nok måske var mere ude på at vise sig selv i bikini… hun fik diverse platte mande-hørm kommentarer og deriblandt også én om, at katten forhåbentligt var “declawed”… hun (uploaderen) svarer:

“haha yes, her back claws (when she was a kitten)… she used to tear up our carpet and couches lmao”…

…jeg var rystet… Declawing er der selvf. INGEN race/kat der skal opleve - men at man kan tvinge sin (korthår etc.) kat i bad og gøre det uden at den kradser… er jo så forkvaklet, så det er rystende…

Amerikanere!.. FØJ!..

For ikke så længe siden, havde jeg i en international forening jeg er medlem af, også et medlem (fra US) der skrev noget omkring declawing og at han brød sig meget lidt om katte… (han er langt over 50) - jeg gav ham så grundigt tørt på, at han alvorligt talt virkelig fik øjnene op og nu i dag helt komplet har skiftet holdning (han er ellers ikke katte-menneske)…

Det er helt sygt at man i vestlige lande kan se den slags (declawing)…

Se også her:

http://www.declawing.com/

  • det er en god og saglig side at henvise til, hvis man havner lidt i debat med nogle som ikke ved, hvad det faktisk er!!

Jeg spørger fordi jeg er i tvivl om, hvordan det skal forstås :slight_smile: men mener du at det er “forkvaklet” at tage en korthårs kat i bad :? (sådan lige for at bruge dit eget ordvalg :slight_smile: )

Ja, som udgangspunkt mener jeg, at det er helt forkvaklet at tro, at et bad i bruseren med shampoo, er noget der er “bedre” end hvordan katten ellers har klaret sig i tusinder af år - helt naturligt. Enhver form for tvang af dyr, er som udgangspunkt forkert og unødig tvang (som f.eks. at bade sin kat uden et reelt behov for det) er helt gakgak… og forkvaklet. :slight_smile:

At man endvidere har ‘declawed’ katten, så den ikke kan kradse (i modstand) - siger vist noget om hvem der ønsker at have ‘magten’ for enhver pris… :slight_smile:

[QUOTE=KartoffelChips;849180]Ja, som udgangspunkt mener jeg, at det er helt forkvaklet at tro, at et bad i bruseren med shampoo, er noget der er “bedre” end hvordan katten ellers har klaret sig i tusinder af år - helt naturligt. Enhver form for tvang af dyr, er som udgangspunkt forkert og unødig tvang (som f.eks. at bade sin kat uden et reelt behov for det) er helt gakgak… og forkvaklet. :slight_smile:

At man endvidere har ‘declawed’ katten, så den ikke kan kradse (i modstand) - siger vist noget om hvem der ønsker at have ‘magten’ for enhver pris… :)[/QUOTE]

Så hvis man har en kat der elsker at komme i bad, faktisk så meget at den ligefrem tigger om at man tænder for bruseren eller selv åbner døren når man selv står i badet for at komme ind og blive våd. Så tager man “magten” for en hver pris. Også hvis denne kat elsker at komme på shows, og nyder i den grad opmærksomheden fra både dommere, udstillere og publikum?

Jeg har en stor tiltro til at de fleste herinde ikke bader en kat mod dens vilje eller tager den med på shows hvis den viser meget klart og tydeligt at den ikke kan lide det :slight_smile:

Nogle gange skal man også passe på med at fordømme, hvor i mod at som denne her tråd omhandler nemlig “declawing” at man i den grad kan fordømme de mennesker og dyrlæger der udfører denne praksis !

[QUOTE=MoMo;849187]Så hvis man har en kat der elsker at komme i bad, faktisk så meget at den ligefrem tigger om at man tænder for bruseren eller selv åbner døren når man selv står i badet for at komme ind og blive våd. Så tager man “magten” for en hver pris. Også hvis denne kat elsker at komme på shows, og nyder i den grad opmærksomheden fra både dommere, udstillere og publikum?

Jeg har en stor tiltro til at de fleste herinde ikke bader en kat mod dens vilje eller tager den med på shows hvis den viser meget klart og tydeligt at den ikke kan lide det :slight_smile:

Nogle gange skal man også passe på med at fordømme, hvor i mod at som denne her tråd omhandler nemlig “declawing” at man i den grad kan fordømme de mennesker og dyrlæger der udfører denne praksis ![/QUOTE]

Ehhh!?.. Måske skulle du nu bare læse hvad jeg skrev, én enkelt gang mere… :slight_smile:

Ja du henviser til en video, men du går ind og generalisere at det er forvaklet at tage en kat i bad mod dens vilje og jeg svarer at det er ikke alle katte der har noget imod et bad :slight_smile:

Jeg gentager stille og roligt, at du nok bør læse hvad jeg skrev, et par gange mere. At du så forvandler hvad jeg udtalte mig om, til også at omhandle frivillige katte, udstillinger og alt muligt andet jeg IKKE talte om - må stå for din regning.

Jeg taler om det man kunne kalde ‘overgreb’ - det er der vel næppe tale om, hvis en kat selv vil med under morgenbadet.