Hjælp med at finde et hjem til hvalp

Min bror er ved at hjælpe hans barns mor med at flytte fra hendes kæreste, fordi han er begyndt at blive voldelig.
Problemet er at manden har en hvalp på 4 mdr. som han ikke vil have mere, fordi den ikke er renlig.
Manden er (udfra min vurdering) psykisk syg og kan heller ikke tage vare på hunden.
Han vil ikke gå ture med den eller give den noget mad.

Jeg har brug for hjælp til at finde et internat (eller en person) der gerne vil tage hvalpen til sig - helst her i weekenden.

Hvalpen er en lille han (han hedder Samson)på 4 mdr. Den sort med en hvid stribe på brystet, og han er en blanding af labradog og Dansk Svensk gårdhund.

Samson er en meget aktiv hvalp, som højest sansynligt ikke har fået noget træning, men hans alder taget i betragtning, så burde det ikke være så svært.

Han befinder sig i Nordjylland.

Hjælp mig. Hvilke internater kan I anbefale i Nordjylland? Gerne et der er åbent i morgen.
Jeg har ikke mulighed for at beholde hvalpen, men jeg har lovet at hjælpe med at finde et sted til den.

Tingskoven v. dansk dyreværn Århus www.ddaa.dk
De tager hunde inde, du skal dog nok af med et beløb for det. De har også åbent her i weekenden. De er desværre ikke i Nordjylland, men i Århus. Men kan klart anbefale dem. (Kira arbejder der forresten)

Edit: det med beløbet er min idé. Ved det faktisk ikke, og der står ikke umiddelbart noget om det på hjemmesiden.

Der er også en afd. af Dansk Dyreværn omkring Nibe et sted:

http://www.danskdyrevaern.dk/

Hvis en tager den vil vi gerne hjælpe med et hjem via www.kyno-nemo.dk se søger hjem

KH

Tingskoven må desværre kun tage dyr ind som kommer fra deres distrikt, og det tror jeg ikke Nordjylland er.

Jeg håber du finder en løsning!

[quote=Bamse;392798]Tingskoven må desværre kun tage dyr ind som kommer fra deres distrikt, og det tror jeg ikke Nordjylland er.

Jeg håber du finder en løsning![/quote]

Hmm, jeg ringede til dem på et tidspunkt og der vil de gerne tage et dyr ind for os, selvom vi ikke bor i deres distrikt mere. De er faktisk et af de mest hjælpsomme internater, som jeg har oplevet.

Det er så et par år siden og det blev ikke aktuelt for os, så måske er det lavet om siden…

Der er også Dansk Dyreværn Aalborg…

Beklager at jeg ikke har svaret før nu, men jeg har været helt mørbanket efter mit uheld.

Hunden er kommet på et dyreinternat :thumbup: og er nu i gode hænder.

Mange tak for jeres input og gode svar :wehu:

Dejligt og når det nu er en hvalp, skal den nok hurtigt komme videre. :slight_smile: