Hjælp med dekleration og erfaringer

Jeg har fået en prøvepose på noget foder idag, det hedder DIA CAT, er der nogen der har erfaring med det? Og er der måske nogen der kan sige lidt om hvordan indholdet er? :slight_smile:

Råprotein: 33 %
Råfedt: 18,50 %
Råfibre: 2 %
Råaske: 5,80 %
vand: 10 %
Kalcium: 1,06 %
Fosfor: 0,95 %
Magnesium: 0,08 %

Aner intet om foderet, og derfor ville det være rart hvis nogen kunne sige lidt om det, eller om deklerationen :slight_smile:

Derudover har jeg også købt nogle Hvidløgs/urteudtræk dråber, som skal tilsættes foderet, en dråbe pr kat om dagen, det hedder pet-gourmet. Det skulle forebygge flåter, orm, lopper, stress, give en flottere pels og en masse andet. Kan ikke lige finde ud af, om jeg er blevet taget ved næsen eller hvad :S Så kom endelig med erfaringer her også, hvis i har nogen :slight_smile:

På forhånd tak for hjælpen :ok:

Derudover har jeg også købt nogle Hvidløgs/urteudtræk dråber, som skal tilsættes foderet, en dråbe pr kat om dagen, det hedder pet-gourmet. Det skulle forebygge flåter, orm, lopper, stress, give en flottere pels og en masse andet. Kan ikke lige finde ud af, om jeg er blevet taget ved næsen eller hvad :S Så kom endelig med erfaringer her også, hvis i har nogen :slight_smile:

På forhånd tak for hjælpen :ok:

Foderet ser ok ud.

Alle former for løg, altså ogå Hvidløg kan give Heinz Body Anæmi. Det betyder nedbrydning af kattens røde blodlegemerer. Ophobningen sker langsomt i kroppen.

Så glem lt om dine hvidløgsdråber.

Ja hold da op :s det må jeg da vist hellere! Sikke noget :confused:

Det værste er de sælger dem gladelig til både hund og kat - hund kan jeg ikke udtale mig om, men det kan få katastrofal følger på kat.

fra den danske dyrlægeforenings hjemmeside:
https://www.ddd.dk/omddd/goderaadomdyr/Sider/Forgiftningerhoshundogkat.aspx

Forebyg forgiftninger i hjemmet:

Opbevar al medicin udenfor dyrets rækkevidde
Opbevar medicin til dyr og mennesker adskilt
Giv aldrig et dyr medicin, der er beregnet til mennesker – giv kun medicin der er ordineret af en dyrlæge.
Nogen fødemidler, (f.eks. chokolade, løg, rosiner, vindruer, avocado, nogle nødder, lakrids, fødemidler og slik sødet med xylitol) kan være giftige for dyr.
Nogle planter er giftige, f.eks. liljer, julestjerner og påskeliljer. Hold stueplanter og blomsterdekorationer ude af dyrets rækkevidde og opbevar f.eks blomsterløg forsvarligt.
Undgå, at dyret kan få kontakt til rengørings-, bil- og andre kemikalier, f.eks. benzin og dieselolie, kølervæske, terpentin, spildolie og smøreolie.
Hold dyret væk fra haver og andre arealer der kan være sprøjtet med gift, eller hvor der kan være spredt gødning eller gift ud, specielt er sneglegift og muse- og rottegift ofte årsag til forgiftninger.
Opbevar sprøjtegifte på et sikkert sted, utilgængeligt for børn og dyr.
Efterlad ikke spande eller kander med færdigblandede gifte eller andre kemikalier.
Lad ikke dyr drikke af damme eller bassiner der ser forurenede ud.
Afspær områder med nystøbt beton/cement og lignende til det er ”gåtørt”

Hvordan i alverden kan man få sig selv til at sælge det? Ja snydt det kan man sgu altid blive… Det var da godt jeg spurgte inden jeg gav dem det :thumbdown:

Jeg er helt enig med Lis . . . .skulle lige til at sige noget i samme retning vedr. løg/hvidløg :altforvarmt:

Og så mangler jeg lige nogle tal for TAURIN . . . som er livsvigtigt for katte :venter:

[QUOTE=Gugger;184563]Jeg er helt enig med Lis . . . .skulle lige til at sige noget i samme retning vedr. løg/hvidløg :altforvarmt:

Og så mangler jeg lige nogle tal for TAURIN . . . som er livsvigtigt for katte :venter:

[/QUOTE]

Du har ret - Taurin er ikke nævnt, ej heller folsyre - man skulle tro det er løgn - de er blevet gjort opmærksom på Taurinen da foderet hed Diafarm at det manglede i deklarationen - det kom så på, ihvertfald på hjemmesiden. Så man håbe det også er/var i foderet.
hmmm, der virker noget useriøst.

hallo igen, ikke at det bliver mere prof af det - men her er indholdet

Vitaminindhold pr. kg:
Vitamin A 20.000 IE
Vitamin D3 2.000 IE
Vitamin E 150,00 mg
Vitamin B1 9,40 mg
Vitamin B2 7,00 mg
Vitamin B6 7,50 mg
Vitamin B12 37,50 mcg
Vitamin C 50,00 mg
Cholinchlorid 983,00 mg (Cholin)
Pantothensyre 28,10 mg (Ca.pantothenate)
Niacin 65,60 mg
Folinsyre 11,30 mg (Folic acid)
Biotin 281,00 mcg

http://www.engelykke.dk/shop/default.asp

Ja. Holder mig bare til RC og Hills… Så ved man hvad man får :slight_smile:

Lis D - Men der er da stadig ikke taurin i, vel? (skal bare lige være sikker på det ikke er mig der er fuldstændig blind, det er jo sket før :wink: )

Nej ingen Taurin, men Folsyre. Der er bare så uproffessionelt.
Jeg mener der er en regel om Taurin skal være tilsat alt foder.

Foderet er dansk produceret

Taurin-indholdet er oplyst i varedeklarationen under aminosyre-indhold:

Vitaminindhold pr. kg:
Vitamin A 20.000 IE
Vitamin D3 2.000 IE
Vitamin E 150,00 mg
Vitamin B1 9,40 mg
Vitamin B2 7,00 mg
Vitamin B6 7,50 mg
Vitamin B12 37,50 mcg
Vitamin C 50,00 mg
Cholinchlorid 983,00 mg (Cholin)
Pantothensyre 28,10 mg (Ca.pantothenate)
Niacin 65,60 mg
Folinsyre 11,30 mg (Folic acid)
Biotin 281,00 mcg

Mineralindhold pr. kg:
Jern 125,00 mg (Iron)
Zink 187,50 mg (Zinc)
Mangan 50,00 mg (Manganese)
Kobber 6,30 mg (Copper)
Kobolt 1,30 mg (Cobalt)
Jod 1,30 mg (Iodine)
Selen 0,30 mg (Selenium)
Kalcium 1,00 % (Calcium)