Hjælp med tv?

Hej alle. :slight_smile:

Jeg står i den situation, at jeg må få mit eget fjernsyn til at stå på værelset - men jeg ved ikke, hvad jeg skal vælge. :? Har et par krav, som jeg håber, indskærper det bare lidt:
22" til 28"
Fladskærm (nu kan man næsten ikke få andet, men alligevel)
HD ready eller Full HD
Prisen må helst ikke være over 3500 kr.
Jeg er komplet ligeglad med, hvilket mærke det er, bare det fungerer.

I må meget gerne uddybe, hvad der helt præcist menes med de forskellige ting, jeg er fuldkommen fortabt i den elektroniske verden. :tihi: (ved dog godt, at HD betyder High Definition).

På forhånd mange tak for hjælpen. :slight_smile:

Jeg er heller ikke det store tekniske lys :ups: så da jeg for nogle år siden skulle have nyt tv, valgte jeg Prosonic fra føtex, i pris ligger det under de mere kendte mærker, og det har været et glimrende valg, det er fuldt på højde med de dyrere mærker jeg tidligere har haft :ok:

Du kan prøve at søge på denne her side:)

Jeg vil undlade at komme med en masse tekniske detaljer, for jeg har ikke en hvede forstand på det:ups:

Et godt råd… tag ud i butikkerne og se på de forskellige, og spørg, om du kan få lov og se almindeligt tv - altså ikke en HD kanal…
Ser du noget du synes om, og kvaliteten er som du vil have den… ja så er det nok det rette TV for dig. :slight_smile:

Det behøver heller ikke være Full HD, når det er nede i den størrelse… for det vil du først have glæde af når du kommer over de 46-50"… Så det er der ingen grund til at betale ekstra for, når tv’et ikke skal være større =)

http://www.taenk.dk/test/fladskaerm/information/hd/

vi har et 19" prosonic i soveværelset, med indbygget dvb-t og dvd, det er ganske udmærket og vi er godt tilfredse med det.
noget af det bedste der ka købes indenfor fladskærme er pioneer, men der betaler du ret mange penge for det.
et andet godt mærke som osse er betaleligt er samsung, de får ret gode karakter i div test.

det er meget vigtigt at du ved ca den afstand fra hvor du skal sidde når du ser tv og så hen til hvor tvet står, for så ka du bedre vurdere kvaliteten på skærmen osv osv.

Lækkert. :thumbup:

[quote=JulleML;206164]Du kan prøve at søge på denne her side:)

Jeg vil undlade at komme med en masse tekniske detaljer, for jeg har ikke en hvede forstand på det:ups:[/quote]

Mange tak for linket. :ok:

[quote=Rimmen;206165]Et godt råd… tag ud i butikkerne og se på de forskellige, og spørg, om du kan få lov og se almindeligt tv - altså ikke en HD kanal…
Ser du noget du synes om, og kvaliteten er som du vil have den… ja så er det nok det rette TV for dig. :slight_smile:

Det behøver heller ikke være Full HD, når det er nede i den størrelse… for det vil du først have glæde af når du kommer over de 46-50"… Så det er der ingen grund til at betale ekstra for, når tv’et ikke skal være større =)[/quote]

Okay, det vidste jeg ikke (det med HD’en og 46-50" ), mange tak. :slight_smile:
Ville jeg have glæde af at HD ready TV på 26-27-28", og hvis ja, hvor langt skal jeg så sidde fra skærmen, tror du? :slight_smile:

Tak. :ok:

[quote=Johnny;206175]vi har et 19" prosonic i soveværelset, med indbygget dvb-t og dvd, det er ganske udmærket og vi er godt tilfredse med det.
noget af det bedste der ka købes indenfor fladskærme er pioneer, men der betaler du ret mange penge for det.
et andet godt mærke som osse er betaleligt er samsung, de får ret gode karakter i div test.

det er meget vigtigt at du ved ca den afstand fra hvor du skal sidde når du ser tv og så hen til hvor tvet står, for så ka du bedre vurdere kvaliteten på skærmen osv osv.[/quote]

Hvad betyder dvb-t ? :ups:
Jaah, Samsung har jeg hørt skulle været gode. :slight_smile:

Tak for rådet. :ok:

Jeg går ind for Sony tv´er (Full HD selvfølgelig!)- helst W serien da den er den bedste. De er heller ikke ret dyre synes jeg, og da altid på tilbud i Bilka.

Vi har et Sharp TV (Aquos) i soveværelset og det er faktisk også ret godt selvom det “bare” er HD Ready…

Du kan stort set ikke købe nogle tv som ikke er HD-ready i dag :slight_smile:
HD-reday bruges kun hvis ser noget der kommer fra en kilde, der er HD. FX Blu-ray eller en HD kanal.
Så mit råd er at du skal gå ud og købe det tv du synes har det bedste billede, hvis du ikke har andre specifikke krav. :slight_smile:

I dag laver de vel også en slags indbygget digital boks eller lignede i nogen tv`er, så man stadig kan se tv efter oktober. Alt det med mærker osv. er imo ikke så vigtigt.

Så forøvrigt et fikst lille rødt fladskærmstv i en reklame her forleden. :thumbup:

super tv til prisen og med full HD dog 32" men det vil du ikke fortryde
http://lcdplanet.dk/produkter/7-lg/134-lg-32lh3010/#

HD-ready viser 720p og 1080i og Full-HD viser 720p og 1080p. Det har intet med SD at gøre når du ser almindeligt tv, hvilket nok er det du vil gøre mest.

Så altså: Til almindeligt tv, har HD-ready eller Full-HD ingen betydning!

:slight_smile:
Og igen, så skal du op over 46" før man kan se det, så i dit tilfælde er det ligegyldigt.

Jeg har et 40" LCD tv og jeg sidder/ligger 2-3 meter fra skærmen :smiley:

Vi har et 42" PX80 fra Panasonic i soveværelset, og vi ligger ca 4 meter fra det. Det er plasma, og har et rigtig flot billede i forhold til mange LDC tv’er… men det er vist lidt OT. :ok:
Edit: Tilgengæld har vi “kun” omkring 3 meter til vores 50" i stuen :ups:

jeg mener at der på kasserne af tverne med 40" og 42" står man skal være ca 5m derfra. Men har nu ikke kigget på dem med 26" el 28"

Blærerøv :smiley:

Ja vi købte LCD i sin tid, fordi dengang var plasma noget ged at ligge og rode med.

[quote=Elisabeth;206194]Jeg går ind for Sony tv´er (Full HD selvfølgelig!)- helst W serien da den er den bedste. De er heller ikke ret dyre synes jeg, og da altid på tilbud i Bilka.

Vi har et Sharp TV (Aquos) i soveværelset og det er faktisk også ret godt selvom det “bare” er HD Ready…[/quote]

Så kan jeg godt høre. at jeg skal i mange elektronikforretninger ved næst givne lejlighed. :tihi:
Tak. :ok:

[quote=Rimmen;206198]Du kan stort set ikke købe nogle tv som ikke er HD-ready i dag :slight_smile:
HD-reday bruges kun hvis ser noget der kommer fra en kilde, der er HD. FX Blu-ray eller en HD kanal.
Så mit råd er at du skal gå ud og købe det tv du synes har det bedste billede, hvis du ikke har andre specifikke krav. :)[/quote]

Ok, lækkert, så er der lidt mindre at holde styr på. :slight_smile:
Godt, tak. :ok:

[quote=Buffy;206201]I dag laver de vel også en slags indbygget digital boks eller lignede i nogen tv`er, så man stadig kan se tv efter oktober. Alt det med mærker osv. er imo ikke så vigtigt.

Så forøvrigt et fikst lille rødt fladskærmstv i en reklame her forleden. :thumbup:[/quote]

Uuh, rød, blæret. :thumbup:

[quote=FallenAngel;206202]super tv til prisen og med full HD dog 32" men det vil du ikke fortryde
http://lcdplanet.dk/produkter/7-lg/134-lg-32lh3010/#[/quote]

Jo, desværre, 32" er altså for stort til mit værelse. :slight_smile:
Men det ser ellers ret lækkert ud. :thumbup:

[quote=Rimmen;206204]HD-ready viser 720p og 1080i og Full-HD viser 720p og 1080p. Det har intet med SD at gøre når du ser almindeligt tv, hvilket nok er det du vil gøre mest.

Så altså: Til almindeligt tv, har HD-ready eller Full-HD ingen betydning!

:slight_smile:
Og igen, så skal du op over 46" før man kan se det, så i dit tilfælde er det ligegyldigt.[/quote]

Hvad betyder 720p og 1080i ? :ups:

Åårh, luksus så det gør noget. :thumbup:

[quote=Rimmen;206209]Vi har et 42" PX80 fra Panasonic i soveværelset, og vi ligger ca 4 meter fra det. Det er plasma, og har et rigtig flot billede i forhold til mange LDC tv’er… men det er vist lidt OT. :ok:
Edit: Tilgengæld har vi “kun” omkring 3 meter til vores 50" i stuen :ups:[/quote]

50" . :uha:
Så er der noget ved at se fjernsyn. :tihi:

Hov, måske lidt vigtigt: Det vil højst sandsynligt mest blive brugt til at spille på. :slight_smile:

[quote=Natascha;206211]Blærerøv :smiley:

Ja vi købte LCD i sin tid, fordi dengang var plasma noget ged at ligge og rode med.[/quote]

:ups:
Vi var også lidt skeptiske, men chancen for at de forskellige skrøner bliver til virkelighed er jo heldigvis minimeret gevaldigt, så vi tog chancen, og vi har ingen problemer haft :ok:

[quote=Rimmen;206204]HD-ready viser 720p og 1080i og Full-HD viser 720p og 1080p. Det har intet med SD at gøre når du ser almindeligt tv, hvilket nok er det du vil gøre mest.

Så altså: Til almindeligt tv, har HD-ready eller Full-HD ingen betydning!

:slight_smile:
Og igen, så skal du op over 46" før man kan se det, så i dit tilfælde er det ligegyldigt.[/quote]

Både ja og nej tommer har ingen betydning, man kan ikke sige man skal over 46". Det er afstanden der afgør om man kan se forskel på hd ready elelr full hd. Man skal dog sidde ualmindeligt tæt på en 32" for at se forskel, men allerede ved 40" kan man ved normal sidde afstand se forskel. Tro mig har meget kræsne øjne, og de dur slet ikke til samsungs overmættede plastik farver :slight_smile: Plasma / LCD er en relligion, vil mene der er fordele og ulemper ved begge teknologier.