Hjælp mig!

Hej alle sammen…

Der er altså noget alvorligt galt med min kat, og har brug for jeres råd til hvad det kunne være (bare rolig, jeg ringer til dyrelægen kl. 8 og bestiller tid samme dag) … Han begyndte først at komme hjem med nogle små sår… Ikke noget vildt… Så begyndte han at tabe sig rigtig rigtig meget… Han er virkelig snart skind og ben :ked:

Han sover meget, og spiser ikke rigtig, selv ikke engang hans yndlings snacks… Hans blinkhinder er tit og ofte meget synlige hvilket bekymre mig … Jeg har været til dyrelægen en gang, og der fik han en ormekur og en appetit vækkende sprøjte… Det hjalp også… men vi skulle til kontrol med ham senere, og der ville dyrelægen ikke gøre noget, for han mente han var okay… Men nu har han altså tabt sig yderligere… Men han er stadig i puttehumør, og vil stadig også gerne være ude noget af dagen… Hvad kunne det være?? :frowning:

Ber til det ikke er noget dødeligt :bebe:

mvh en meget bekymrende kattemor

Det er desværre nok ret umuligt at give et konkret bud på hvad der kan være galt, for der er rigtig mange sygdomme, der giver nedsat appetit og vægttab (de fleste, faktisk …).

Jeg håber dyrlægen kan hjælpe dig med at finde ud af hvad der er galt, og du må nok insistere på at få taget blodprøver og lignende hvis dyrlægen ikke synes der er andet at gøre end at give en ormekur (eller endnu bedre, finde en anden dyrlæge!).

Hvor gammel er katten?
Er det en udekat? Altså fritgående?
Hvor I landet bor du?

Han er lidt over et år gammel… Han er både inde og udekat … Synes bare det er enorm bekymrende …

Hvor bor du henne af i landet?

Og det er også bekymrende, for det er ikke normal adfærd. Er han kastreret?

Og hvor i landet bor du?
Der er jo områder, hvor katteaids og katteleukæmi er forholdsvis almindeligt blandt udekatte.

Jeg bor i region syddanmark … I grindsted … og ja han er kastaret …

Med den alder han har, tænker jeg FIP, leukæmi eller aids, hvis det er noget der er kommet lidt over tid. De to sidstnævnte kan undersøges ved en simpel test hos dyrlægen. Fip er lidt mere kompliceret at få en diagnose på.

Men et dyrlægebesøg er absolut påkrævet.

Sidst jeg var til dyrelæge snakkede jeg også med ham om det … for min gamle kat døde af FIP . men han sagde den ingen symptomer havde på det … Sidst jeg var der inde med min gamle kat oliver sagde jeg også der var noget alvorligt galt, men han tog det ikke alvorligt, og kort efter måtte han aflives grundet våd FIP :’(

Må jeg foreslå en anden dyrlæge :rock:

Ud fra det su skriver, ville jeg bestemt finde mig en anden dyrlæge, én der tager det seriøst, og ikke ser overfladisk på kattens symtomer.

Åhhhh jeg håber han bliver rask :kryds::kryds::kryds::kryds:

Synes du skal finde en anden og mere kompetent dyrlæge som rent faktisk tager sig af det ejeren siger om det pågældende dyr, og som viser en reel interesse for dyrets ve og vel. Både for din og kattens skyld!

Krydser for snarlig bedring af din kat!

Overvejer også Ansager hvis de ikke vil hjælpe mig i morgen… Siger jeg forlanger at han bliver tjekket i hovede og røv for om der er noget … og ellers tager jeg et andet sted hen …

Jeg fatter slet ikke du gider lægge en krone hos den dyrlæge der. Mon ikke pengene er bedre brugt et andet sted.

Ja, jeg ville ikke bruge flere penge der, hvis det var mig… :slight_smile:

Jeg ville nu også finde en dyrlæge, der vil tage både mig min kat alvorligt.
Hvorfor dog kaste flere penge til den dyrlæge?? Det kan jo være din kats liv, det gælder?

I har ret … jeg tager kontakt til en anden dyrelæge i morgen og høre hvad de siger til det … har allerede en god regning hos dem, :frowning:

Jeg er med i ovenstående kor… skift dyrlæge. Jeg synes personligt at der er alt for mange historier herinde om dyrlæger der ikke tager deres klienter alvorligt (ejeren) når de siger deres kat er syg. Det er os der lever med dyrene til hverdag og det er os der kender deres normale adfærd. Min personlige mening er at en dyrlæge der negligerer det IKKE er en ordentlig dyrlæge.

Flere af mine venner har beskyldt mig for at være pylret over mine katte (har været katteejer et år). Ikke desto mindre har jeg haft ret (desværre) hver gang jeg har haft på fornemmelsen der var noget galt, og min dyrlæge har heldigvis taget mig alvorlig hver gang!

Det kan ikke passe, at du både skal lægge penge og stampe i jorden for at få din kat grundigt undersøgt, hvilket den alligevel ikke bliver :frowning:
Er det en landdyrlæge, du bruger, eller en med smådyr som speciale?

Det kan for resten være lige meget - Jeg ville skifte dyrlæge!
Få ham til at tage en blodprøve på katten for FIV/FeLV + lever-/nyretal + infektion
Få også kattens mund undersøgt grundigt.

Held og lykke i morgen.