Hjælp! Milo skal tabe sig... 2-3 kg

når jeg læser din tråd tænker jeg på det her foder

Det skulle være godt til katte med lidt for god vægt

[QUOTE=Ann K;1207622]Jeg er den helt forkerte at spørge om GoCare… min ene kat reagerer med at begynde at kradse sig over det ene øje, når han har fået det i et par dage, så jeg fodrer ikke med det overhovedet.
Så jeg har ingen mening om foderet er godt eller ej…[/QUOTE]

Ok, men det er jo også en form for erfaring at have, tak for det :). Dårlige erfaringer er vil jeg også gerne høre om.

Det får mig så til at stille spørgsmålet,? Er der andre der har dårlige erfaringer om produktet GoCare?

Og er der andre der ligesom Johnny, har gode erfaringer med det?

[QUOTE=Milles mor;1207506]Tak for forslaget Johnny, vi overvejer at prøve med 4 kg. 159 kr er jo ikke så meget at skulle betale, selv hvis han ikke tåler det.
Men spiser jeres katte kun tørfoder, eller får de også vådt? Hvis de gør, hvor meget får de så, af henholdsvis tørt og vådt?[/QUOTE]

vores får bare vådfoder og tørfoder(rc maine coon) vådfoder får de ca 1 gang om dagen og det er forskelligt fra gang til gang, tørfoder har de a libitum. derudover får de jo en snack nu og da

[QUOTE=Milles mor;1207626]Ok, men det er jo også en form for erfaring at have, tak for det :). Dårlige erfaringer er vil jeg også gerne høre om.

Det får mig så til at stille spørgsmålet,? Er der andre der har dårlige erfaringer om produktet GoCare?

Og er der andre der ligesom Johnny, har gode erfaringer med det?[/QUOTE]

bare lige for en god ordens skyld vil jeg da lige nævne at for os var det ikke en god erfaring, da det absolut ikke var meningen at kattene skulle tabe sig. derfor skrev jeg at det nok kunne være et godt slankefoder.

[QUOTE=hmm;1207624]når jeg læser din tråd tænker jeg på det her foder

Det skulle være godt til katte med lidt for god vægt[/QUOTE]

Tak Lise,
Jeg vil studere linket nærmere. Men er også her usikker, fordi mine katte generelt ikke så godt tåler højprotein foder. Og så synes jeg også, at det er ret dyrt.

[QUOTE=Milles mor;1207646]Tak Lise,
Jeg vil studere linket nærmere. Men er også her usikker, fordi mine katte generelt ikke så godt tåler højprotein foder. Og så synes jeg også, at det er ret dyrt.[/QUOTE]

Det her er lavet på hest og er noget anderledes . Ja det er dyre men bemærk det lave kulhydrath indhold som han ville havde godt af jo mindre kulhudrath jo mindre spiser han ( han ville føle sig mere mæt ) du kan samligne med hvis du spiser hvidt brød så bliver ud hurtigere sulten igen .

Nå da, ja det var jo ikke så godt, jeg troede I havde brugt deres Weight control foder. Tak for din tilbage melding:).

Jo men hvis du ser på råprotein indholdet, er der stadig kun 32% i. Det er der altså også i det, som vi fodrer med nu.

Hvad fodrer I med nu?

Lige som Lise ville jeg også kigge på indholdet af kulhydrater i foderet. Jeg ville personligt aldrig give mine katte slankefoder eller nogen som helst sterilised-varianter. De fjerner de ting (fedt især), som kattene har godt af og brug for, og fylder foderet med kulhydrater (korn m.m.) i stedet. Jeg har hørt for mange historier om katte, der blev fede af lightfoder, simpelthen fordi de ikke får energi nok af det. Så enten nedsætter de deres aktivitetsniveau til at passe med den energi, de faktisk får, eller også æder de dobbelt så meget for at få samme mængde energi.

Men det er jo min holdning - eller skulle vi kalde det religion :høhø:

Du kan se de andre fra Wildcat de har meget højere protein … Det der gælder for dem ALLE er de har meget lave kulhydrather. Godt eks jeg blander alle 6 slags her hjemme har
3 baryler der skal havde mad og der går ca 4-5 md før jeg bestiller mad igen til dem så det er drøjt og man bruger hellere ikke så meget kattegrus det skal man også regne med pris mæssig

[QUOTE=galath;1207689]Hvad fodrer I med nu?

Lige som Lise ville jeg også kigge på indholdet af kulhydrater i foderet. Jeg ville personligt aldrig give mine katte slankefoder eller nogen som helst sterilised-varianter. De fjerner de ting (fedt især), som kattene har godt af og brug for, og fylder foderet med kulhydrater (korn m.m.) i stedet. Jeg har hørt for mange historier om katte, der blev fede af lightfoder, simpelthen fordi de ikke får energi nok af det. Så enten nedsætter de deres aktivitetsniveau til at passe med den energi, de faktisk får, eller også æder de dobbelt så meget for at få samme mængde energi.

Men det er jo min holdning - eller skulle vi kalde det religion :høhø:[/QUOTE]

Tja, hvis man overfører det til mennesker, så er der efterhånden ret mange studier, der viser, at de gamle kostråd omkring sund kost, man også kan nå en fornuftig kropsvægt på, ikke passer en dyt. (Altså minimalt med fedt, groft brød i massevis, pasta, ris osv.)

Low Carb livsstilen har efterhånden ‘bevist’ sit værd. Og personligt ved jeg GODT, hvad der får mig til at blive fed - det gør for mange kulhydrater - som i brød, pasta, ris osv.
Så at katte (også) bliver fede af korn undrer mig nu ikke. :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;1207709]Tja, hvis man overfører det til mennesker, så er der efterhånden ret mange studier, der viser, at de gamle kostråd omkring sund kost, man også kan nå en fornuftig kropsvægt på, ikke passer en dyt. (Altså minimalt med fedt, groft brød i massevis, pasta, ris osv.)

Low Carb livsstilen har efterhånden ‘bevist’ sit værd. Og personligt ved jeg GODT, hvad der får mig til at blive fed - det gør for mange kulhydrater - som i brød, pasta, ris osv.
Så at katte (også) bliver fede af korn undrer mig nu ikke. :)[/QUOTE]

Sådan tænker jeg også, men det er ikke noget, jeg kan dokumentere. Og slet ikke springet fra mennesker til katte. Jeg tænker bare, at når katte som udgangspunkt ikke kan bruge kulhydrater til en hel masse, er det måske endnu værre for dem at blive proppet med dem, end det er for mig :slight_smile: Men jeg ved det ikke, så derfor nøjes jeg med at kalde det min holdning eller overbevisning.

Der ER efterhånden rigtigt mange studier/undersøgelser, der beviser, at Low Carb/LCHF både får folk til at tabe sig betragteligt mere end på diæter, der følger de ‘gamle’ kostråd SAMT man på LC/LCHF opnår forbedring i kolesteroltal osv. - så den der med, at det er fedt og æg og kød, der er skyld i højt kolesterol, den kan de godt pakke sammen. :wink:
Prøv at søge på nettet, hvis du er interesseret i at se ‘beviserne’ - jeg har læst om det masser af gange, det må være nemt at finde frem til noget. :slight_smile:

Men nej, vi kan jo ikke overføre det til kattene - selvom det også i mine øjne er ret logisk, at de ikke skal fodres med korn. :slight_smile:

[QUOTE=galath;1207689]Hvad fodrer I med nu?

Lige som Lise ville jeg også kigge på indholdet af kulhydrater i foderet. Jeg ville personligt aldrig give mine katte slankefoder eller nogen som helst sterilised-varianter. De fjerner de ting (fedt især), som kattene har godt af og brug for, og fylder foderet med kulhydrater (korn m.m.) i stedet. Jeg har hørt for mange historier om katte, der blev fede af lightfoder, simpelthen fordi de ikke får energi nok af det. Så enten nedsætter de deres aktivitetsniveau til at passe med den energi, de faktisk får, eller også æder de dobbelt så meget for at få samme mængde energi.

Men det er jo min holdning - eller skulle vi kalde det religion :høhø:[/QUOTE]

I øjeblikket fodrer vi mest med en blanding af RC Sensible 33 og Arion, som har et råprotein indhold på hhv. 33 og 32 %. Fedt er 22%.

RC Sensible er et valg vi har taget for Mikkis skyld, hun har sart mave, og får kun det og så det hun stjæler fra Mille, som pt. får RC Calm, pga. hendes psykiske sarthed (hun er vokset op uden sin mor, fra hun var 4-5 uger gammel, altså Mille).

Det kunne ikke falde mig ind at give dem lightfoder, hvilket jeg nærmest anser for skadeligt.

Milo er fed, fordi han ikke kan håndtere, at der har været fri adgang til tørfoder, og fordi han sikkert keder sig, han har jo ikke nogen anden drengemis at lege med, kun en flok sippede tøser,:knotten: :hmpf: der ikke gider lege med ham :ihhaltsåå:.:tihi:

en ting er low cab men det er vel logisk et foder der mætter mere er bedre end en bøvs og mere sulten.

Har hørt flere sige som jeg man bruger mindre fodre med low cab foder

[QUOTE=hmm;1207787]en ting er low cab men det er vel logisk et foder der mætter mere er bedre end en bøvs og mere sulten.

Har hørt flere sige som jeg man bruger mindre fodre med low cab foder[/QUOTE]

Jamen Lise, jeg er slet ikke i tvivl om at det er et godt foder:).

Jeg er bare ret skeptisk, når der er tale om kornfrit, fordi en overgang var der ikke andet end FP 21 kornfrit, Applaus eller Orien, der duede, hvis man læste med herinde.

Og jeg var dum nok til at hoppe med på det, hvilket resulterede i splatmaver over hele linien.
Det kostede både tid og penge at få dem i orden igen og sikkert også ondt i samtlige missemaver.
Mine katte tåler bare ikke højproteinfoder. Heller ikke hvis jeg blander med noget andet. Tro mig det er prøvet.

Jeg kan så bare ikke helt finde ud af om low carb foder, er det samme som højprotein foder, selvom jeg umiddelbart ville tro det.

Men tak for dit link :). Det kan godt tænkes, at jeg vil købe en prøvepose, men jeg har ikke besluttet noget endnu.

[QUOTE=Milles mor;1207791]Jamen Lise, jeg er slet ikke i tvivl om at det er et godt foder:).

Jeg er bare ret skeptisk, når der er tale om kornfrit, fordi en overgang var der ikke andet end FP 21 kornfrit, Applaus eller Orien, der duede, hvis man læste med herinde.

Og jeg var dum nok til at hoppe med på det, hvilket resulterede i splatmaver over hele linien.
Det kostede både tid og penge at få dem i orden igen og sikkert også ondt i samtlige missemaver.
Mine katte tåler bare ikke højproteinfoder. Heller ikke hvis jeg blander med noget andet. Tro mig det er prøvet.

Jeg kan så bare ikke helt finde ud af om low carb foder, er det samme som højprotein foder, selvom jeg umiddelbart ville tro det.

Men tak for dit link :). Det kan godt tænkes, at jeg vil købe en prøvepose, men jeg har ikke besluttet noget endnu.[/QUOTE]

low carb og kornfrit er ikke det samme, så det kan være du kan finde noget med korn som alligevel er low carb. Og ellers burde det være muligt at finde noget med andet fyldstof/stivelse end korn (fx kartoffel, ris), som ikke er low carb :slight_smile:

Jeg vil tro det meste low carb har højere protein, for der må jo være noget der erstatter kulhydraten…

Håber du finder en god løsning, der passer til alle derhjemme!
Her har vi Jack med for meget på sidebenene, fordi han grovæder tørkost… Det er dog ‘kun’ en 500g, så lige nu har vi opgivet, for han er træls ved de andre, hvis han blir lukket ude af foderskabet med tørfoder… Hvor ville alt være nemmere, hvis de alle bare spiste ens :wink:

Om det er korn, kartofler eller ris, der er fyldstof i maden er vel underordnet - det er altsammen ‘dårlige’ kulhydrater… i hvert fald for mennesker. :wink:

[QUOTE=Lykke;1207794]low carb og kornfrit er ikke det samme, så det kan være du kan finde noget med korn som alligevel er low carb. Og ellers burde det være muligt at finde noget med andet fyldstof/stivelse end korn (fx kartoffel, ris), som ikke er low carb :slight_smile:

Jeg vil tro det meste low carb har højere protein, for der må jo være noget der erstatter kulhydraten…

Håber du finder en god løsning, der passer til alle derhjemme!
Her har vi Jack med for meget på sidebenene, fordi han grovæder tørkost… Det er dog ‘kun’ en 500g, så lige nu har vi opgivet, for han er træls ved de andre, hvis han blir lukket ude af foderskabet med tørfoder… Hvor ville alt være nemmere, hvis de alle bare spiste ens ;)[/QUOTE]

Tak Lykke.
Du har helt ret, det ville være mange gange nemmere hvis de alle kunne spise det samme foder.
Milo har fyldt så meget i mit hoved de sidste dage, så jeg glemte at Gråmis også har sart mave, hun tåler ikke for meget vådmad, så nu har hun tynd mave, heldigvis har vi noget i/d tørkost, som hun bliver kørt over på + Zoolac, indtil hendes mave er stabil igen.
Men lur mig, om ikke Milo ligger på lur og æder hendes tørkost, hvis man ikke holder øje med ham et øjeblik:ups:.
Held og lykke med Jack og hans ekstra ½ kg :).

Jeg har det fint med kartofler, ris og majs men tåler ikke glutenholdig korn. Selv vi mennesker er jo ikke ens, det der er godt for den ene, er måske skidt for den anden:). Og det gælder åbenbart også for katte.