HJælp - min kat lyder ikke som den plejer

HJÆLP.

Jeg har en Main Coon pige på halvandet år og til morgen har hun total skiftet lyd… Hun plejer at sige den fineste lyseste kurrende lyd.
Men nu lyder hun som om hun har fået noget galt i halsen.
Hun har det helt fint, spiser drikker og leger som hun plejer, men det lyder godt nok underligt.

Nogen der ved noget?

Hjælp mvh Tine.

Næææ det ved jeg ikke, men hvis det var mig ville jeg da lige ringe til dyrelægen og høre om de eventuelt mener at det er noget der skal kigges på.

Jeg har lige talt med dyrlægen… og de mente at hun bare kunne være blevet hæs. Og at jeg skulle komme hvis det forsætter over et længere stykke tid.

det var også for at høre om der måske var nogen der havde opblevet noget ligende.?

Min bengal Leopold har været hæs to gange og begge gange måtte han omkring dyrlægen og have penicillin.
Min husmis Pussimor har også haft ondt i halsen og det var også halsbetændelse.
Så hvis du kan se din mis også synker på en besværet måde, så afsted til dyrlægen. Min missepige kunne nemlig næsten ikke synke sit mundvand, mens Leopold ikke havde problemer. Han legede og spiste og prøvede at snakke ligeså mege som han plejer. Det blev så kun hvæse og en enkel pip lyd, der kom;o)) Han så lidt sjov ud, for han kunne ikke forstå hvorfor han lød sådan.
Min dyrlæge tog det faktisk ret alvorligt også selvom Leopold ikke havde feber.
Knus Elin

hehe spøjst nok - min mc pige har også “skiftet” lyd i nat. Eller det vil sige, hun snakker med andre lyde end hun plejer :slight_smile:
Men god bedringen til den hæse misser [bigloony]

Hej Tine

Jeg ved ikke hvad der kan være galt, har aldrig prøvet det selv. Har du prøvet at kigge hende i halsen, om det ser irriteret ud?
Ellers så vil jeg også mene at det er en god idé at ringe til din dyrlæge og spørge ad :slight_smile:

det gjorde min mco zalsa også et par dage så vendte hun tilbage sin normale lyd…

så jeg ville ikk bekymre mig, medmindre det stadig er der om en uges tid…

hej så er jeg tilbage min com er self. gået i smadder.

Så nu sidder jeg lige her på job.

Godt at høre at det ikke kun er sket for mig, jeg ser tiden lidt an, jeg har talt med dyrlægen og hun lød ikke super bekymret.
Men hold da kæft jeg hader det. Der er ikke noget værre, end når der er nogen der ikke er som de skal være.
aller bedst når alle bare har det som de skal ha det.

ja eva jeg har forsøgt at se hende i halsen, men der er ikke noget at se. Desværre.

Men mange tak for indlæg.

Nå lige en kort opdatering på katten der mistede stemmen.

Hun begyndet så småt at lyde normalt igen, det kommer mere og mere lyd på nu.
Så ind til vidre er vi sluppet for en tur til dyrlægen, men vi holder skarpt øje.
Men jeg tror at alt går vel.

min misser skiftede lyd når hun var i høj løbetid (eller hvad man skal kalde det) så blev hun helt hæs i nogle dage. nu er hun blevet steriliseret så ikke mere men hver gang førhen. måske det er lidt ala det? [bigloony]