HJÆLP mine planter

Hej med jer katteelsker :slight_smile:

Jeg har desværre fået et stort problem med mine 2 katte, de elsker sidde i vinduerne.Jeg har intet i mod det, men de har det med at grave mine planter op løbe deres vej med dem, eller leger de oppe i vindueskammen så de vælter dem.Det problem er meget stor for mig, så jeg købte noget gå væk kat nede ved dyrehandlern, men nej, det er de ligeglad med, efter en dages tid er der dømt dommedages tæsk på mine forsvaresløse planter inde i stuen.

Som sagt, jeg har prøvet gå væk kat, men det produkt jeg brugte virker ikke så godt.Så mit sprøgsmål er, hvad er det bedste og stærkest gå væk kat der eksister? Noget som bare virker, noget som de vil frygte.
Har hørt Bayern gå væk kat skulle være det bedste, men det har Matas ikke mere og de får det heller ikke mere.

Så hvis noget kender et godt mærker, så PLLLS help.

Tak på forhånd. :slight_smile:

Personligt ville jeg ikke sætte min lid til nogle “gå væk kat” produkter overhovedet. Jeg ville hellere forhindre kattene i at grave fx med lecasten ovenpå jorden i potterne eller net over jorden på potterne.

Lecasten er altså supergode at lege med - i hvert fald hvis man er maine coon :muhaha:

Nå ja:lys-ide: - de er vel bolde i MCO str:høhø:

Jeg konstaterede for mange år siden, at kombinationen katte og planter er særdeles uheldig. Var så træt af at samle jord op, når kattene havde væltet planterne.

Løsningen her var at få et par katte mere, så der altid er noget der pynter i vindueskarmen :wink:

jeg vil sige du har et valg…

enten lever du med det :slight_smile:

eller også dropper du at have planter i missehøjde…

jeg valgte det sidste - alle mine hænger nu i loftet…

Lecasten kan ikke gøre det - brug strandsten - og skift så efterhånden planterne ud med nogle, katten ikke kan fordrage lugten af, f.eks. “ørepineplanter”, som dufter pragtfuldt af citron ved den mindste berøring.

Ellers gør som Battlestar - hæng dem i loftet (planterne altså).

Anskaf også nogle planter, som kattene godt må gnaske i: Stuebambus, Papyrus og kattegræs.

mine planter står i no brutale potter med flad bund som ikke sådan lige vælter, og så er de spiselige, og bliver skiftet ud jævnligt. ex smager potterroser åbenbart skønt.
mit paradistræ er ikke sjovt at lege med eller tygge i, så det har jeg i fred