Hjælp mit hus krymper

Og det er ikke engang løgn:tihi:
Vi er ved at dele vort hus op i to, da vores ældste søn med kone og børn flytter ind i den ene halvdel.
Vi har valgt dette, fordi hverken min mand eller jeg har helbred til at passe det kæmpe store hus. Sønnen har altid gerne ville her op og bo, men ikke haft råd, så derfor har vi valgt at dele og når vi så ikke er mere, overtager han resten.
Det er også af egoistiske grunde, vi vil så nødig herfra. Mogens har selv bygget huset, da han var i lære som murer, så han elsker stedet og omgivelserne. Jeg kan heller ikke rigtig slippe stedet, for hvor finder man et andet sted med rådyr i haven, harer i indkørslen og skov og eng ligemeget hvor du kigger hen?

Men noget helt andet er: Hvor pokker skal jeg gøre af alle vore ting?
Kors hvor har vi meget vi aldrig bruger, som bare har stået og samlet støv.
Jeg sorterer på liv og løs og er snart klar til at holde loppemarked eller garagesalg. For det er godt nok meget der skal væk.

Misserne tager al virakken med ophøjet ro. Så rolig at Betterøv lagde sig til at sove på sit yndlingssted og blev lukket inde. Vi havde en tømre til at sætte lydisolerende plader på en væg og til at blænde en dør af. Da han tog hjem kunne vi ikke gå fra vores lille stue ind i den store, gæt hvem der sov i den store stue. Først i nat begyndte hun at mjave, så Mogens måtte på missejagt og først efter lang tids søgen fandt en lettere fornærmet Betterøv, der var ved at dø af sult, troede hun.
Leopold var også væk, men ham fandt jeg ovenpå et skab i gangen, hvor han var kravlet i Karstens gamle sovepose.
Så i kan nok regne ud der er liv og glade dage her ude hos os.
Knus Elin

Elin, det skal være galt, før det bliver godt.

:tihi::tihi::tihi::tihi::tihi:

Jeg kan godt forstå, at I ikke vil flytte fra sådan et dejligt sted - og det behøver I jo så heldigvis heller ikke.

:wehu::wehu::wehu:

Held og lykke med både byggeriet og garagesalget!

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Ja, det lyder da som noget af et projekt Elin. Jeg håber, det vil blive til gavn og glæde for jer alle :kryds: Jeg kan godt forstå, du nyder omgivelserne. Det ville vi også meget nødigt sige farvel til.

Hvordan kommer det rent praktisk til at foregå? - det kunne være spændende at følge med i. Har du billeder af jeres hus nu - og måske en plan over, hvordan huset deles op og hvilke ændringer I skal lave? Spændende er det helt sikkert :slight_smile:

Mine børn bor i henholdsvis Thisted og på Frederiksberg og bare tanken om, at mine (forhåbentlig) kommende børnebørn skal bo så langt fra mig … uhhh :ked: På den anden side, så kunne jeg ikke forestille mig, at jeg ville have det godt med at bo i samme hus som mine børn og svigerbørn.

Vi deler huset præcis midt på. Det kan lade sig gøre fordi vi har 300 kvm under tag.
Huset bliver delt, så det i fremtiden vil fungere som et rækkehus. Så der bliver ikke noget med at vi skal være sammen hele tiden. Det ville jeg heller ikke kunne holde ud.
Huset har, i den ende hvor sønnen skal bo, en kæmpe stor stue og 3 store værelser og et badeværelse. Der er en lang gang der deler stue og værelser. Gangen munder ud i en stor entre og der vil så blive lavet køkken.
Vores halvdel vil så være et stort køkken, en lille stue, et soveværelse og et badeværelse og en meget stor baggang, som jeg så deler op i to rum.
Så vi får såmænd plads nok, men når man nu er vandt til dobbelt så meget, så er der en del at flytte rundt med.
Heldigvis går det ikke ud over vores terrasse og vores kattegård. Så jeg skal bare indskrænke mig:tihi::tihi:
Knus Elin

Det lyder rigtig spændende, ville ønske at det var mig der fik familien så tæt på :slight_smile:

mht hvad i skal gøre af alle jeres ting… jeg har en halvanden-års regel :slight_smile: hvis jeg ikke har brugt noget i 1½ år - så smider jeg den ud hvis det er i en af følgende kategorier

  1. ting der skal støves af
  2. ting der ikke er samleobjekter
  3. ting der ikke kan komme i albums :slight_smile:

alt andet - det ryger ud… hold op hvor kom jeg af med meget bras da jeg flyttede sidst :slight_smile:

Tillykke med at få familien så tæt på - det glæder min mor og far sig også meget til at min mand og jeg gør - og jeg glæder mig til at have mor og far tæt på :slight_smile:

Det lyder som en rigtig godt løsning for jer og så kan I allesammen få lov til at bo som I gerne vil.

Jeg er nu alligevel glad for at det ikke er mig der skal flytte hjem til mandens forældre.

Det er da en alletiders løsning I har fundet. Jeg kan godt forstå I vil blive boende, I bor også vildt skønt :thumbup:

Tak skal i have og ja vi er meget meget glade for stedet.
Det bedste er jeg får mine to børnebørn inden for råbeafstand nu, det er dejligt.

Knus Elin

Ja det er en stor omgang - også følelsesmæssigt at sige farvel til det halve hjem gennem så mange år.

Håber det bedste for jer i denne situation. Det hele skal nok gå.

KH

Det lyder som den helt rette løsning for jer alle, er sikker på I nok skal komme igennem sorteringen, selv om det er hårdt både fysisk og sikkert også psykisk at skille sig af med en masse af jeres ting, men så kan I jo se på det gode i får i stedet med tæt samværd af barn/svigerbarn og børnene så tæt på jer

MVH
Gitte