HJÆLP - observations/plejefamilie søges

Kære alle
Jeg sender nu denne bøn ud til jer. En af mine dejlige hittere Filur skal aflives hvis ikke jeg tager ham retur. Han er urenlig hos den nye familie, han har ikke været det hverken i boksen, hos min søster eller hos os. Jeg vil derfor meget gerne have ham observeret.
jeg kan desværre ikke tage ham tilbage da Vincent reagerede meget dårligt på ham og der var utrolig dårlig stemning da han boede her, hvor meget det end skær i mit hjerte kan jeg ikke udsætte min flok for det.
Jeg skal nok betale for det, jeg vil bare så gerne vide om han er syg eller bare har det skidt hos familien (selvom de er søde ved ham)
Familien har givet op og faderen gider ikke mere…de har desværre først kontaktet mig nu.
Er der en eller anden venlig sjæl der vil tage en UTROLIG dejlig kærlig tillidsfuld dreng til sig og give ham en chance mere i livet…jeg vil være så ked af at se hans liv stoppe her
undskyld hvis det er rodet men sidder og tuder, holder så meget af den lille dreng.
Jeg har haft ham til dyrlæge mange gange og der blev han erklæret rask og han er vaccineret, vil derfor ikke tro han udgør en smitterisiko.
Jeg skal nok betale for urinvejsundersøgelser mm.
Hjælp min lille Filur

Ej Hanne for dælen da også ØV… Ja havde Gilbert ikke skulle flytet ind på Tirsdag havde jeg taget ham til observation. Det er jo ikke første gang at vi har plejemisser her i huset.
ØV også

har de tjekket ham for blærebetændelse hos en dyrlæge?

Jeg håber -jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser virkelig at du finder en der kan tage ham ind. Andet ville da være synd.

Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke lige fik spurgt, var helt paf og han lød ikke som om de ville prøve noget.
Men skal selvfølgelig lige snakke med dem igen…skal bare lige samle mig igen
Men det er blandt andet det jeg ivl have ham tjekket for

Jeg kan ikke tage ham, for der er fyldt:-)

Men sikke dog en skøn kat! Hvis en tager ham hjem, så kan jeg eller en fra min klasse rådgive om hvordan de nye ejere kommer urenligheden til livs.

Det er gratis.

Min mail er [email protected]

Som nummer et skal han til dyrlæge naturligvis.
Held og lykke!

MVH Helle

Sådan en flot og dejlig mis skal da ikke aflives. Jeg kunne godt tro, at det skyldes stress pga. nogle forhold i familien. De er måske nok søde og alligevel trives han ikke.

Hvis du ikke finder en plejefamilie, kunne du prøve et af internaterne, om de måske kan hjælpe dig.

Hvor gammel er Filur og hvor længe har han boet hos den nye familie…?

Nej Nej og nej - en kat med urenlighed eller andre adfærdsproblemer skal ALDRIG på internat… Ikke før problemet er løst…

Der er iøvrigt stor mulighed for at Filur er renlig fra dag et i et nyt hjem.

Kan da godt følge dig, men ved på den anden side også, at det dyreinternat jeg kender til, flere gange har haft held til at “helbrede” en kat for urenlighed, simpelthen ved miljøskiftet fra en familie til internatet. Efter en tid under observation og masser af kærlighed bliver katten videreformidlet og uden problemer med urenlighed. Så ja, det kan sagtens ske, at han er renlig fra dag ét i et nyt hjem.

[quote=lenschow;70638]Jeg kan ikke tage ham, for der er fyldt:-)

Men sikke dog en skøn kat! Hvis en tager ham hjem, så kan jeg eller en fra min klasse rådgive om hvordan de nye ejere kommer urenligheden til livs.

Det er gratis.

Min mail er [email protected]

Som nummer et skal han til dyrlæge naturligvis.
Held og lykke!

MVH Helle[/quote]

Tusind tak Helle
Jeg har lige snakket med ejerne igen, han er ikke tjekket for urinvejsinfektion og han mener ikke det er det.
Jeg sagde at jeg kunne skaffe dem gratis rådgivning, de snakker nu om det, men manden var lidt tilbageholdende pga. han ikke er opdraget på den måde som han sagde.
Ellers har jeg dfået lov til at anbringe ham hos Kattens Værn i Odense på pensionatet men kun et par dage så jeg kan få ham tjekket hos dyrlægen, så han SKAL have et hjem snart hvis han ikke skal aflives…hvis ejerne ikke bestemmer sig til at de gerne vil have besøg.

Kan se nu jeg lidt misforstod dit tilbud, men håber det også gælder disse ejere.

Åh…Hanne -wehuu
Hvor er han dog smuk.
Jeg håber så indeligt, at du finder et dejligt
hjem til ham.

Måske er det godt, hvis han skulle være enekat.
Kærlige tanker
Mona-wehuu

Ikke opdraget på den måde - er det ham selv (manden) han taler om…? Hvordan skal det forstås…? - at han ikke kan tage imod råd og vejledning fra en dyreadfærdsterapeut…? Er der små børn i familien…? Spørger for at indkredse årsagen til problemet.

Ja det var manden i huset…undskyld jeg skriver lidt rodet lige nu, har svært ved at falde helt ned igen.

Jamen han er opdraget til at nogle katte er urenlige og andre er ikke, De der er urenlige kan man ikke gøre noget ved. Det sagde han. Så jeg kunne jo kun sige at jeg synes de skulle prøve det.

Der er 2 børn i familien, men den mindste er omkring 8-9 tror jeg nok det var

Hmm, med tanke på min egen Misters fortid, må jeg sige, at der er nogle mænd, der ikke går i spænd med katte - måske ham her også er en af dem.

Filur ser jo ud til at være en dejlig kat, og jeg kunne godt være fristet til at tage ham ind og give ham en chance, men når jeg så tænker på, hvordan Mister tog imod Misling sidste år, så er jeg ikke sikker på, at det er en god idé. Han vil måske blive stresset af, at der går en voksen kat rundt og snerrer af ham, og det tog dengang lang tid inden Mister accepterede Misling. Også med tanke på Monas forslag om, at han skal være ene-kat.

Århhh en skøn misser!
Hvor gammel er han?

Familien ville ikke give ham en chance, men der er nu fundet et nyt sted til ham. han flytter hjem til Anika og så håber vi han kan finde ud af det med hendes katte.

TUSIND TAK for jeres støtte.

Jeg har det dårligt med at spørge om følgende, men hvis der sidder en der kan undvære et par kroner selv om det er tæt på jul, så vil jeg høre om jeg måske kan få lidt tilskud til broafgiften, da han jo nu skal til Helsingør? Som forklaret i en anden tråd for nylig har jeg ikke voldsom mange penge lige nu, men han skal bare have en chance og derfor har jeg valgt denne for mig lidt dyre løsning, men som jeg tror er den bedste for Filur og det er det vigtigste. Jeg tager ham til dyrlægen og får ham undersøgt for urinvejsinfektion og så bliver han kørt til Helsingør.

Jeg kan slet ikke takke Anika nok for at give min dejlige dreng en chance…kæmpe stort tak -HUG-HUG-kramer

Der er sikkert rigtig mange sjællændere, der skal hen over broen i weekenden, hvor der er udstilling i Billund.
Måske en venlig sjæl vil tage ham med? :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;70684]Der er sikkert rigtig mange sjællændere, der skal hen over broen i weekenden, hvor der er udstilling i Billund.
Måske en venlig sjæl vil tage ham med? :)[/quote]

Det ville også være super, men det passer Anika bedre næste weekend. Glemte jeg lige at skrive undskyld

[quote=Celina;70674]Århhh en skøn misser!
Hvor gammel er han?[/quote]

han er 6-7 måneder

Er der måske nogle her fra Jylland som kan tage ham med næste weekend til Sjælland, når der er udstilling i Racekatten :?