Hjælp ønskes ang farve/mønsterbetegnelse

Jeg kan se at der endnu er ledige pladser til Aalborg udstillingen og jeg overvejer lidt at melde min killing fra eget opdræt til. Dog er jeg meget i tvivl om hvilket mønster han er…
Faderen er helt alm. sort blotched tabby og moderen er ifølge stamtavlen blå sølv blotched tabby, men jeg har nu aldrig været enig i den farvebedømmelse. Hun har kun en anelse tabbymønster på benene og i ansigtet, ingenting på kroppen.
Jeg har “døbt” ham her sort sølv blotched tabby netop fordi både far og mor var blotched på stamtavlen, men jeg kan godt se at det er han nok ikke… :? :? :? Men hvad er han så???
Kan i kloge hoveder herinde give jeres besyv med, -jegkrydser eller det nødvendigt at bestille en farvebedømmelse på udstillingen.
Ved godt at gruppenr ikke ændrer sig efter mønsteret, men jeg vil da gerne vide nøjagtigt hvad han “hedder”
På forhånd tak…

Nå, ser lige om jeg kan hitte ud af det med billedet… :S

Øv øv, er han på din hjemmeside :?

Ellers så meld missen til farvebedømmelse. Så vil 2 dommere tage et kig på ham før bedømmelserne starter og sørge for at han kommer i den rigtige gruppe til bedømmelse :slight_smile: Det koster så vidt jeg ved 100 kr og meldes bare til når du melder ham til udstillingen.

Øv hvor er jeg altså ikke nogen haj til det her. -ked
Han kan ses i mit galleri, men også her (nye billeder 9-12)
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_vis … &ipc=74547

Jeg vil gætte på shaded -øøøvvvs

Og må jeg lige tilføje - MUMS -lovelove

Efter min mening er han overhovedet ikke lys nok til at være shaded

Så lykkedes det endelig med billederne :smiley:
Mener også at shadede kun er farvet i den aller yderste spids af hvert hår. Måske er han ticked???
Det er nok det bedste bare at bestille en farvebedømmelse.

Jeg tror du har ret i ticked :slight_smile: Shaded ville jeg sige helt nej til, men det sikreste er den farvebedømmelse og dyrt er det jo sådan set ikke :slight_smile:

Intet bud, udover at jeg kendte en der skulle være creme sølv makrel tabby, som ser sådan ud, og jeg heller ikke er enig i hans farve på tavlen. :slight_smile:

Hvis han ser sådan ud ville jeg også sige at chancen for at han er makrel er ret lille :smiley:

Nogen der ved hvordan man tilmelder sig farvebedømmelse med det nye tilmeldingssystem på jyraks hjemmeside. Kan man mon skrive det i bemærkningsfeltet? :S

Jeg tror du kan vælge det, ligesom man kan vælge klasse 12, 5, etc.

For mig at se er han ticked, hvilket hans mor så sikkert også er. En af forældrene må ialt fald være det :slight_smile:

Marina

hvilken farve har forældrene???

nifol - farverne på forældrene står i det det 1. indlæg fra trådstarter :slight_smile:

Enig -thumbs

Jeg er helt enig med Marina…
Han ser ud til at være ticked tabby… Der er ingen makrel eller blotchedtabby at se…

Der findes ikke shaded hos MCO (eller NFO) så det vil jeg udelukke helt…

Hvorfor må en af forældrene det ? Har da kendskab til min 2 NFO kuld hvor moderen var non agouti og farmand makreltabby og alligevel kom der ticked, efter killingernes farmor…

Men mener helt sikkert han er sølvticked, du kan se ticked NFO her og samligne evt. Han ser sort sølv tickedtabby ud. Du melder til farvebedømmelse som de andre klasser, den hedder vist kontrolklasse i det nye system.
Men ud fra de billeder jeg kan se af forældrene er mor blå silver tickedtabby og far sort blochedtabby.

Men har aldrig set ticked MCO før, de er måske ikke så kendte ?

Sort sølv tickedtabby NFO

MVH
Gitte

Hvorfor må en af forældrene det ? Har da kendskab til min 2 NFO kuld hvor moderen var non agouti og farmand makreltabby og alligevel kom der ticked, efter killingernes farmor…

Men mener helt sikkert han er sølvticked, du kan se ticked NFO her og samligne evt. Han ser sort sølv tickedtabby ud. Du melder til farvebedømmelse som de andre klasser, den hedder vist kontrolklasse i det nye system.
Men ud fra de billeder jeg kan se af forældrene er mor blå silver tickedtabby og far sort blochedtabby.

Men har aldrig set ticked MCO før, de er måske ikke så kendte ?
MVH
Gitte[/quote]

Det kan ikke lade sig gøre, at to blotchedtabby katte får en tickedtabby killing, da blotchedtabby er vigende og kræver genet fra begge forældre.
Trådstarter skriver, at begge forældre (angiveligt) er blotchedtabby, så enten har mormissen været ude på sjov eller også er den ene af forældrene ikke blotchedtabby.

Tickedtabby er dominerende overfor de andre tabby gener -thumbs

Jeg tror det er det Marina mener, og det har hun et eller andet sted jo også ret i.