HJÆLP ... opbevaring af 4 vildkatte killinger

Jeg søger et sted sted til opbevaring af 4 vildkatte killinger i 7-12 dage efter neutralisering og før de skal til deres nye hjem.

I samarbejde med KV’s kattefanger prøver vi fra i dag og ser om vi kan få indfanget disse 4 killinger. Brita har så sørget for et nyt godt hjem til dem på en gård i Jylland samme sted som hendes Simba nr xxxx bor. Men jeg har ikke selv mulighed for at opbevare kattene fra dagen efter neutralisering og til de kan komme hjem til deres nye lade. Så er der en sød sjæl herinde der har mulighed for opbevaring af disse 4 små, helst på Fyn eller mellem Fyn og Låsby :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Den der måtte tilbyde sin hjælp skal vide, hittekat.dk dækker de foderudgifter der måtte komme.
Det handler om man har et værelse (eller mere) at tilbyde de små hitte"mus" indtil de er klar til at blive jyder.

Ja jeg rykker lige denne helt til top igen - jeg SKAL have fundet et sted senest søndag.
Havde håbet på at KV i Odense ville give husly, når de pt nærmest er tomme - men det ser ikke ud til at være en mulighed, desværre.

Håber i finder en løsning hurtigt! - Jeg kan dsværre ikke hjælpe! :frowning:

Du er så også lidt langt væk … men tak.

Hvis mislingerne bliver neutraliseret på moderne vis (tænker på hunmislingerne) får de 1 sting og skal have antibiotika i 5 dage. Hannerne går det endnu lettere med og de er klar efter 2-3 dage.
Mener antibiotika kan gives i depot så det burde heller ikke være et problem, så dybest set handler det om ganske få dage.
At “opbevare” fine små mislinger i det tidsrum burde ikke være DÈT der gør forskellen OM de kan hjælpes eller ej…fortæl de du burde have hjælp af, Tine

Hvis ALT ANDET GLIPPER, KAN JEG GODT HAVE DEM I EN UGE…(HOV, JEG RÅBER IKKE, HAR BARE GIGT I FINGRENE IDAG, SÅ DE ER LIDT STIVE OG RAMMER IKKE SÅ GODT)

Jeg har et værelse der kan lukkes af til dem, og jeg bor i Søndejylland. Godt nok en lille smule nedaf i forhold til fyn, men ikke meget…

Man kan køre til isarenaen i Odense herfra på ca. 5 kvarter, og dt tager et par timer til Århus…

Så hvis nogen kan tage sig af transporten, så kan jeg godt “opbevare” dem til de er friske og klar…

Jeg har talt med Højby dyreklinik som KV bruger og de får antibiotika som depot, men de anbefaler alligevel at de bliver “opbevaret” 2-4 dage, ihvertfald hunkillingerne for lige at holde øje med såret.

Mange tak, baremig. Hvis nogen ville melde sig til transportet ville det være herligt. Jeg har ikke mulighed for at køre til Sønderborg flere gange på en uge. Eller hvis kattefangeren kunne fange dem alle på en gang ville det være herligt, men så heldig er jeg nok ikke :frowning:
Jeg kan køre lørdag og søndag fra nu af og til juleaften med de små “mus”, men jeg kan ikke køre til hverdag pga mit arbejde og da jeg desværre er natteblind køre jeg ikke når det er mørkt.

jamen hvad i alverden vil du da også til Sønderborg efter???

Jeg bor tæt på Vojens, så der er altså ikke så langt igen.

Hvem betaler for at få misserne neuraliseret???, er det KV eller dig?

Jeg kan måske godt finde transport til afhentning en enkelt gang også, så det skal vi såmænd nok få løst.

Jeg tænker bare at det smarteste ville være om man fik fanget alle 4 ind før man tog dem til dyrlægen, så de er nyopererede på samme tid, da de så kan holdes samlet hele tiden.

Og hvis det er KV der står for det, så har de da også en afdeling her i Søndejylland, så kunne de bare blive neutraliserede der i samlet flok.

Når de ikke er større, kan de jo sagtens gå her uden at være neutraliserede…

Hvorfor sætter den hnu ikke min smiley ind???

Den første sætning lyder så surt når ikke smilesmileyen er der, og det skulle den have været…

Åhh… Jeg har desværre ikke mulighed for at give dem et rum hos mig… Men jeg håber I finder ud af noget med Bare Mig

Og smiley’erne KAN altså godt drille - sådan er teknik nogle gange :stuck_out_tongue:

Jeg kan tilbyde kørsel, enten på hverdage efter arbejde (dvs. efter kl. 18) eller også i weekenden. Jeg kan køre dem fra Odense til Vojens eller fra Vojens til Galten/Låsby.

Smart ville det jo være om alle fire kunne transporteres på én gang - men der skal nok meget held til.

Hvordan med mormissen bliver hun også tilbudt neutralisering…?

Giv lyd hvis min assistance ønskes.

Jeg kan ikke opbevare killingerne - det tror jeg ikke, de tre andre ville sætte pris på :slight_smile: Men transport kan jeg sagtens hjælpe med.

Hvis det er kan jeg godt hente mandag og tage dem med herhjem og give dem et rum for sig selv :slight_smile: Intet problem i det.
Har også mulighed for det tirsdag. - Hvis det da er lykkedes at fange dem

Se, så kunne kattegalebrugere atter OG igen hjælpe hverandre OG misserne.
Nu er det blot at få dem fanget og hvor vil jeg ønske det lader sig gøre på en fin måde og allesammen.
Jeg er bare SÅ imponeret af folks hjælpsomhed…hurra

[QUOTE=kamikaze;732794]Se, så kunne kattegalebrugere atter OG igen hjælpe hverandre OG misserne.
Nu er det blot at få dem fanget og hvor vil jeg ønske det lader sig gøre på en fin måde og allesammen.
Jeg er bare SÅ imponeret af folks hjælpsomhed…hurra[/QUOTE]

Du er da en engel Brita :slight_smile:

Det er altså bare vildt imponerende - i eftermiddags skrev jeg ellers grædefærdigt til Brita at jeg var lige ved at give op.
Tusinde tak alle sammen.
“Bodil” herinde fra har en veninde der bor her i Odense der gerne vil opbevare dem fra de er blevet neutraliseret til de kan komme over til deres nye hjem.:thumbup:. … SÅ nu skal de bare fanges.
Jeg står for betalingen af 4 x 500 kr for at få dem testet og ordnet. Som de fleste andre herinde sikkert har, har jeg også julen at bruge penge på her i november/december, samt en 50 år jubilæums reception for min mor og min datters fødselsdag, så hvis det lykkes at fange alle killingerne kan jeg godt finde på at oprette en tråd til en evt indsamling, så må vi se om der er nogen der har en ekstra skillingen her kort før jul - men “kyllingernes” liv (som vi kalder dem herhjemme) skal i hvertfald ikke afhænge af kolde kontanter.
Mormis har jeg ikke et hjem til, så hende bliver jeg desværre nød til at overlade til kattefangeren :ked:

[QUOTE=baremig;732618]jamen hvad i alverden vil du da også til Sønderborg efter???

Jeg bor tæt på Vojens, så der er altså ikke så langt igen.

Hvem betaler for at få misserne neuraliseret???, er det KV eller dig?

Jeg kan måske godt finde transport til afhentning en enkelt gang også, så det skal vi såmænd nok få løst.

Jeg tænker bare at det smarteste ville være om man fik fanget alle 4 ind før man tog dem til dyrlægen, så de er nyopererede på samme tid, da de så kan holdes samlet hele tiden.

Og hvis det er KV der står for det, så har de da også en afdeling her i Søndejylland, så kunne de bare blive neutraliserede der i samlet flok.

Når de ikke er større, kan de jo sagtens gå her uden at være neutraliserede…[/QUOTE]

Undskyld, jeg læste Sønderjylland som Sønderborg - det er altså ikke helt nemt at følge ordenligt med herinde, imens tankerne køre på “kyllingerne” og man samtidig sidder alene på kontoret og skal passe sit arbejde.:tihi:

Jeg er meget usikker på deres alder, jeg syntes faktisk de er vokset siden jeg begyndte at fodre dem i mandags :stuck_out_tongue: Men ville du have dem gående indtil alle 4 var samlet uden at de var testet?? hvad med dine egne katte.

Susanne, Ingrid og Henriette - tusinde tak, det kan godt være jeg tager imod jeres tilbud hvis det bliver nødvendigt når kattene skal til Låsby til deres nye hjem