Hjælp! - opdatering på omplacering der ikke blev til noget :)

Hej Alle
Jeg er meget glad for de gode råd jeg har fået fra jer. Missen kom straks til dyrlæge og blev steriliseret. Og sikke en forandring! Vi har jo fået en helt anden kat nu. Hun er både blevet kælen og snaksalig, og er slet ikke hverken angst eller stresset mere.
Tak for gode råd.

[quote=wina;246592]Hej Alle
Jeg er meget glad for de gode råd jeg har fået fra jer. Missen kom straks til dyrlæge og blev steriliseret. Og sikke en forandring! Vi har jo fået en helt anden kat nu. Hun er både blevet kælen og snaksalig, og er slet ikke hverken angst eller stresset mere.
Tak for gode råd.[/quote]

det var virkelig aftenens gode nyhed :slight_smile: hvor er det bare dejlig læsning :slight_smile:

:kram:

Aji hvor er det bare dejligt…

[quote=wina;246592]Hej Alle
Jeg er meget glad for de gode råd jeg har fået fra jer. Missen kom straks til dyrlæge og blev steriliseret. Og sikke en forandring! Vi har jo fået en helt anden kat nu. Hun er både blevet kælen og snaksalig, og er slet ikke hverken angst eller stresset mere.
Tak for gode råd.[/quote]

Jaaaa! Hvor er det skønt! :smiley: Sådan en omgang kan virkelig gøre alverden. Jeg er SÅ glad for at det går godt.
:kram:

Jeg er osse bare så glad for den løsning. Og missen er glad, det er nu det bedste. Jeg har lige lagt 3 fotos ind af hende. De to er taget idag, og det sidste er som hun så ud da vi fik hende.
Jeg ville have kopieret dem ind her i teksten, men det kunne jeg ikke finde ud af - nu er de vist i mit album ( ? )


Kære Wina :wehuu:
Dejligt at du lyttede til rådene herinde.

Jo…en neutralisering kan gøre underværker. :slight_smile:

Hun er simpelthen bare sådan en smuk kat!

Altid dejligt med en kattehistorie der ender godt :thumbup::thumbup::thumbup:

Og det er en smuk kat med et meget specielt udseende :wehuu::wehuu:

Og så er det endnu et klart eksempel på, at P-piller til katte er noget F***** har skabt :doh::doh:

Åh der var hun jo igen:-) Jeg har lige skrevet i dit album, om hvad hun dog er for en smuk kat:-)

Dejligt at høre, at det endte godt:-)

Hvor er glad for at det hele ordnede sig :wehu:
Hun ser godt nok lækker ud:wehuu:

Åh, det var da dejligt at høre! Det måtte også lige læses op for kæresten :slight_smile:
Hun er en yderst smuk og lækker dame. Håber I får fornøjelse af hende længe endnu

[quote=wina;246592]Hej Alle
Jeg er meget glad for de gode råd jeg har fået fra jer. Missen kom straks til dyrlæge og blev steriliseret. Og sikke en forandring! Vi har jo fået en helt anden kat nu. Hun er både blevet kælen og snaksalig, og er slet ikke hverken angst eller stresset mere.
Tak for gode råd.[/quote]

Man ser tit indlæg om katte, der ønskes omplaceret pga. de årsager, som du indledte med, så nu er vi en mere til at råde og vejlede ved den slags indlæg.

Tillykke med, at du har fået din “gamle” kat tilbage :thumbup:
(Godt, du ikke omplacerede hende, for på p-piller var “sorteper” bare givet videre).

PS: Hvor lang tid gik der efter neutraliseringen, før hun blev sit gamle jeg?

Hun er meget smuk - desværre ved vi ikke andet om hende end at hendes mor vistnok er siameser og faren vistnok burmeser. Hun var kun 5-6 uger da vi fik hende. Det var en underlig historie for jeg så hende i gul&Gratis og ringede. Fik at vide at hun var 8 uger, men vi skulle mødes på en banegård, hvor jeg fik hende. Den tidligere ejer kom med hende under jakken. Hun sagde at killingen var 8 uger, men bare var meget lille pga moderen også var lille.
Vores dyrlæge konstaterede så at hun kun kunne være max. 6 uger. Og vi måtte give hende speciel kost meget længe, da hun ikke kunne tåle dyrlægens killingefoder.
Hunden havde vi længe inden katten kom, og han har været vant til at bo med katte siden han blev født. Hunden og katten holder iøvrigt meget af hinanden, og respektere hinandens særheder. Dog driller katten hunden med at putte ting op i hans vandskål, så han ikke tør drikke af den. Og hun er meget glad for at aportere alt muligt. Det er noget hun selv har fundet ud af, og den leg nyder hun stadig selvom hun nu er ca. 3 år.
Men hvad hun er for en, har vi aldrig kunne finde ud af…

Det lyder meget som en vis kattehandler der har haft katten.

Det var faktisk allerede samme aften vi fik hende hjem, at hun var helt forandret. Hun var jo meget groggy og omtåget af bedøvelse og smertstillende medicin, men ville ligge på skødet af mig. Det havde hun aldrig gjort før.
Dyrlægens erfaring var at der kunne gå op til 1 - 1,5 mdr. før vi ville kunne se en forandring ( hvis det skete ), men for hver dag siden er hun bare blevet mere og mere tam, kælen og rolig.
Hun skulle være på badeværelset de første par dage, for der er intet hun kunne springe op på, af hensyn til såret. Men hun var så kontaktsøgende at min kære mand slæbte en madras derud, og sov sammen med hende på gulvet. Og da krøb hun helt ind under hans tæppe.

Er der andre der har haft samme oplevelse?
Vi var meget vrede over den behandling som katten må have haft der hvor den kom fra, for den var ikke helt rask. Og det virkede meget mystisk at vi ikke måtte se dens hjem, eller moderen. Vi prøvede efterfølgende at kontakte hende, men telefonen var lukket.

[quote=wina;246705]Er der andre der har haft samme oplevelse?
Vi var meget vrede over den behandling som katten må have haft der hvor den kom fra, for den var ikke helt rask. Og det virkede meget mystisk at vi ikke måtte se dens hjem, eller moderen. Vi prøvede efterfølgende at kontakte hende, men telefonen var lukket.[/quote]

Mange…

Hun solgte vist altid katte ved at mødes på en banegård eller lign. Og kattene var ikke helt raske når de kom derfra.

[quote=wina;246700]Hun er meget smuk - desværre ved vi ikke andet om hende end at hendes mor vistnok er siameser og faren vistnok burmeser. Hun var kun 5-6 uger da vi fik hende. Det var en underlig historie for jeg så hende i gul&Gratis og ringede. Fik at vide at hun var 8 uger, men vi skulle mødes på en banegård, hvor jeg fik hende. Den tidligere ejer kom med hende under jakken. Hun sagde at killingen var 8 uger, men bare var meget lille pga moderen også var lille.
…[/quote]

Så tror jeg godt du må fortælle din kat, at hendes far hed Shadow :wink:

Og at hun sikkert kommer herfra:

http://www.katteinfo.com/presse.htm

http://www.katteinfo.com/galleri.htm

http://www.katteinfo.com/galleri2.htm

Hende, du tænker på, “gjorde” vist kun i langhårskatte! :lynogtorden:
PS: Vil du kunne genkende hende, hvis du ser et foto af hende?

Det er måske lige tarveligt nok at smide et link til de billeder Felis.