Hjælp! Opkast!

Fie har lige kastet op, hvad skal jeg gøre, hun virker frisk nok, men skal jeg ringe til dyrelægen?

Hvad kom der op?

Noget gulligt noget, ikke vandet, lidt grød-agtigt, hvis man kan sige det sådan. Hun gjorde det to gange.

Klart eller mat?

Altså var det mig så ville jeg nok lige give dyrelægen et opring for at høre ham/hende ad. :slight_smile:

Det er mat. Det ligner lidt grød faktisk.
Ringer derud

Lyder som opløst tørkost, men grunden til at katten har kastet op er jo ikke fundet.

Har hun været ude og har evt spist græs?

Det kan være hvis hun har spist hendes mad lidt for hurtigt, og så er det kommet op igen.

Sørg for at hun får lidt vand og se så tiden an. Det ville jeg gøre. Ring til dyrlægen hvis det fortsætter, men pga en opkastning ville jeg ikke gøre det.

Pu ha… Han sagde det var ganske normalt, og så længe det ikke stod ud af hende, eller var meget, synes han ikke vi skulle gøre noget ved det :slight_smile:
Så jeg holder lidt øje med hende nu :slight_smile: Sikke da en forskrækkelse…

Han mente det eventuelt kunne være noget pels der havde irriteret hende… eller måske forderet, hun får jo maine coon foder, så som bamse siger, hvis hun sluger de store stykker for hurtigt kan det komme op igen :slight_smile:

Og af uransagelige årsager kaster katte (i hvert fald mine) aldrig kun op én gang - den slags kommer altid i grupper af mindst to. Er det meget mere end to, er der dog et problem.

Det var to :slight_smile:
Det vidste jeg ikke. Det er da lidt mærkeligt :slight_smile:

[quote=Houmann90;225563]Det var to :slight_smile:
Det vidste jeg ikke. Det er da lidt mærkeligt :)[/quote]

De får sjældent det hele med i første omgang - nr. to er typisk en mindre klat end nr. 1

Jeps, det var også tilfældet her :slight_smile:

Grød-agtigt, siger du - ikke væske med en klat i?
Hårboller kan godt komme lidt i omgange, som der siges, det er ikke sikkert, at det hele kommer op i een omgang.

Min dr dyr sagde (da Gia havde 2 opkastninger på 1 døgn, det var i det første år, jeg havde hende), at blev det til mere, så skulle jeg komme med hende.

Men som tiden er gået, ved jeg, at når hun har en hårbolle, så kommer hårbolle-klumpen i væske, og så en sjat væske mere (grøn/gul farvet det hele).

I forrige uge havde hun helt usædvanligt 3 hårboller, sikkert efterveer af hendes vinter-uld. Hun blev mavseklippet ugen før, og har det klart bedre med ½ pels :tihi:

Jeg har også oplevet, at især Leise har forslugt sig, og så kommer tørfoderet helt, men opblødt op igen. Det virker ikke, som om han har hårboller overhovedet :?

Hvis Fie får hårboller, så er det godt at give hende kattemalt et par gange om ugen, og give hende adgang til kattegræs og/eller stuebambus. Der er mange slags kattemalt - mine kan godt lide Diafarms og CaloPet, men hader de andre slags (Trixies f eks).

Så hvis der er enten en samlet klump/pølse i opkastet, så er det nok hårboller. Eller måske kan du skelne tørfoderet. Så er det forslugenhed :slight_smile:
Mere end 2 gange på 1 døgn, og ligner det ikke nogen af delene? Så er det fat i dr dyr :ok:

Håber, at Fie er OK igen :S :? :):kryds: