Hjælp - problemer med radiser

Jeg ved ikke helt, hvad der er galt med de radiser, som jeg har sået i
drivhuset.

De lægger sig nærmest ned - det er helt uforståeligt, for de bliver passet og
plejet til den helt store guldmedalje, men alligevel lægger planter sig ned :rock:

Faktisk har jeg oplevet det samme med den salat, jeg har sået.

Kan det være skadedyr af en slags - jeg har kigget efter, men de kan jo
gemme sig sådan nogen :gruble:

fnis!

Kan der være for varmt? :slight_smile:
Det er jo ikke alt der tåler pels i sommervarmen

:lol:

[QUOTE=birtheras;918519]Kan der være for varmt? :slight_smile:
[/QUOTE]

Det, tror jeg ikke, at han synes :høhø:

Kan det være fordi de har fået det for varmt i drivhuset? Mig bekendt elsker radisser fugtig jord og kølighed.

Det er lidt af en basse det skadedyr :tihi:

Der er en del i plantelivet der er allergisk overfor kattehår - du burde du da vide :stuck_out_tongue:

Ved du hvad Charlotte - Jeg kommer gerne og afhjælper dig med skadedyret. Selv kæmper jeg med larver, så lidt fra eller til. :stuck_out_tongue:

Pyt da med det - radiser kan jo ikke bruges til noget alligevel, i virkeligheden gør det potentielle skadedyr dig en tjeneste :smiley:
VH
Susanne

Radiser og salat kan ikke tåle Rotus Missus, så det er nok det, som er galt…

:klapper::klapper::klapper: Har først lige opdaget katten - der fik du i hvert fald mig :klapper::klapper::klapper:

:tihi:

Du er velkommen til at smide skadedyret af her på adressen, vi kan alligevel ikke lide radiser (de blev spist af dræbersneglene). :høhø:

Uha da da … det der skadedyr slipper du ikke af med de første manngggeee år …:klapper:

… Så faktisk også først katten da jeg kiggede igen igen :tihi: … først tænkte jeg ! de ser da meget alm. ud de planter :ups:

Har du prøvet med daggamle kyllinger? jeg har hørt at det kan hjælpe hvis de lægges ca 10 meter væk fra planterne :slight_smile:

Uha den er rød…det må være en dræbersnegl :yikes:

Charlotte altså, dér faldt jeg også i… :klapper:

:yikes: Jeg må have fået en ny variant… Igennem et stykke tid har mine jordbærplanter bestemt ikke haft det særligt godt - de er skam blevet vandet og passet efter alle kunstens regler, men de faldt alligevel sammen, knækkede og sygnede hen…
Idag opdagede jeg så at det formentlig skyldes et angreb af Sortus Kattus - en slægtning af Rotus Cattus…
Billeder kommer hurtigst muligt…