Hjælp, Sherry holder hovedet skråt mod højre

Min lille Sherry har siden mandag holdt hovedet på skrå mod højre.
Jeg har gennemtjekket begge øre og mærket om noget sidder forkert, med dyrlægen i røret. Jeg har simpelthen intet kunne finde. Dyrlægen mener jeg skal se tiden an, og hvis det fortsætter komme ned til ham. Har tænkt mig at bestille en tid mandag, hvis hun der stadig holder hovedet på skrå.

Men er der nogen der har oplevet det før? Og hvad kan det være?
Er ret så bekymret for min lille pige

min første tanke var også noget med øret/ørene - for katte får vist ikke headtilt som rotter?

Det kan jo være væske i mellemøret, det vil jeg da tro katte også kan få?

Virker hun ellers ok? Og ikke som om noget gør ondt? (ryster på hovedet, kradser sig i øret?)

Hun viser ingen tegn på smerter - er lige så kælesyg som hun plejer, spiser som hun plejer…

Så vidt jeg ved har hun ikke nogen mulighed for at få vand i øret :slight_smile: medmindre Sylle har fundet ud af at tænde og slukke bruseren :slight_smile:

hm jeg ved ikke om man kan ha’ mellemørebetændelse som kat? Og det bør vel gøre lisså ondt som på mennesker så? Og det lader det jo ikke til at det gør.

Forhåbentligt er det nu alligevel noget med ørene for ellers er der jo en risiko for at det er noget med det der sidder mellem ørene.MEn lad os ikke male fanden på væggen :slight_smile:

Vi har en rotte som to gange har været behandlet for skævt hovede, han virker heller ikke syg imens, holder bare hovedet skråt - men igen er der en speciel sygdom hos rotter som netop gi’r de symptomer, og det har jeg aldrig hørt om hos katte.

Men lad os se hvad dyrlægen siger, hvis det fortsætter :slight_smile: Det kan jo osse være hun har forstrakt en sene i nakken? Eller fået træk?

Jeg tænkte noget med balancen…(som jo også hænger sammen med ørerne) så jeg googlede lige og fandt dette:

‘Betændelse i mellemøret eller det indre øre kan skade trommehinden og/eller de andre lydfølsomme organer. I det fleste tilfælde bliver balanceorganerne også beskadiget og katten vil derfor samtidig holde hovedet skævt og have svært ved at gå lige.’

Det behøver jo ikke lige være så slemt, men der kan jo godt være noget galt ‘længere inde’ end man lige umiddelbart kan se…
Nu ved jeg ikke, om feber er en sikker indikator på betændelse i øret, men det kunne du jo spørge dyrlægen om - og så tage kattens temperatur :slight_smile:

Jeg tænker også det med en sene, eller måske blevet bidt eller noget af en af de andre, drengene kan godt være voldsomme, synes bare det er længe hun går med det :confused:
Håber ikke det er noget alvorligt, men så havde dyrlægen vel sagt jeg skulle komme med det samme, i stedet for at se tiden an ( når han siger det mener han en uge, det har jeg lært :slight_smile: )

[QUOTE=Diana F;784126]Jeg tænkte noget med balancen…(som jo også hænger sammen med ørerne) så jeg googlede lige og fandt dette:

‘Betændelse i mellemøret eller det indre øre kan skade trommehinden og/eller de andre lydfølsomme organer. I det fleste tilfælde bliver balanceorganerne også beskadiget og katten vil derfor samtidig holde hovedet skævt og have svært ved at gå lige.’

Det behøver jo ikke lige være så slemt, men der kan jo godt være noget galt ‘længere inde’ end man lige umiddelbart kan se…
Nu ved jeg ikke, om feber er en sikker indikator på betændelse i øret, men det kunne du jo spørge dyrlægen om - og så tage kattens temperatur :-)[/QUOTE]

Tak :slight_smile: Håber det dog ikke :confused: Det lyder ikke behageligt. Hendes gang er helt lige, det er kun hovedet den er galt med :confused:

Jeg har haft en kat som pludselig gik med hovedet på skrå og gik i ring.

Det var mellemøret og en trommehinde der var sprængt.
Det er mange år siden, så jeg husker ikke detaljerne, men han kom sig helt og aldeles.
Jeg ville nok tage til dyrlægen og få kigget ordentligt i ørene med ophthalmoskop.

God bedring
:slight_smile:

[QUOTE=danpia;784148]Jeg har haft en kat som pludselig gik med hovedet på skrå og gik i ring.

Det var mellemøret og en trommehinde der var sprængt.
Det er mange år siden, så jeg husker ikke detaljerne, men han kom sig helt og aldeles.
Jeg ville nok tage til dyrlægen og få kigget ordentligt i ørene med ophthalmoskop.

God bedring
:)[/QUOTE]

Tak :slight_smile: Tror jeg vil ringe til den kære dr. dyr i morgen, er dog bange for jeg alligevel ikke kan komme afsted med hende før mandag :confused:
Hans ansatte dyrlæge er nemlig syg, så han har arbejde for to denne uge :frowning:

Jeg havde en kat der sidste forår pludselig sad med hovedet på skrå, alt med øre o.s.v. blev undersøgt og tilsidst fandt vi ud af at han havde vildt ondt i en tand! Den blev opereret og der har intet været siden. Så måske sku du lige få det undersøgt også. :slight_smile:

God ide - det har jeg slet ikke tænkt på :slight_smile: Jeg vil rode hende i munden i morgen :slight_smile: Det lære de heldigvis jeg skal have lov til fra de er helt små :slight_smile: Så det burde ikke være så slemt…

Jeg kender til flere katte, der har haft en polyp siddende.
Der er symptomet netop, at katten holder hovedet skråt.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;784180]Jeg kender til flere katte, der har haft en polyp siddende.
Der er symptomet netop, at katten holder hovedet skråt.[/QUOTE]

Ej nu må du ikke gøre mig nervøs

Amira gjorde det pga. irritation i øregangen. Det var det, der ligesom fik mig til at indse, at hun nok havde allergi - pga. kombination med kroniske (dog ugenerende) småsår. Forsvandt rigtig nok ved at skifte diæt.
Så det er i hvert fald oplagt at få tjekket ører. Det kan jo være et hår eller lidt ørevoks, der driller. Den med tænderne var også interessant.

Har renset hendes øre :slight_smile: Og har ikke fundet noget.

Har fået en tid hos dyrlægen i dag kl 1230, han klemte mig lige ind, til trods for han har arbejde for to dyrlæger i dag :slight_smile: Gav ham dog heller ikke noget valgt.

:kryds:

Så er vi hjemme igen…

Hun har noget skidt langt inde i øret. Hun har fået lidt antibiotika i dag, og jeg har fået nogle piller med hjem til hende.
Han vil gerne have beholdt hende til i morgen, men da hverken jeg eller manden kan hente i morgen passede det ikke så godt.
Så hun kommer afsted på mandag og får skyllet øre :slight_smile: Så må vi håbe det bare var det -jegkrydser

Ellers så hun fin og dejlig ud, og vare lige så glad for at snakke som hun plejede, hun sad midt på bordet og spandt og spandt :slight_smile:

:juhu::juhu::juhu::juhu::juhu:

Ja, katteører er meget dybe, så sidder der noget dybt derinde, hverken kan eller skal du prøve at tage det.

[QUOTE=danpia;784148]Jeg har haft en kat som pludselig gik med hovedet på skrå og gik i ring.

Det var mellemøret og en trommehinde der var sprængt.
Det er mange år siden, så jeg husker ikke detaljerne, men han kom sig helt og aldeles.
Jeg ville nok tage til dyrlægen og få kigget ordentligt i ørene med ophthalmoskop.

God bedring
:)[/QUOTE]
Præcis. Tullen havde en bihulebetændelse, der spredte sig til mellemøret, også med en sprængt trommehinde, som stor killing. Og kræet er jo så meget helt, at jeg først opdagede det, da det var så galt, for hun legede og mosede rundt på hel normal vis. suk. Men da trommehinden sprang lagde hun hovedet på skrå og foldede øret ned.
Tullen havde også en polyp i øret bag den sprængte trommehinde, og i en tid var vi meget bekymrede for om hun skulle igennem en større operation i det lille hovede. En 4 mdrs siam har virkelig et lille hovede… :frowning: Men heldigvis var polyppen opstået i forbindelse med betændelsen, så en længere antibiotikakur fik den til at forsvinde. Hendes øre helede op og hun fejler ikke spor idag. Hun hører vist også fint på det øre. Hun hører ikke EFTER, men det er en anden ting :wink:
Jeg kan i øvrigt huske at Raiku sagde at det var enormt vigtigt at man sikrede sig at trommehinden var i orden før man begyndte at dryppe eller skylle med noget. Hun sagde at man så katte der havde fået øredråber uden en grundig undersøgelse - og de fik øret ødelagt, fordi øredråberne jo endte inde i mellemøret, når trommehinden var itu. :frowning: