Hjælp søges - Elevplads

Hvad gør man for at skille sig ud i mængden?
Jeg søger en dyrepasser elevplads, gerne herfra d. 9/10

Jeg søger i en dyrebutik/handel, og har interesse over hele landet. Flytter gerne. Alle de steder jeg har søgt har de enten manglet en her og nu, eller ikke taget elever ind.
Jeg har “opgivet” zoologiske haver, da det egentlig ikke er det jeg vil på sigt. Med uddannelsen kan jeg dog få arbejde i alle fag. Jeg har bare speciale i dyrehandel.

Men hvordan skiller jeg mig ud? Så det er mig de vælger. Jeg har jo også min alder imod mig, at jeg er 25+ betyder jo at jeg er væsentlig dyre at have gående end en 18årig.

Mon ikke der er RIGTIG mange der gerne vil være dyrepasser og i derfor er for mange om antal pladser?

Har du foto på din ansøgning?
Har du CV, hvor der er tidligere relevante job?

Måske mød op og tal med folk (jeg ved godt man ofte sender elektronisk, men personligt fremmøde huskes nok bedre end en ansøgning i en (stor) bunke).
Prøv evt at søge via FaceBook, skriv et rigtig godt opslag og bed folk dele; skriv endelig at du gerne flytter for at få elevplads, men skriv også hvor du bor nu.
Udover opslaget kan du vedhæfte en video, hvor du fortæller lidt om dig selv og dine drømme.

Måske fremhæv din alder, du er ikke en af dem der ikke er helt sikker på at du vil være dyrepasser, DU er helt sikker.
Skriv også at du er en af dem der ikke skal på diskotek hele natten og er pjækkesyg lørdag eller mandag morgen (hvis altså det passer :cool2:), den slags tænker folk også på, når de ansætter.

Måske du skal være lidt mere ‘large’ med start-tidspunktet, går du på skole nu eller hvad er årsagen til den specifikke dato 9/10 ?

Held og lykke med det

:slight_smile:

nu fx. petworld ved jeg ansætter butikselever - jeg har ikke hørt om , at de skulle have søgt efter dyrepasserelever…
Har du overvejet, om du kunne være interesseret i fx. at arbejde med forsøgsdyr?

Forsøgsdyr har jeg tænkt på, men ifølge mine lærer på skolen skulle der være større chance inden for dyrebutikker. Da de fleste som søger ind i en zoo “ender” med forsøgsdyr.
dyrepasser uddannelsen har ændret sig meget, der er 3 grene. Der er horse manager, så er der eksotiskedyr, og dyrehandel. Hvor man får viden inden for salg og omgang med dyr. Og selvfølgelig læren om de dyr man håndtere.
Jeg har billede på mit CV, dog sort hvid. Da det er det nyeste jeg har af mig. Jeg vedlægger mit cv. Selv om det ikke er særligt langt. De butikker som er i nærheden af mig, møder jeg personligt op og aftaler/finder ud af hvornår lederen er.
Grunden til at jeg er lidt “fast” på mit tidspunkt er at jeg kommer til at være “jobløs”/studieløs fra d. 9/10.
Mit hovedforløb begynder i januar. Og jeg kan ikke begynde der med mindre jeg har en praktikplads. også ville det jo være perfekt hvis jeg kunne starte i en kort praktik periode. Så gå på skole til januar, og tage resten af praktikken indtil næste skole forløb. ellers må jeg bare væbne mig med lidt tålmodighed.

[QUOTE=Blunky;1254462]
Jeg har billede på mit CV, dog sort hvid. Da det er det nyeste jeg har af mig. Jeg vedlægger mit cv. Selv om det ikke er særligt langt. De butikker som er i nærheden af mig, møder jeg personligt op og aftaler/finder ud af hvornår lederen er.
Grunden til at jeg er lidt “fast” på mit tidspunkt er at jeg kommer til at være “jobløs”/studieløs fra d. 9/10.
Mit hovedforløb begynder i januar. Og jeg kan ikke begynde der med mindre jeg har en praktikplads. også ville det jo være perfekt hvis jeg kunne starte i en kort praktik periode. Så gå på skole til januar, og tage resten af praktikken indtil næste skole forløb. ellers må jeg bare væbne mig med lidt tålmodighed.[/QUOTE]

Så skal du bare nøjes med at sige at du KAN starte fra d. 9.10., og ikke stille det som krav :slight_smile: Aldrig krav i en jobansøgning.

Mht alder så vil jeg da bare slå på at du har den mere erfaring, har været det mere ude på arbejdsmarkedet og derfor ved hvad det kræves med din alder end de yngre har. Samt større stabilitet etc

Mht dit CV har du så sørget for lige at skrive kort hvad dine ansvarsområder var i de forskellige stillinger? :slight_smile:

[QUOTE=Eva K;1254523]Så skal du bare nøjes med at sige at du KAN starte fra d. 9.10., og ikke stille det som krav :slight_smile: Aldrig krav i en jobansøgning.

Mht alder så vil jeg da bare slå på at du har den mere erfaring, har været det mere ude på arbejdsmarkedet og derfor ved hvad det kræves med din alder end de yngre har. Samt større stabilitet etc

Mht dit CV har du så sørget for lige at skrive kort hvad dine ansvarsområder var i de forskellige stillinger? :)[/QUOTE]
altså skrev, feks. Kasseassistent, eller Låsesmedassistent. Ud over ansættelses stedet.

Nej, men skriver det f.eks. sådan her (ikke nødvendigvis den opstilling jeg mener, bare et lignende indhold)
2005-2006 – Kasseassistent hos City Frugt
En del af teamet i en relativt stor og meget populær frugt og grønthandel i Viby Centeret. Ansvar for alle praktiske opgaver i forbindelse med opfyldning af varer og betjening af kunder.

2004-2005 – Butiksassistent hos Lokalbrugsen Mejlby
Stillingen var meget alsidig med stort ansvar og en tæt kundekontakt. Når jeg var på arbejde, var det mit ansvar, at alle opgaver og bestillinger blev udført, samt at de øvrige ansatte udførte deres arbejdsopgaver.

Ah, ja havde den første del. God ide lige at komme med en linie hvor jeg beskriver hvad mit ansvars område var! Tak :slight_smile:

Så vidt jeg har hørt søger de dyrepasserelev hos Novo Nordisk med start her i efteråret :slight_smile: jeg kan absolut kun anbefale at søge derind for det er virkelig en fantastisk arbejdsplads!
De skelner ikke på alder og elever får samme løn uanset om de er 25 eller under :slight_smile: