Hjælp søges - Sondeernæring

Hej Alle KatteGale mennesker.

Jeg har lige fået en sms om jeg ikke vil oprette et emne herinde og spørger om der er nogle af jer garvede mennesker der har lyst til at vise hvordan man ligger sonde på en killing?

Det haster - Killingen er 6 dage gammel og har været igennem en hård og sej fødsel, men er ellers fin.

Er der nogle der kan hjælpe med at vise hvordan man gør, det er i storkøbenhavnsområdet.

Er der nogen i nærheden, der har købt Pils bog ? Der er en meget fin beskrivelse af, hvordan man gør - synes jeg i hvert fald. Jeg har indtil videre ikke haft behov for det, men blev ret overbevist om, at jeg godt ville turde ud fra beskrivelsen.

  1. Man måler afstanden fra killingens mund til kanten af ribbenene. Man sætter (med vandfast tusch) et mærke på sonden i den afstand fra spidsen.

  2. Man suger den rette mængde (som beskrevet på dåsen) flydende KMR op i en engangssprøjte.

  3. Man sætter engangssprøjten på sonden. Og trykker luften ud af sonden.

  4. Man fører sonden ned gennem halsen på killingen - til mærket når munden. Så længe killingen skringer, har den ikke fået sonden i lungerne.

  5. Man trykker engangssprøjten i bund.

  6. Man tager sonden ud, renser den og sprøjten.

vh

Andreas

KMR-mælken skal selvfølgelig være kropsvarm.
Man skal undgå opslemmet pulvermælk til små killinger.

vh

Andreas

Hvorfor skal den sondes har mormis ikke mælk til den ?

[QUOTE=Andreas;925745]1. Man måler afstanden fra killingens mund til kanten af ribbenene. Man sætter (med vandfast tusch) et mærke på sonden i den afstand fra spidsen.

  1. Man suger den rette mængde (som beskrevet på dåsen) flydende KMR op i en engangssprøjte.

  2. Man sætter engangssprøjten på sonden. Og trykker luften ud af sonden.

  3. Man fører sonden ned gennem halsen på killingen - til mærket når munden. Så længe killingen skringer, har den ikke fået sonden i lungerne.

  4. Man trykker engangssprøjten i bund.

  5. Man tager sonden ud, renser den og sprøjten.

vh

Andreas[/QUOTE]

Super god forklaring, den er givet videre :slight_smile: Tak

Den har lidt startproblemer :slight_smile:

Update

Den lille spiser selv og vokser godt :slight_smile:

Det var godt at høre om det lille myr :slight_smile:

Dejlig opdatering

Til en anden gang, så ligger der også denne her på nettet http://www.bluewhite.dk/Tips/june99.shtml

Dejligt og høre den lille har det godt.

[QUOTE=GitteS;926828]Til en anden gang, så ligger der også denne her på nettet http://www.bluewhite.dk/Tips/june99.shtml

Dejligt og høre den lille har det godt.[/QUOTE]

Og man kan i nogle tilfælde satse på at NP (der er bruger herinde) har tid og mulighed for at hjælpe… Når det gælder hjælp til en lille killing er han næsten altid til rådighed :slight_smile: