Hjælp til at beslutte farve!

Helt klart den nederste grønne!

Jeg synes den er efterårsagtig. Men jeg er nok også præget af CMB- farvesystemet :wink:

Hvad er det for et farvesystem?

Har selv en mangeårig svaghed for en bordeaux/vin/blodrød farve… Synes bare de er SÅ flotte!!! :fin:

Men i fremtiden skal han naturligvis have mere end et burgardin, så jeg skal nok give ham et med den olivengrønne også… :wink:

[QUOTE=Helene C;942241]Hvad er det for et farvesystem?

Har selv en mangeårig svaghed for en bordeaux/vin/blodrød farve… Synes bare de er SÅ flotte!!! :fin:

Men i fremtiden skal han naturligvis have mere end et burgardin, så jeg skal nok give ham et med den olivengrønne også… ;)[/QUOTE]

Color Me Beautiful - et farvesystem, der deler farver op i 4 årstider og 3 undergrupper til hver årstid. Det går ud på at finde de farver der fremhæver ens naturlige farver bedst.

http://www.prettyyourworld.com/colortheory.html

[QUOTE=Ann R;942267]Color Me Beautiful - et farvesystem, der deler farver op i 4 årstider og 3 undergrupper til hver årstid. Det går ud på at finde de farver der fremhæver ens naturlige farver bedst.

http://www.prettyyourworld.com/colortheory.html[/QUOTE]

Ahh… Spændende…

Men i fremtiden skal han naturligvis have mere end et burgardin, så jeg skal nok give ham et med den olivengrønne også…
Ja det bliver du altså nødt til! Det ville klæde ham SÅ godt :slight_smile:

[QUOTE=Theomilou;942288]Men i fremtiden skal han naturligvis have mere end et burgardin, så jeg skal nok give ham et med den olivengrønne også…
Ja det bliver du altså nødt til! Det ville klæde ham SÅ godt :-)[/QUOTE]

Ja ja ja jeg skal nok :tihi:

Ét burgardin kan så sandelig ikke gøre det, og jeg har også et ganske særligt - hemmeligt - projekt i tankerne til ham, men det kræver liiige en anden økonomi end de burgardiner han ellers får…
Har nemlig også nogle af de andre indsatte farver han skal have… som fx. den mørkeblå…

hva blev farven…magter ikke læse det hele:ups::ups:

Hm… så skal jeg vist ha’ stillet på min monitor, for her synes jeg den fremhæver den :slight_smile: men det ER osse ved at være en gammel skærm (jeg lod mig overtale til at bytte med Alex så hun ku’ ha’ to ens…)

Jeg synes i øvrigt også den grønne signalerer efterår, og jeg kender ellers ikke til CMB-systemet ud over at jeg kan husk du har nævnt det før :slight_smile:

sidderne på buret samt den ene side af bunden og hans seng skal være guld. topstykket, frontgardinerne og den anden side af bunden skal være Karmin…

Det skal nok blive flot :slight_smile:

Altså for mig at se kommer det an på om du vil matche til det guldfarvede stof eller til katten. For at fremhæve kattens varme brune i det sort tabby, så skal du have fat i noget grøn, evt. noget blå. Men bordeaux og karmin passer fortrinligt til resten af burgardinet :slight_smile:

I øvrigt sød og tålmodig kat, til sådan at være model til alle de billeder :tihi:

Tak. Det tror jeg også det bliver! Glæder mig i hvert fald til at det gerne skulle kunne få sin debut i Årslev!

[QUOTE=Eife;942681]Altså for mig at se kommer det an på om du vil matche til det guldfarvede stof eller til katten. For at fremhæve kattens varme brune i det sort tabby, så skal du have fat i noget grøn, evt. noget blå. Men bordeaux og karmin passer fortrinligt til resten af burgardinet :slight_smile:

I øvrigt sød og tålmodig kat, til sådan at være model til alle de billeder :tihi:[/QUOTE]

Grøn og blå kommer også senere hen. Nu har jeg lovet folket at han nok skal få et burgardin hvor vi også bruger den olivengrønne, og den mørkeblå er jeg selv ret hooked på…

Ja, han var virkelig dygtig hehe… Havde det været smokey var det ALDRIG gået… han ejer simpelthen ikke tålmodighed… :klapper:

[QUOTE=Helene C;942707]
Grøn og blå kommer også senere hen. Nu har jeg lovet folket at han nok skal få et burgardin hvor vi også bruger den olivengrønne, og den mørkeblå er jeg selv ret hooked på…

Ja, han var virkelig dygtig hehe… Havde det været smokey var det ALDRIG gået… han ejer simpelthen ikke tålmodighed… :klapper:[/QUOTE]

Jaah, så har du også en god undskyldning for at lave det næste burgardin :smiley: :smiley:

Ork!! Masser af undskyldninger… :tihi:

Og det smarte er at alle farverne der er kommet hjem kan gå til den guld også, så når der skal laves nye burgardiner skal jeg kun bestille hjem til topstykket og frontgardinerne og evt. en nullerput i en anden farve… Super smart :thumbup:

[QUOTE=Helene C;942715]Ork!! Masser af undskyldninger… :tihi:

Og det smarte er at alle farverne der er kommet hjem kan gå til den guld også, så når der skal laves nye burgardiner skal jeg kun bestille hjem til topstykket og frontgardinerne og evt. en nullerput i en anden farve… Super smart :thumbup:[/QUOTE]

Hehe, sådan gør jeg også :smiley: Jeg har så bare hvid top (med en sølvkant foran), bund og forgardin, og skifter så bare farve i siderne (pt er det lyserød til Athea og mørkeblå til McCoy)

det er også smart!

Men jeg synes hvid er en lige kold nok farve til Coop…

[QUOTE=Helene C;942734]det er også smart!

Men jeg synes hvid er en lige kold nok farve til Coop…[/QUOTE]

Enig. Han er en dejlig varm farve jo, hvor mine EUR er koldt sølv, og der er en hvid jo god :slight_smile:

Lige præcis :smiley:

Jeg læser hver gang den overskrift som “Hjælp til at beslutte farvel” på grund af udråbstenene :S